login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Photosynth

Offline Maarten - 28/07/2006 20:25 (laatste wijziging 28/07/2006 20:26)
Avatar van MaartenErelid Lemon paste zonet een link op IRC, waarin Microsoft's Fotosynth getoond wordt. Je moet het gewoon zien.

Men kan foto's zodanig aan elkaar linken dat je uiteindelijk 1 grote driedimensionale foto krijgt. Als je het in het filmpje gebruikt voorbeeld verder gaat uitdenken, kan je van toeristische plaatsen als Rome, waar honderdduizenden foto's van beschikbaar zijn, een hele stad in beeld brengen.
Klik hier 

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline rambo - 28/07/2006 20:32
Avatar van rambo HTML beginner Ik neem aan dat ze er ook iets voor gevonden hebben; maar je zit natuurlijk altijd met verschillende kwaliteit van foto's en andere belichting.
Het idee is natuurlijk geweldig, maar ik vraag me af of de foto's die ze in het filmpje laten zien ook echt van internet afkomen...
Offline Maarten - 28/07/2006 20:33 (laatste wijziging 28/07/2006 20:34)
Avatar van Maarten Erelid Dat zit ik me ook net te bedenken, ze moeten idd ofwel filters hebben voor de belichtingen en zo.. het is natuurlijk een enorme trekpleister, de kans dat je zoveel foto's vind met dezelfde belichting is erg groot, wat je van minder populaire locaties niet kan zeggen.

Uiteraard is dit dan ook het begin van de technologie, in de loop der jaren zullen er wel weer oplossingen gevonden worden waardoor je zoals men ook zegt een virtuele wereld kan brengen.
Offline svm - 29/07/2006 23:21
Avatar van svm PHP ver gevorderde Mooi programma!
Je moet het maar kunnen maken.
Weet je ook hoeveel dat wel niet mag kosten?
Offline Gerard - 29/07/2006 23:44
Avatar van Gerard Ouwe rakker beetje php, beetje GD en je doet het zo na... toch?  
Offline haytjes - 29/07/2006 23:56
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
Dit vind ik nu eens goed werk van Microsoft. Hieraan had ik nog nooit gedacht en ik heb er ook nog niet van gehoord. Misschien zouden ze daar bij Microsoft zich beter bezig houden met zulke dingen (in plaats van alles te gaan stelen, kopieren, overkopen). Hun imago zou al veel beter worden.
Maar zo te zien kruipt er ook nog veel tijd in het maken van zo'n plaats + je computer moet al heel wat aankunnen als ik het zo zie.
Offline Nrzonline - 30/07/2006 01:59 (laatste wijziging 30/07/2006 02:00)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Echt simpelweg een geweldig idee, maar zoals jullie zeggen. Op het internet staan allemaal foto's die verschillen van qualiteit en lichtinval, en vast nog meer aspecten die een rol gaan spelen bij deze 3d photosynth. Alles klakkeloos plukken van het internet lijkt in mijn opzicht nooit te gaan werken, alhoewel de technologie wel hard vooruit gaat. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van dit, wanneer alles werkt zoals het moet werken... =)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s