login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Linux-Masters.be

Offline Maarten - 28/09/2005 17:31
Avatar van MaartenErelid Beste leden,

Ik zit al enige tijd met het idee om een Nederlandstalige Linux-community op te zetten. Nu zal je vast zeggen: “Er zijn er daar al van”, maar er waren ook al andere webmaster-communities toen SiMa er kwam, en toch heeft SiMa succes.

Het gaat echter niet zomaar om een linux-community, maar om een soort van “broertje” van Sitemasters. De community zal Linux-Masters gaan heten, en zal kunnen genieten van reclame op Sitemasters (bedankt, Joel ).

Ook is hier al over gesproken met Thijma, als dit project een goeie inslag maakt zit hier wel interesse in vanuit Thijma (bedankt, extor ).

Ook heb ik al een winkel weten te strikken die bereid is hardware te testen onder Linux-systemen, alsook een aantal personen die hun kennis wensen te delen dmv tutorials.
Dit allemaal zal er dus voor zorgen dat er dus een pak aan informatie en leuk speelgoed en downloads zal te vinden zijn, allemaal gratis natuurlijk.

Nu is er echter een probleem: de layout.
De Linux-community is een initiatief van mij, maar ik moet ook geen tekeningske maken bij het feit dat iedere layout die voortkomt uit mijn pc niet om aan te zien is.

Op deze manier wil ik de leden een beetje warm maken voor deze site, zodat ze vol ongeduld zullen wachten , maar ook een oproep doen: zijn er mensen die een nette layout (linux-gerelateerd: gebruik van Crystal Clear-iconen, Tux,...) in elkaar kunnen flansen, dan had ik dat graag gehoord. Qua beloning zul je je voorlopig moeten tevreden stellen met een POP3 en een crewplaats, maar eens het project begint te draaien, kunnen er eventueel centjes binnengebracht worden dmv. Google ads (alhoewel ik dit liever niet zou doen omdat dit je site toch maar verneukt, maar liefdadigheids-designers kom je ook nergens tegen).

Mensen die zelf met Linux bezig zijn, en denken te kunnen helpen bij de opbouw van de site (content-gericht dan) kunnen zich ook richten tot mij, dit stel ik ook erg op prijs.

Alvast bedankt, ik hoop dat er hier mensen zijn die niet altijd op geld uit zijn, maar die willen meehelpen bij het promoten van een (over het algemeen) gratis, stabiel en volwaardig besturingssysteem.

23 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MarcoNemo - 28/09/2005 18:27
Avatar van MarcoNemo Lid Ehm, je bent crewlid en nog weet je niet dat zulke oproepen in het samenwerken topic hoort?
Offline MechaVore - 28/09/2005 18:37
Avatar van MechaVore Gouden medaille

PHP gevorderde
waarom dat streepje ? het is ook geen site-masters.be
is linuxmasters.be niet goed ofzo ?
Offline vinTage - 28/09/2005 18:43 (laatste wijziging 28/09/2005 18:44)
Avatar van vinTage Nieuw lid @piano :
Zoals je hebt kunnen lezen is het niet een willekeurige oproep voor een designer, maar een voor een communitie die samenwerkt met de sponsor van Sitemasters en joël verleent ook zijn medewerking

En daarbij omdat jou centraal samenwerking toevallig een mooie move is, wil nog niet zeggen dat de co-beheerder van site geen privilege heeft 
Offline gothmog - 28/09/2005 19:58
Avatar van gothmog Lid leuk, komt er ook een apple en een windows site?
Offline XenoX - 28/09/2005 20:00
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
Citaat:
LinuxMasters.be


That's the way, aha, aha, I like it 
Offline MarcoNemo - 28/09/2005 20:08 (laatste wijziging 28/09/2005 20:27)
Avatar van MarcoNemo Lid @ vintage, waarom noem je me piano?

vinTage edit, omdat dat ook een account is op jou ip 
Offline Stijn - 28/09/2005 20:32 (laatste wijziging 28/09/2005 20:35)
Avatar van Stijn PHP expert Murfy dat vind ik een reuze idee van je, ik ben een linux observator ik surf rond en probeer zo veel mogelijk info te krijgen over Linux maar het is veelal in Engels en soms misvat ik sommige dingen waardoor ik het altijd uitstel om linux te gebruiken 
Hopelijk komt er nu duidelijkheid je gaat in mij al veel werk kunnen stoppen Beware for the spams 

Hopelijk zijn er ook stabiele linux's te downloaden op de site 

met groeten van iemand die naar je site uitkijkt 
Offline Frederic - 28/09/2005 20:34
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Doen!
Maar er moet wel een kick-ass lay-out achter zitten (waarvan je zegt: yeah ) en mooi gescript met duidelijke onderdelen en het kan een topsite worden!
Offline Keith - 28/09/2005 20:38
Avatar van Keith Grafische gevorderde Ik kan wel designen alleen niet zo goed en heb ook geen idee wat je bedoelt met
Citaat:
gebruik van Crystal Clear-iconen, Tux
en heb ook weinig tijd en tijd is geld heb nog wat opdrachten open staan ook..
Offline Gml - 28/09/2005 20:39 (laatste wijziging 28/09/2005 20:46)
Avatar van Gml HTML beginner ZEKER DOEN! Reken maar dat ik een computertje met Linux ga installen! Geweldig idee!

En voor de layout: schrijf een wedstrijd uit op Sitemasters...
edit:waarom moet er een streepje tussen: www.linux-masters.be
heeft sitemasters ook niet...
Offline Ultimatum - 28/09/2005 20:52
Avatar van Ultimatum PHP expert ik wil wel designen, alleen wat is de colorscheme van Linux 
Offline nemesiskoen - 28/09/2005 21:08
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Beware for the spams

Don't you mean spasms^_^


Grapje.
Dit is een goede nederlandstalige Linux site. Misschien dat je daar wat voorbeelden kan terugvinden.

En dan is er ook een lid van deze site, die niet extreem actief is, zou zeker kunnen helpen met de content als deze dit wilt. Een klasgenoot van mij die zeer handig is met het gebruiken van verschillende Linux distributies en de console.

Ik zal het hem morgen in ieder geval voorstellen.
Offline marten - 28/09/2005 21:10
Avatar van marten Beheerder Ik ben bezig met een tutorial voor SiteMasters over een mailserver opzetten. Dit doe ik in Windows en in Linux.....
Wil het Linux gedeelte wel op de linux site zetten als tutorial
Offline Maarten - 28/09/2005 21:16
Avatar van Maarten Erelid Over de content heb ik zeker geen twijfels, er is intresse genoeg, zelf ben ik er ook veel mee bezig, heb ook al een aantal distro's uitgeprobeerd, ik ken een aantal verkopers van Linux, dus een distro-chooser kan ik ook ineenflansen,...

Het is enkel de layout die dus nog een probleem vormt, maar hier zijn nu 2 mensen mee bezig.. maar ik zal eens overleggen met Joël of dit inderdaad geen wedstrijd kan worden.
Offline Ultimatum - 28/09/2005 21:38
Avatar van Ultimatum PHP expert
Citaat:
ik wil wel designen, alleen wat is de colorscheme van Linux


ik quote mezelf, ik wil wel helpe, maar weet de kleure niet 
Offline Maarten - 28/09/2005 21:39
Avatar van Maarten Erelid Het domein linuxmasters.be is nu ook geregistreerd.

Joël staat toe om een wedstrijd te organiseren hiervoor, maar dat merken jullie straks wel.

Zo heeft het design-volk iets te doen terwijl het code-volk aan de hash-dingen werkt 
Offline marten - 28/09/2005 21:41
Avatar van marten Beheerder Zo moet je iedereen een beetje aan de slag laten he 
Offline Keith - 28/09/2005 21:48
Avatar van Keith Grafische gevorderde eindelijk een design wedstrijd goed plan die site 
Offline Frederic - 28/09/2005 22:36 (laatste wijziging 28/09/2005 22:36)
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Great idea, can't wait
Offline nathanael - 28/09/2005 23:30
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
kzal wel een aantal keren actief zijn op LM, maar verder heb ik nix met linux

ach weet je misschien komt het nog Als er goed uitgelegd wordt hoe je Linux en Windows kan draaien neem ik misschien wel de moeite 
Offline Gerard - 28/09/2005 23:47 (laatste wijziging 28/09/2005 23:47)
Avatar van Gerard Ouwe rakker gewoon een dualboot, bij het installeren van bv Suse kan je ervoor kiezen om je mbr niet aan te tasten.

ik ben er wel geïnterresseert in om de reden dat ik geen/weinig ervaring met linux heb maar me er wel in wil verdiepen.

wil me trouwens ook wel beschikbaar stellen om mee te coden of iets dergelijks 
Offline lasdesigner - 29/09/2005 08:16
Avatar van lasdesigner PHP beginner Ik wil het best wel proberen.
Ik stuur je het voorbeeld wel op.
Offline rool - 29/09/2005 14:28
Avatar van rool Nieuw lid << "maar liefdadigheids-designers kom je ook nergens tegen" ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.231s