login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

banners plaatsen

Offline gwenn - 09/06/2005 11:57
Avatar van gwennGouden medaille

Grafische interesse
Ik ben student en woon in België nu ik heb een website en ik zou graag advertentie ruimte aanbieden. Hoe kan ik dit regelen met bedrijven. Is erop dit gebiedt een bepaalde wetgeving in België?

alvast bedankt voor je reactie.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 09/06/2005 12:03
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Nee, volgens mij niet. Ik weet niet hoe het in belgie met de btw zit, maar de reclames mogen in nederland niet te veel verdienen, anders moet je er btw over gaan betalen denk ik. Wat je zou kunnen doen, als dat bestaat een soort van kamer van koophandel bellen?
Offline Frunnik - 09/06/2005 12:14
Avatar van Frunnik Lid Adverteren heeft past zin als je 200+ unieke bezoekers pdag hebt ofzo.
Of 1000+ bezoekers.

Dan verdien je er enigzins nog wat mee. Maar door vele bezoekers moet je dat weer inleveren voor hosting.

Mocht je echt goede unieke site hebben en goedlopend, kun je het meeste verdienen door het te verkopen, met goodwill en alles eraan...... ( maar in die categorie site zit je denk niet )
Offline webbiexl - 09/06/2005 12:24
Avatar van webbiexl PHP interesse hoe zit dat met nederland en btw etc wat mag je vragen voor een banner?
Offline RickyB - 09/06/2005 14:32 (laatste wijziging 09/06/2005 14:33)
Avatar van RickyB Onbekend hier kan je ook geld verdienen: http://www.moneymiljonair.nl/.
(verwacht er niet te veel van!!) maar elke €12,50 die je verdient krijg je betaald. ik zou nog niet gelijk je bankrekening nr. geven!!
(je moet zelf een banner maken!!)

RickyB;-)
Offline cloudstrife - 09/06/2005 14:51
Avatar van cloudstrife PHP beginner Als je in België geld verdiend met het plaatsen van een banner verleen je in principe een dienst en ben je dus handelaar. Dit betekend dat je om fiscaal legaal te zijn een btwnr nodig hebt en dat je moet aangemeld zijn als ondernemer en dus moet beschikken over een eigenzaak in de vorm van: eenmanszaak, bvba, vzw,...
Ik kan aannemen dat de inkomsten van banners niet echt groot zijn en dus niet de moeite om een eigenzaak voor op te richten. Het zou dan ook echt moeten lukken dat men je hierop gaat nemen.
Offline nathanael - 09/06/2005 14:53
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
Citaat:
hoe zit dat met nederland en btw etc wat mag je vragen voor een banner?


Wat je mag vragen voor een banner is afhankelijk hoeveel verkeer er op je website komt:

Is het een druk bezochte site adhv dit bepaal je de prijs:lamp:
Offline gwenn - 09/06/2005 15:02
Avatar van gwenn Gouden medaille

Grafische interesse
beste mensen ik heb het hier niet over hoeveel je mag vragen please stay on topic.

Is erin België hier enige echte wetgeving over?
Offline Ontani - 09/06/2005 15:57
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
hoeveel je mag vragen niet, maar je zou normaal gezien al uw inkomsten moeten aangeven bij de belastingen zodat je niets in het zwart verdiend. daar komt dan ook bij dat je 21% aan de btw betaald en dat wanneer het bedrag te hoog is je ouders je kindergeld verliezen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s