login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Werken bij Google.

Offline WimJ - 06/04/2008 17:05
Avatar van WimJGrafische gevorderde Beste Leden,

Wie gaat er mee soliciteren in het 'Paradijs'.
Namelijk Google, werken daar wordt leuk, aangenaam en zeer verslavend !

Men zou er niet van verschieten als je een ring koopt.
En je, je werk ten huwelijk vraagt !

Wie wilt er nog thuis zitten, als werken zoooo leuk is !

Geloof je me niet ?

Kijk zelf naar de beeldreportage van Knack (foto's by Reuters).

http://www.knac...rtage.html

40 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DMM - 06/04/2008 17:10
Avatar van DMM PHP beginner Amai!
Offline WimJ - 06/04/2008 17:21
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Zwaar handeltje hé 
Offline jvs - 06/04/2008 18:35
Avatar van jvs HTML beginner Was er in de benelux ook geen google afdeling?  
Offline WimJ - 06/04/2008 19:10 (laatste wijziging 06/04/2008 19:10)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Zow hé, ik ben in ieder geval de solicitatie procedure is aan het bekijken.    
Offline Chillobillo - 06/04/2008 19:10
Avatar van Chillobillo Lid Schitterend Nou, het is wel duidelijk waar ik ga werken 
Offline Koen - 06/04/2008 19:35
Avatar van Koen PHP expert Nog meer:
http://www.yout...mp;index=0
:D
Offline WimJ - 06/04/2008 19:38
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Zooo zotjes hé 
Offline Stijn - 06/04/2008 20:20
Avatar van Stijn PHP expert Microsoft, Apple, ... allemaal relaxed werken. Je wordt niet makkelijk aangeworven en je moet deathlines halen (je werkt er tenslotte hé). Trouwens, niet iedereen bij google heeft zo'n luxe, dat is voor engineers.
Offline TotempaaltJ - 06/04/2008 20:50
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Hmhm... Hmhm...
Dat gaat allemaal over die Amerikaanse, is dat ook zo bij Google Nederland? (In Amsterdam staat een Google afdeling)
Offline Gerard - 06/04/2008 21:22
Avatar van Gerard Ouwe rakker Dat zijn sales offices en netwerkbeheer. Dat is niet allemaal zo mooi als het in Amerika is. Overigens zijn veel van de dingen die genoemd worden voor iedereen toegankelijk hoor, engineer of niet.
Offline MothZone - 06/04/2008 23:38
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Coolcoke, als het je lukt om bij hun te gaan werken, doe je dan binnen een jaar of 2 een goed woordje voor me? dan kom k ook solliciteren 

Echt prachtig om daar te werken blijkbaar, maarja, door al die foto's kan je wel ff vergeten dat dat ook nog moeten gebeuren.
Offline Stijn - 06/04/2008 23:40
Avatar van Stijn PHP expert En dat allemaal voor een textinput, paar radio buttons, paar buttons en een pagina vol links 
Offline MothZone - 06/04/2008 23:48
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde @stijn: je vergeet nog een figuurtje 
Offline WimJ - 07/04/2008 00:54
Avatar van WimJ Grafische gevorderde @ Stijn, da is echt waar hé 
Echt eingelijk te weten omdat geen dat jij beschrijft, er een 10 miljard omzet per jaar wordt geboekt ;)
Offline vinTage - 07/04/2008 01:06 (laatste wijziging 07/04/2008 01:06)
Avatar van vinTage Nieuw lid
coolcoke schreef:
@ Stijn, da is echt waar hé 
Echt eingelijk te weten omdat geen dat jij beschrijft, er een 10 miljard omzet per jaar wordt geboekt ;)


eh  

to much booz ?
Offline Ontani - 07/04/2008 08:03
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
En toch zou ik liever bij adobe werken, die kantoren zien er mij fijner uit. Maar zo'n kantoren hebben maar 1 doel, creativiteit bevorderen en die creativiteit zou nogal vloeien als je op zo'n vrolijke plek kan werken met allemaal toffe (minder geirriteerde) collega's.
Offline UpLink - 07/04/2008 10:05
Avatar van UpLink ... Hier in brussel staat ook zo'n afdeling... alleen spijtig da er zo moeilijk gedaan word op de sollicitaties...

Ik heb thuis ook zo'n bal om op te zitten... het enige goede aan zo'n bal is dat het zacht zit maar vooral: omdat er geen rugsteun is ga je automatisch rechtzitten voor je evenwicht wat je rug ten goede komt...

Er is hier op m'n werk al genoeg over gespeculeerd maar de baas doet zeer moeilijk... "dat zijn extra kosten"... bazen he  
Offline WimJ - 07/04/2008 18:22
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
vinTage schreef:
[..quote..]

eh  

to much booz ?


Als je artikels leest over Google ;)
Zie je hun omzet vermeld staan, 10 miljard (Bfr. ??) / jaar.
Offline TotempaaltJ - 07/04/2008 18:34
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse En toch zit er wat meer achter dan alleen een textinput, paar radio buttons, paar buttons en een pagina vol links. (en een PHP scriptje)

Ook nog python, bijvoorbeeld!   Daar haalt het zijn snelheid vandaan....
Maar ja, zoveel geld per jaar, waar moet je het aan uitgeven? 
Offline Koen - 07/04/2008 18:43
Avatar van Koen PHP expert
Bigboss schreef:
En toch zit er wat meer achter dan alleen een textinput, paar radio buttons, paar buttons en een pagina vol links. (en een PHP scriptje)

Ook nog python, bijvoorbeeld!   Daar haalt het zijn snelheid vandaan....
Maar ja, zoveel geld per jaar, waar moet je het aan uitgeven? 


Je vindt wel iets  
Offline Ibrahim - 07/04/2008 18:52
Avatar van Ibrahim PHP expert
Ontani schreef:
En toch zou ik liever bij adobe werken, die kantoren zien er mij fijner uit. Maar zo'n kantoren hebben maar 1 doel, creativiteit bevorderen en die creativiteit zou nogal vloeien als je op zo'n vrolijke plek kan werken met allemaal toffe (minder geirriteerde) collega's.


Er zit ook een financiële gedachte erachter. Aangezien een omzet van 10 miljard voor de belasting een leuk bedragje is, verzinnen bedrijven dingen om de winst omlaag te houden.

Het is namelijk fiscaal gezien beter een kleine winst te hebben, zodat je minder belasting hoeft te betalen.

Heb ik tenminste vernomen van me economie leraar 
Offline Rik - 07/04/2008 19:05
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Aha, daarom steken ze zoveel geld in de kantoren van de werknemers: niet om ze een plezier te doen maar om van de winst af te komen.  

Toch zou ik niets te klagen hebben als ik daar zou werken.  
Offline WimJ - 07/04/2008 19:19
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Pas op hé, het is OMZET , dat is GEEN winst hé 
Denk hierbij aan alle servers, onderhoud van de servers, personeel (12000 mensen) , en de ontwikkeling van andere producten, en website's die ze opkopen ..

Dus omzet is geen winst, maar dan nog 
houden ze een heel pakje over !
Offline Ibrahim - 07/04/2008 19:41
Avatar van Ibrahim PHP expert @Coolcoke, hoezo moet ik oppassen omdat het omzet is. Het gaat meerendeels om de winst In Nederland moet je op basis van je inkomen belasting betalen, dacht ik.
Offline Dark_Paul - 07/04/2008 19:58
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Winst is wat je uiteindelijk in je zak kan steken. Omzet is hoeveel ze verdiend hebben, maar daar moeten nog alle onkosten (zoals servers, personeel etc.) vanaf.
Je betaalt uiteindelijk belasting over de winst, en niet over de omzet. Als de winst lager is, wat gebeurt door meer onkosten te maken, hoef je minder belasting te betalen. Als je het slim speelt zorg je dat je op de evenwichtsstand zit, dan maak je maximale winst.
Offline WimJ - 07/04/2008 20:22
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Inderdaad, Dark paul heeft helemaal gelijk.
Weet ik nog van de lessen bedrijfsbeheer die ik in avondscholing heb gevolgd 
Offline Wim - 07/04/2008 23:21
Avatar van Wim Crew algemeen dus kopen ze dit jaar youtube op, zo minimaliseren ze hun winst, volgend jaar maken ze (dankzij youtube) nog meer winst, en kopen ze grotere sites op :-)
Het bedrijf blijft in waarde groeien, maar heeft zogezegd geen winst!

Dat is trouwens ook wat de meeste vzw's doen, hun winst minimaliseren door materialen etc. aan te kopen; bvb een vzw zoals VZW Zinloos Geweld zal hun winst in promotiemateriaal e.d. steken, waardoor meer mensen van hun acties op de hoogte zijn en blablabla
Offline nemesiskoen - 08/04/2008 00:56
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
zal hun winst in promotiemateriaal e.d. steken, waardoor meer mensen van hun acties op de hoogte zijn en blablabla


zal hun omzet in promotie... etc
Offline Ibrahim - 08/04/2008 08:54
Avatar van Ibrahim PHP expert
Dark_Paul schreef:
Winst is wat je uiteindelijk in je zak kan steken. Omzet is hoeveel ze verdiend hebben, maar daar moeten nog alle onkosten (zoals servers, personeel etc.) vanaf.
Je betaalt uiteindelijk belasting over de winst, en niet over de omzet. Als de winst lager is, wat gebeurt door meer onkosten te maken, hoef je minder belasting te betalen. Als je het slim speelt zorg je dat je op de evenwichtsstand zit, dan maak je maximale winst.


Hmm, dus de omzetbelasting is fake ?
Offline Ontani - 08/04/2008 09:31
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik weet allesinds dat het ongeveer is zoals ze hier hebben proberen uit te leggen.

Als jij als bedrijf diensten verkoopt waarmee je op een jaar 35.000 euro hebt verdient en je koopt jezelf een auto van 35.000 euro op naam van de zaak ( bedrijfswagen ). Dan heb je dat jaar eigenlijk niets verdient en zal je op 0 euro belasting moeten betalen.

Veel bedrijven proberen daardoor ook een 0 winst te draaien of zelfs verlies.

Een investering is een voorruit gang voor je bedrijf terwijl je eigenlijk verlies kan draaien. Dit geeft ook meestal een valse indruk bij jaarrapporten van bedrijven die zogezegd minder winst hebben gemaakt als andere jaren, mensen denken dan al meteen dat ze het dat jaar slechter gedaan hebben terwijl ze misschien gewoon 5 nieuwe bedrijfscomplexen hebben neergeplant. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s