login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

NMBS - beveilig uw fietsenstallingen!

Offline thelawschool - 25/07/2005 17:10 (laatste wijziging 25/07/2005 18:34)
Avatar van thelawschoolNieuw lid Beste mensen,

is het u of één van uw kennissen ook al eens overkomen? Jouw fiets die aan een station op klaarlichte dag gestolen wordt? Aan de stations van de NMBS is het alvast schering en inslag!

De NMBS weet dit! En na sterk aandringen van mijn kant beloven ze dan wel maatregelen in een verontschuldigingbrief, maar dit zal nooit snel genoeg gaan (of gewoon nooit gerealiseerd worden) als we er niet wat achter zitten.

Teken daarom mee deze petitie die eist dat de NMBS eens eindelijk haar grootste en onveiligste fietsenstallingen - deze van Gent, Antwerpen, Brussel, enzovoort - zal beveiligen met camera's, of er standaard bewaakte fietsenstallingen van maakt, omheind en met een bewaker (overdag dan).

Teken ook als u nog niets is overkomen, want geloof mij, onverwachts kan alles! En u kan ook alle gebruikers van deze stallingen ook helpen door zoveel mogelijk mensen op de hoogte te brengen. Als u dezelfde overtuiging niet deelt, geen erg, dan mag u dit gerust negeren, alvast toch bedankt voor uw tijd.

http://www.petitiononline.com/NMBSSNCB/petition.html

Parkings en dergelijke kunnen ze wel bijbouwen, maar eens gigantische aantallen potentiële klanten die met de fiets willen komen een beetje aanmoedigen is er niet bij? Verkeerde marketing is dat.

Ik doe dit niet meer voor mezelf, mijn fiets ben ik kwijt, maar wel voor toekomstige gedupeerden, want die zullen er blijven komen als men niet wakker wordt. Graveren en sterke sloten zijn een oplossing, maar net zoals met beveiliging van huizen en auto's weet niet iedereen op voorhand welke beveiliging voldoende is en welke te kort schiet. Ook vandalisme en het stelen van onderdelen hou je zo niet tegen.

Maar simpelweg gaat het natuurlijk gewoon om de diefstallen tegen te gaan, dat is al een begin!

Teken deze petitie; zodat ik met alle goede ideeën naar de politiek en de media kan stappen en iets constructiefs kan bekomen! Het is dus niet gezegd welke oplossing meteen de beste is, u kan mee debatteren daarover of het gewoon laten aan de beleidsmakers, de basis van deze petitie is het wakker schudden van die lamzakken.

PS: een mooi voorbeeld van hoe het in Nederland weer veel beter is georganiseerd als bij ons!!!

www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1075382369368&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl〈=nl&c=Page

Dit zou dan wel ietsje goedkoper mogen bij ons, maximum 50 euro op jaarbasis. Dus deels gesubsidieerd door de overheid dan. Maar de mensen moeten dan misschien ngo best betalen voor deze dienst, zoals met de vuilnisophaling, zodat er enkel verstandig gebruikt van gemaakt wordt.

Al 173 mensen hebben getekend tijdens het plaatsen van dit topic!

http://www.petitiononline.com/NMBSSNCB/petition.html

Dank bij voorbaat
Van Wint Toon,
De eerste gedupeerde die zich niet laat doen en ongetwijfeld ook niet de laatste

21 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Darrow - 25/07/2005 17:25
Avatar van Darrow Onbekend Fietsen stelen zou ik toch eerder 'Ontspanning' vinden .. 
Offline gamesty - 25/07/2005 18:02
Avatar van gamesty Onbekend Ja,Vind ik ook.:s
Offline Voldemort - 25/07/2005 18:08
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Ik heb getekend.

Het zou irri zijn als mijn fiets wordt gestolen (ik reis nooit met de trein, maar voor later en andere mensen is het erg handig om zeker te zijn van de veiligheid).

Een fiets kost soms al €500 of meer.
Offline Maarten - 25/07/2005 18:31 (laatste wijziging 25/07/2005 18:32)
Avatar van Maarten Erelid Signed en topic verplaatst naar Ontspanning 

Ik vind dit wel een goed plan, als je ziet hoe die fietsen daar zomaar staan...
Offline Ontani - 25/07/2005 19:02 (laatste wijziging 25/07/2005 19:19)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
mijn fiets was gestolen aan't station en 5 meter verder in een bosje gegooid omda die snul nie had gezien da der een slot aan hing. De politie had em meegenomen en mij opgebeld ('t was ne gegraveerde fiets) volledige schadevergoeding gekregen voor alles wa der stuk was. ik was een gelukkig persoon 

edit: tuurlijk zijn er andere, maar je moest eens weten hoeveel voordelen een gegraveerde fiets heeft.

k heb trouwens de petitie wel getekend, ik vind het ook schandalig hoeveel fietsen er gepikt/kunnen gepikt worden aan stations
Offline gamesty - 25/07/2005 19:17
Avatar van gamesty Onbekend Jij wel;Maar er zijn andere
Offline MFdriver - 25/07/2005 19:30 (laatste wijziging 25/07/2005 19:30)
Avatar van MFdriver PHP interesse a) als gebruiker maak ik ten eerste dat mijn fiets moeilijk kan gestolen worden.
b) maar ook als gebruiker weet ik dat dat nog waarschijnlijk nog niet goed genoeg is, indien de dieven mijn fiets echt willen hebben.. en dat geld bij alle fietsen denk ik dan..
dus heb ik ook maar de petitie ondertekent 
Offline freddyboeke - 25/07/2005 20:01
Avatar van freddyboeke HTML beginner Ik teken ook ...

ZO hoop ik ook dat er snel weer een beveiligde fietsenstalling komt in het Sint Pietersstation. Die is nu gesloten omdat hun exploitant failliet was. Nu is er maar 1 mogelijkheid je fiets zetten in de openbare stalling waar iedereen aan kan. Daar moeten naar mening camera's staan + een omheining (hoog genoeg) met aan elke kant een ingang ofzo, zodat iedereen gefilmd wordt die met een fiets binnen of buiten gaat.

Wanneer dat gebeurd, zullen er toch al minder diefstallen en vandalen zijn.
Offline vinTage - 25/07/2005 20:17
Avatar van vinTage Nieuw lid MGdriver met de fiets ? niet met de tractor ? 

/me gaat ook maar even signen, van mij zijn er ook al tig fietsen gejat (was wel in tilburg maarjah)
Offline Maarten - 25/07/2005 20:18 (laatste wijziging 25/07/2005 20:19)
Avatar van Maarten Erelid Ik laat me droppen aan het station door me moeder of ga met de bus, nog simpeler 

Fiets is ook wel gegraveerd hier, vroeger was dit ieder jaar gratis te laten doen op het gemeentehuis, maar nu doen ze dat hier niet meer denk ik.

edit: volgens mijn moeder doen ze het toch nog steeds... en als het niet gratis is, is het nog steeds goedkoper dan een nieuwe fiets, dus iedereen zou dat beter doen als het nog niet zo is.
Offline nathanael - 25/07/2005 20:41
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
ik woon in nederland..., maar vind het al erg genoeg dat er zoveel fietsen worden gestolen... daarom heb ik ff getekend... nu al 188 "handtekeningen" 
Offline smoos - 25/07/2005 20:43
Avatar van smoos PHP gevorderde zo'n actie moeten ze doen voor alle stations in amsterdam XD
Offline BigBug - 25/07/2005 20:50
Avatar van BigBug PHP expert
Citaat:
Ik laat me droppen aan het station door me moeder of ga met de bus, nog simpeler

Fiets is ook wel gegraveerd hier, vroeger was dit ieder jaar gratis te laten doen op het gemeentehuis, maar nu doen ze dat hier niet meer denk ik.


Ik dacht dat jij een snorfiets had! 

-->

FF Formulier tekene 
Offline Maarten - 25/07/2005 20:51
Avatar van Maarten Erelid Ikke snorfiets? Ik braak van die dingen 
Offline BigBug - 25/07/2005 20:54 (laatste wijziging 25/07/2005 21:00)
Avatar van BigBug PHP expert
Citaat:
Ikke snorfiets? Ik braak van die dingen 


W000000t wrom dan? Ik vindt ze geweldig Ik rijd er al heel lang op 
Offline SlashDotCom - 25/07/2005 22:37
Avatar van SlashDotCom Lid Als ge uwe fiets op slot zet en hij wordt gestolen kan je toch altijd klacht indienen en schadevergoeding eisen aan de verzekering ofzo?

Anyway, mij is het nog nooit overkomen omdat ik toch steeds men fiets op slot zet bij drukbezochte plaatsen. Niet dat mijn dorp drukbezocht is maar enfin.

Kheb nu toch tijd te veel en zal eens meetekenen
Offline freddyboeke - 26/07/2005 11:17
Avatar van freddyboeke HTML beginner hmm, mijn fiets was een flink onder handen genomen door enkele vandalen (poging tot slot openbreken, uiteindelijk lukte dit niet en hebben ze maar de houders van de lichten afgebroken, bedrading van kilometerteller doorgeknipt, zadelklem meegenomen, en nog enkele dingen).

Ik ben dus naar de politie gegaan en ze hebben mijn klacht tegen onbekenden genoteerd. Sinds die dag heb ik er nooit meer van gehoord ...
Ze kunnen daar wel weinig tegen doen, en zolang ze geen daders hebben kan ik nooit een schadevergoeding krijgen. Hoewel ik het wel zou willen want het was een duur grapke 
Offline zwobbel - 26/07/2005 18:11
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Voila getekent.
Offline RickyB - 26/07/2005 18:35
Avatar van RickyB Onbekend niet iedereen is ervoor verzekerd dat iemand bijv. iets van jou sloopt en je weet niet wie het gedaan heeft, dat je dan een vergoeding krijgt slahsdotcom.
wel BIJNA iedereen is verzekerd voor het PER ONGELUK slopen van iemands spullen. dan moet het via de verzekering van die gene die het gesloopt heeft gaan, en anders mot ie het dokke ...
Offline gamesty - 26/07/2005 19:11
Avatar van gamesty Onbekend Maar 203 "handtekeningen"
Offline pj_muller00 - 26/07/2005 21:18
Avatar van pj_muller00 PHP interesse Nu eerlijk ... is dit de fout van NMBS of SNCB (frans gedeelte:) )
Denk is even na ... Dat zijn openbare stallingen.

Ik vind niet dat het de fout van NMBS is.
Het zijn ten slot van rekening nog altijd dieven die ze komen stelen.
Ik zou eerder een petitie sturen naar de politie.

Pj

PS: Hier zal waarschijnlijk wel veel reactie op komen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.21s