login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Lees... en gruwel. (Opgelost)

Offline nemesiskoen - 07/06/2007 00:19 (laatste wijziging 07/06/2007 18:18)
Avatar van nemesiskoenGouden medaille

PHP expert
Mariusz O., de minderjarige zigeuner die medeplichtig was aan de moord op Joe Van Holsbeek, wordt niet als een volwassene berecht. Dat betekent dus dat hij helemaal geen straf zal krijgen. Hij zal in het beste geval in een instelling moeten blijven tot hij meerderjarig is. Hij zal daar zogezegd “begeleid”, “behandeld” en “geholpen” worden, alsof hij een slachtoffer is en geen dader. Maar hij zal geen enkele straf krijgen, zelfs geen symbolische., Als hij achttien is, zal hij fluitend uit die instelling kunnen wegwandelen. Hij zal dan zelfs nog altijd een blanco strafregister hebben. Als hij later opnieuw een misdaad pleegt, zal hij door de Belgische justitie niet als een recidivist behandeld worden, maar als iemand die voor het eerst over de schreef gaat.


Btway, heeft iemand die docu over die vzw'kes op vrt gezien? Ik zoek die maar kan die (nog) nergens vinden. Mocht iemand die ergens hebben zien staan:-)
Edit: reportage gevonden: http://www.yout...w&eurl=

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 07/06/2007 00:24 (laatste wijziging 07/06/2007 00:26)
Avatar van vinTage Nieuw lid heeft hij even mazzel 

honest: hmpf, mss is een ontmoeting tussen hem en de familie/vrienden van Jo v Holsbeek leerzamer....
Offline Nrzonline - 07/06/2007 00:29 (laatste wijziging 07/06/2007 00:30)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Tjeuz, ik vind het gerecht echt zo slecht als wat! Zo iemand moet worden opgelosten voor een lange, lange en zware tijd! Iemand die al zo begint moet je des de harder aanpakken, want de kans dat hij terug zal vallen is erg groot. Zelden dat zo'n behandeling slaagt, zodat iemand terug de maatschappij in kan. Wat mij betreft sluit je hem op, zonder er naar om te kijken.. Weg met zulke lui!
Offline nemesiskoen - 07/06/2007 00:40 (laatste wijziging 07/06/2007 00:41)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
True, als je zo easy met moord wegkomt... nja, wat houdt je dan nog tegen. Het respect van je vrienden (als je die dan al hebt???) en familie heb je toch al verloren. Dat is in de eerste plaats al een reden voor mij het niet te doen, puur uit respect voor mijn familie. Natuurlijk ook niet omdat iemand zijn leven nemen als het echt niet nodig is (uitzonderingen zijn imo oorlog en doodstraf (ook wel betwistbaar)) voor mij gewoon absurd is. Als laatste zou ik dan inzitten met de straf, en ik zou dan nog als humaan mens een deftige straf willen. Van fouten leer je... maar euhm... je moet wel VOELEN dat je fout zat, anders haalt het niets uit;
Offline mustafa - 07/06/2007 00:50
Avatar van mustafa Nieuw lid Inderdaad vage je moet wel VOELEN dat je fout zat.^^
Offline Abbas - 07/06/2007 01:08
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Inderdaad vage je moet wel VOELEN dat je fout zat.
Wat wil je HIER me zeggen?

Het zuigt een pak dat een kerel als hij zomaar geen straf krijgt. Als hij dan in die instelling zit, heeft hij daar alles wat hij nodig heeft om te leven en nog meer. Hij hoeft dan maar gewoon even te wachten tot hij vrijkomt en nog meer van die stoten kan uithalen. Zo'n mensen moesten ze veel harder straffen: stuur ze naar hun land en laat ze door DAT rechtssysteel gestraft worden. In dit geval was het Polen, als hij daar de straf krijgt die gerechtmatigd is met wat hij heeft gedaan: pas DAN zal hij beseffen wat hij gedaan heeft en 2x nadenken alvorens er zelfs nog maar aan te denken om nog zoiets opnieuw te doen. Nu kan hij denken: laat ik het nog is doen, ik krijg toch geen straf (en zoals vage al zei: het respect van z'n familie/vrienden is hij toch al kwijt)!
Offline Rens - 07/06/2007 07:38
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Hmmz, dan zou ik vandaag dus iemand kunnen vermoorden, geen straf krijgen en morgen weer die inrichting uitlopen zonder dat ik ook maar iets op mijn strafblad krijg?

Ook lekker dan 
Offline JBke - 07/06/2007 07:55
Avatar van JBke PHP gevorderde Klopt, en Zoals VinTage zegt: Confronteer hem met de ouders misschien dat hij door met die mensen te "praten", inziet wat die eigenlijk heeft veroorzaakt. SCHANDALIG , nu denkt die gewoon, HAHAHA, ben ik weer goed vanaf gekomen.:$  
Offline Pieter - 07/06/2007 08:15 (laatste wijziging 07/06/2007 08:49)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Citaat:
Btway, heeft iemand die docu over die vzw'kes op vrt gezien? Ik zoek die maar kan die (nog) nergens vinden. Mocht iemand die ergens hebben zien staan:-)
Mijn vriendin weet er eentje zijn hier in Antwerpen... Ik zal het vanavond eens vragen.

Over Marius O, er is iets ferm mis met het justitiebeleid in België. Daar zullen we iets aan veranderen zondag.:p
Offline Abbas - 07/06/2007 08:41
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Wat je zegt, er gaan hier serieuze veranderingen moeten gebeuren. Maar niet enkel op juridisch vlak!!!
Offline Nrzonline - 07/06/2007 10:30
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Wat ik nog krommer vind, is dat het wél mogelijk is om in Nederland als minderjarige te worden veroordeeld als volwassene. Maar om dat te bereiken moet je een gruwelijke daad hebben begaan. Bijvoorbeeld iemand vermoorden met een lepel is gruwelijker dan iemand vermoorden met een kogel door zijn kop. Dan zal je pas worden berecht als volwassene (of je bent meteen 'niet toerekenings vatbaar', terwijl ze donders goed weten wat ze doen, en als je het écht niet bent.. Dan hoor je gewoon nergens anders thuis dan in een klein hokje, niet groter dan 4x4m en zónder verlof).

Mensen die zulke daden verrichten moeten ze berechten als volwassenen. (En ook voor de volwassenen mogen ze de straffen FLINK opschroeven!)
Offline nemesiskoen - 07/06/2007 11:29
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Nja, iemand openreigen met een mes omdat die z'n iPod niet wil afgeven vind ik gruwelijk genoeg. Mocht ik het voor het zeggen hebben kwam de galg terug en hing die jongen daar nu aan te bengelen. Ze zitten nu te zeiken van 'hij toont berouw en spijt en laat zien dat hij er mee inzit'... dan vraag ik me af: die gast bijna een jaar lopen ontkennen dat hij van iets wist. Of hij het nu gedaan heeft of eraan medeplichtig is, dat is voor mij erg genoeg.

Als mijne zoon zoiets zou overkomen en den dader komt binnen de 2 jaar vrij, ik zou die serieus staan opwachten hoor. Kan me niet schelen, ik vreet die jongen levend op. En wss zou ik dan WEL levenslang krijgen. Zero-tolerantie aan de macht!
Offline Abbas - 07/06/2007 14:17
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Met dergelijke gevallen ben ik het volledig eens met vage. Die mannen tonen berouw om vervroegd vrij te komen of om ervoor te zorgen dat ze helemaal geen straf krijgen. Maar eerst weten ze van niets: de grootste doorzichtige zever ooit! Ze moesten die mannen aandoen wat ze hun slachtoffer hebben aangedaan. NIETS compassie zou ik er dan me hebben!
Offline Den_Tomme - 07/06/2007 17:54 (laatste wijziging 07/06/2007 17:56)
Avatar van Den_Tomme PHP interesse De rechter heeft beslist en zo ver ik weet zijn er hier geen rechters tussen. Wie zijn wij om dat in twijfel te trekken?

Naar mijn inziens verdient die jongen een tweede kans, maar om dat zo makkelijk te laten verlopen?
Offline Mmore - 07/06/2007 18:08 (laatste wijziging 07/06/2007 18:09)
Avatar van Mmore MySQL interesse Dus als je daar vlak voor je 18e verjaardag iemand vermoord loop je gewoon weg, wordt je de volgende dag aangehouden en daarna vrijgelaten want je was minderjarig toen je het deed?

@Den Tomme: Wie zijn wij om de rechters in twijfel te trekken???? Wil jij soms zeggen dat jij alles blindelings goed vind, omdat rechters het zeggen? Nee, recht zit niet altijd goed in elkaar en alleen wij, het publiek, kunnen daar iets aan doen.

@vage: Laat 'm anders vermoorden door je zoon net voordat ie 18 wordt 
Offline Abbas - 07/06/2007 18:56
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
@Mmore: mee eens, maar het is niet eenvoudig om "gewoon door ons, kiezers" iets aan het rechtssysteem te laten veranderen. Jammer genoeg!

@DenTomme: tuurlijk zijn wij in ons volste recht om ons gedacht te hebben over de rechter z'n uitspraak en deze in twijfel te trekken of zelfs compleet ridicuul te vinden! Als een rechter M. Dutroux vrijspreekt of zelfs geen straf had gekregen, had jij dan gezegd tegen iedereen: laat 'm, hij verdient wel een tweede kans? Ik denk het niet. En deze kerel verdient ook geen tweede kans. Even iemand openrijten voor een simpele mp3-speler. Dus bespaar me je onzin dat we niet mogen twijfelen en zomaar de uitspraak moeten goedvinden!!!
Offline nemesiskoen - 07/06/2007 19:41
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
@DenTomme: om het met de slogan van LDD te zegen: wat met het gezonde verstand?
Mijn jong gezond verstand zegt dat ze die kerel moeten straffen, wat zegt het jouwe?
'k Zal ook eens je zusje/vader/neefje/... komen openreigen omdat ze hun mp3 niet willen afgeven. Je zal snel anders kakelen.
Offline Martijn1989 - 10/12/2007 02:57 (laatste wijziging 10/12/2007 02:57)
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde @Onderste stuk topic post : Lol .. wel raar dat het in België verboden is softdrugs te gebruiken. In Nederland doet niemand er lastig over. Ik denk dat er in België veel meer overlast wordt veroorzaakt dan in Nederland. Daar gebeurd het toch wel, alleen dan volkomen illegaal. Ik snap niet dat je als niet gebruiker zegt : "Ik wil dat er geen softdrugs verkocht mag worden". Ik denk dat België slim doet om daar nog eens naar te kijken of zie ik het verkeerd?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s