login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

44ste president v/d Verengide Staten.

Offline JPW120 - 20/01/2009 16:29 (laatste wijziging 20/01/2009 16:30)
Avatar van JPW120HTML interesse Beste Leden.

Nog zo'n kleine 90minuten dan zit het er op voor George Bush en nog zo'n 90minuten dan is Barack Obama de nieuwste president van de Verenigde State.
Als dit geen mooi moment is om het over de afgelopen 8jaar en bovendien de komende 4 te hebben weet ik het ook niet meer.
Dus wat vonden jullie van de afgelopen 8 jaar Bush.
Van vinden jullie van Obama, verwachten/hopen dat er zal veranderen. 

Veel plezier 

41 antwoorden

Gesponsorde links
Offline mathiasB - 20/01/2009 16:32
Avatar van mathiasB HTML interesse Eerlijk gezegd, .... I do not care
Offline Wim - 20/01/2009 16:33
Avatar van Wim Crew algemeen
mathiasB schreef:
Eerlijk gezegd, .... I do not care


²
Offline marten - 20/01/2009 16:37
Avatar van marten Beheerder haalt volgende week toch niet 
Offline nemesiskoen - 20/01/2009 16:38
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Bush owns! ^_^ mja sé, khad liever mccain gezien. En zowiezo dat Obama gaat "tegenvallen", wat er van hem verwacht wordt kan _niemand_ verwezenlijken. De grote vraag is welke zijde hij gaat kiezen in het israël-palestina conflict.
Offline roberini - 20/01/2009 16:39
Avatar van roberini HTML beginner ik denk niet dat obama alles gaat waarmaken wat hij zegt
Offline Wim - 20/01/2009 16:41
Avatar van Wim Crew algemeen
nemesiskoen schreef:
Bush owns! ^_^ mja sé, khad liever mccain gezien. En zowiezo dat Obama gaat "tegenvallen", wat er van hem verwacht wordt kan _niemand_ verwezenlijken. De grote vraag is welke zijde hij gaat kiezen in het israël-palestina conflict.


was er geen akkoord ofzo vanaf dat obama de eed had afgelegd?
Offline mathiasB - 20/01/2009 16:41
Avatar van mathiasB HTML interesse Bush heeft er nooit veel van gebakken je kan het moeilijk slechter doen, maar of Obama het 4 jaar gaat overleven
Offline Abbas - 20/01/2009 16:43
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Niemand kan waarmaken wat Obama beweert waar te maken. Het zou al veel en mooi zijn als hij de helft haalt, maar veel vertrouwen heb ik er niet in! Een van de belangrijkste beslissingen die hij al direct gaat moeten nemen is zoals Koen zegt: het conflict Palestina vs. Israel, van die beslissing hangt verdere oorlog of "rust" af. Heel de wereld zit al te wachten wat hij gaat beslissen...
Offline Stijn - 20/01/2009 16:46
Avatar van Stijn PHP expert
roberini schreef:
ik denk niet dat obama alles gaat waarmaken wat hij zegt
Zegt hij zelf ook meermaals. Ik zal in het begin fouten maken en tegenslagen kennen.
Offline JPW120 - 20/01/2009 16:46 (laatste wijziging 20/01/2009 16:48)
Avatar van JPW120 HTML interesse Ik heb ook op McCain gehoopt, ik hoop wel voor de VS dat Obama het waar kan maken.
Offline Wijnand - 20/01/2009 17:00
Avatar van Wijnand Moderator Om eerlijk te zijn maakt het mij niet zoveel uit wie er zit. Voordat ze daar zitten hebben ze miljarden geld weggegooid aan reclame en hebben ze op smerige manieren stemmen moeten winnen en dus zijn ze mijns inziens al ziek in d'r hoofd. Het zou toch mooi zijn als men eens zou gaan nadenken wat ze met het geld doen en hoe ze mensen behandelen, zeker de president-kandidaten.

Verder is de vraag van zijn aanstaande carriere (als hij sowieso de komende tijd gaat overleven) wat hij, zoals koen al zei, gaat doen met het middenoosten.

Maar om eerlijk te zijn denk ik dat er nog veel meer belangrijke zaken zoals: oorlogsgebieden zoals darfur waar al weet ik niet hoe lang oorlog is, waar er vrouwen bij de bosjes misbruikt worden (zelfs kinderen ja), hongersnoden heersen, kernwapens, etc. Er zijn 100-en van dit soort gebieden en landen, dat lijkt mij nodiger. En wat dacht je van de economie in amerika? En de eigen burgers waarbij het rijk en arm verschil gigantisch is. En de problemen omtrent homofilie en abortus. Etc. etc.

Alleen een gek zou president van amerika willen zijn. Het is een rokende beerput. Een vulkaan die op uitbarsten staat denk ik.

Om eerlijk te zijn verwacht ik een gigantisch invasie op amerika binnen enkele jaren, maar goed dat zullen we vanzelf wel zien.
Offline Rik - 20/01/2009 17:05
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Wijnand schreef:
Alleen een gek zou president van amerika willen zijn. Het is een rokende beerput. Een vulkaan die op uitbarsten staat denk ik.
Hij hoeft zich geen zorgen te maken, binnenkort zullen de VS toch weggevaagd zijn.
Offline Martijn - 20/01/2009 17:21 (laatste wijziging 20/01/2009 17:37)
Avatar van Martijn Crew PHP ik kijk er toch wel een beetje positief aan tegemoet. Ik heb altijd al een hekel gehad aan Bush, vind het niet een capabele man. Ik denk dat BaraCk best wat change gaat toepassen. Zn presidentschap is al een change....

Maar ik zeg niet dat ie waarmaakt wat ie zegt, dat is gewoon onmogelijk
Offline Abbas - 20/01/2009 17:26
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Who the **** is Barak? ^^ Het is Barack..
Offline Stijn - 20/01/2009 20:48
Avatar van Stijn PHP expert Ik hoorde Baracky spreken toen ik daarnet bij Rachid (nachtwinkel ) redbull kocht.
Offline nemesiskoen - 20/01/2009 20:54 (laatste wijziging 20/01/2009 20:56)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
mmm... 3 zinnekes kan 'em nog niet eens opzeggen. 

Btway, buiten dat die zijn huid iets donkerder is dan de andere 43, hij zegt precies ook niets anders dan "god bless America, America is the most advanced country in the world, etc..."

:D change my foot, stick right where you are mr. Nobama!
Offline Joost - 20/01/2009 20:56
Avatar van Joost PHP expert
nemesiskoen schreef:
mmm... 3 zinnekes kan 'em nog niet eens opzeggen. 
Hehe 
Die speech van een half uur daarna lukte hem wel aardig!
Offline JPW120 - 20/01/2009 21:17 (laatste wijziging 20/01/2009 21:17)
Avatar van JPW120 HTML interesse Met autocue ja  
Offline Stijn - 20/01/2009 21:19
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
"god bless America, America is the most advanced country in the world, etc..."
Tjach, da's typisch Amerika.
Offline Ontani - 20/01/2009 21:30
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Godlaster in Amerika is 95% van je kiezers tegen de schenen schuppen
Offline Pieter - 20/01/2009 21:33
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
OK, om ook wat tegengewicht in dit topic te geven: ik vind Obama een geweldig redenaar. Een echt leidersfiguur. Ik hoop dat hij zich aan zijn waarden kan vasthouden.
Ik ben blij met de verandering, eindelijk een intelligent figuur in het witte huis.
Offline Gerard - 21/01/2009 10:00 (laatste wijziging 21/01/2009 10:02)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik denk dat het voor Amerika wel mooi is dat de nieuwe president weer een democraat is. De laatste democraat in het witte huis was Clinton en dat was mijns inziens een uitstekende president.

Obama heeft inderdaad een hoop waar te maken, maar hij heeft die hele hype niet alleen aan zichzelf te danken. Het amerikaanse volk, en de pers, heeft er flink aan bijgedragen. Men kan echter niet ontkennen dat we hier te maken hebben met een president die misschien wel het grootste 'reclamebudget' had in de geschiedenis, maar die de overheidssteun voor presidentskandidaten heeft geweigerd, iets wat zeker getuigd van lef.

Wanneer we dan kijken naar de speeches en gesprekken die hij heeft gegeven/gehouden de afgelopen maanden, dan mag terecht worden opgemerkt dat we hier te maken hebben met een charismatische man die uitstekend kan converseren en de juiste woorden vindt. Dat de inauguratie niet goed ging had niets met hem van doen. Het schijnt dat de tekst uitgesproken door de ceremoniemeester af week van wat eerder met Obama was gecommuniceerd.

Ik ben benieuwd wat deze man kan doen voor Amerika en voor de rest van de wereld, maar ik heb alle vertrouwen in hem. Met zijn charisma, leiderschap, openheid en transparantie moeten het een geweldige 4 jaar worden.
Offline Ibrahim - 21/01/2009 10:24
Avatar van Ibrahim PHP expert Ik vind de kiezers van McCain een stel zeikerds die denken dat door Obama's presidentschap de VS naar de klote gaat... De dude is 70+ jaar oud, hij zou die 4 jaar waarschijnlijk niet eens halen 
Offline nemesiskoen - 21/01/2009 10:33 (laatste wijziging 21/01/2009 10:57)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Ik denk dat de kans groter is dat obama de 4 jaar niet haalt. En denk je nu echt dat iedereen die op McCain heeft gestemd dit deed omdat Obama de kandidaat was voor de democraten? Zou het misschien niet kunnen dat ze op McCain stemden omdat hij een geweldig leidersfiguur is, hij tot over zijn oren republikeins is, en hij ook nog eens véél meer ervaring heeft dan Obama. + zijn vice-presidentskandidaat mocht er ook wel zijn  
Offline Pieter - 21/01/2009 11:39
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Wat voor ervaring heeft McCain dan wel zoveel meer dan Obama? Hij is nog geen president geweest hé. Iedereen die daar zit moet zichzelf bewijzen.
McCain hoort net als Bush bij de oude garde politici, die net hun eigen falen hebben door Afganistan, Irak, staatsschuld van 10 biljoen dollar,...

Dan geef ik liever eens volledig nieuw bloed de kans. Bij Obama ligt de druk hoog, hij moet zichzelf nog bewijzen. Geef de kerel een kans want zo'n welbespraakt leidersfiguur verdient het. En als hij faalt, doet hij nog altijd niet slechter dan het beleid van de afgelopen 8 jaar  
Offline Stijn - 21/01/2009 12:21
Avatar van Stijn PHP expert Ik ga hem toch missen .
Offline Flex1986 - 21/01/2009 13:06 (laatste wijziging 21/01/2009 13:08)
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Als Obama maar 50% gaat waar maken van wat mensen verwachten. Dan heeft Amerika een hele goede president. Het geen wat Amerika op het moment nodig heeft is iemand die hoop kan geven. Hoop doet leven ook al is het valse hoop.

De meeste mensen die hem afrekenen doen dat op leeftijd of ervaring en zoals pieterc al aangeeft de enigste die ervaring hebben op dit vak zijn de mensen die na 4 jaar herkozen worden. En leeftijd is volgens mij net zo'n groot taboe Roosevelt de jongste president ooit was immens populair onder de bevolking.



Offline JPW120 - 21/01/2009 13:26 (laatste wijziging 21/01/2009 13:53)
Avatar van JPW120 HTML interesse Bush was wel ongetwijfeld de grappigste president ooit.

@pieterc McCain heeft wel bijna 30jaar ervaring in de Senaat dat is toch wat anders dan die 2of3 van Obama. Senaat en President is dan wel heel wat anders maar McCain zit wel helemaal het old boys network. Maar daarom heeft Obama ook Joe Biden.

Citaat:
Als Obama maar 50% gaat waar maken van wat mensen verwachten. Dan heeft Amerika een hele goede president.

Hij heeft zo veel beloofd  .

Citaat:
... zoals pieterc al aangeeft de enigste die ervaring hebben op dit vak zijn de mensen die na 4 jaar herkozen worden. ...

Misschien kan iemand na een kleine wetswijziging Bush nog voor een derde termijn vragen. 

Citaat:
PieterC Edit: Even de kemels van fouten uit je reply gehaald. Probeer erop te letten aub.
Offline Ibrahim - 21/01/2009 15:08 (laatste wijziging 21/01/2009 15:09)
Avatar van Ibrahim PHP expert Er is een belangrijke reden waarom ik blij ben dat Obama president is geworden, en dat is de terugtrekkingsplannen uit Irak.

Ze hebben daar niets te zoeken (ook niet in Afganistan, mja) en ze kunnen het geld ergens anders beter besteden.

edit:

Als het Bush beleid door iedereen zo word gehaat, hoe the fuck is hij 8 jaar president geweest ?
Offline Martijn - 21/01/2009 15:51
Avatar van Martijn Crew PHP Obama maakte een zeer mooie opmerking naar de terroristen:
Je volk kijkt niet naar hoeveel je hebt opgeblazen, maar naar hoeveel je heb opgebouwd
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s