login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MVC + AJAX

Offline jvs - 07/07/2008 17:22 (laatste wijziging 07/07/2008 17:23)
Avatar van jvsHTML beginner Ik zit met een vraagje, ik zou binnenkort graag beginnen aan een website waarbij ik AJAX/PHP zou willen gebruiken. Op zich is dit niet zo'n probleem maar ik zou ook graag mijn code willen opbouwen volgens het MVC patroon. Nu is mijn vraag hoe combineer ik die twee. Hoe zit het met de views enz...

Alvast bedankt,

Jelle

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 07/07/2008 20:12
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je kunt dan een controller maken die alle ajax request afhandelt. Een view is bijna altijd optioneel dus als je die niet nodig hebt gebruik je die gewoon niet.  
Offline Ontani - 07/07/2008 20:44
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Een view optioneel? Een model is eerder optioneel dan een view. Hoe ga jij je data dan weergeven?
Offline Rik - 07/07/2008 20:53
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je hoeft toch niet speciaal iets weer te geven? Als je een ajax request doet om bijvoorbeeld te stemmen op een poll hoeft dat niet speciaal data terug te geven. Een statuscode oid dat het is gelukt kan ook met een echo in de controller lijkt me?
Offline Ontani - 07/07/2008 21:21
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
in principe zou zoiets ook naar een view gestuurd moeten worden omdat er ooit kan overschakelt worden naar een output in XML.
Offline Rik - 07/07/2008 21:24
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Of output in JSON kan ook. De view gebruiken is natuurlijk wel de beste manier om volgens MVC te werken maar het is niet verplicht.
Offline jvs - 08/07/2008 17:19
Avatar van jvs HTML beginner dus ik moet eigenlijk mijn ajax laten communiceren met mijn view dan?
Offline Rik - 08/07/2008 17:35
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Mijn vorige post was misschien niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde dat als je iets wilt outputten, dat je dan de view moet gebruiken.

De controller is het gedeelte waarin request worden afgehandeld. Als het nog niet helemaal duidelijk is hoe je het dan gebruikt dan kan je het best deze tutorial eens lezen:
http://www.site...amp;id=509
Offline cloudstrife - 08/07/2008 22:42
Avatar van cloudstrife PHP beginner Toch simpel: je javascript die de request uitvoert gaat gewoon in je view, van daar uit roep je dan gewoon een controller aan die dan via een view output geeft. Alleen bevat je view dit keer niet echt veel opmaak maar bv gewoon een echo of html lijst of wat je dan ook wil weergeven. Gewoon ff een appart event in je controller stoppen dus en dit via javascript aanroepen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s