login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Crew van SIMA

Offline RelatedHack - 28/04/2006 02:22
Avatar van RelatedHackOnbekend Ik zou eens willen weten wat de leden vinden van de crew van SIMA...
Als je de crew op alle vlakken bekijkt is 90 % van de gehele crew nog schoolgaande...Ik vraag me af hoe iemand van 16 jaar al die programmeertalen kent terwijl die nog moet studeren voor school..

Ikzelf ben 18 jaar (niet-schoolgaande meer ) en werk in een computerbedrijf waar ik PC,LAPTOPS , servers....in elkaar steek en gebruiksklaar maak...herstelling doe ik ook...soms werk ik mee met de crew die zich bezighouden met website's...en ik ken nog alleen maar HTML...

Dus als schoolgaande "kinderen" moeten lern voor school snap ik niet hoe ze een website kunnen onderhouden...hoeveel antwoorden gaan we binnen een paar weken krijgen als het examen is ? Ik denk niet dat website voor school gaat he...

Ik wil niet afbrekend overkomen , maar de feiten staan op de website...en die worden u voorgelegd...
Mss kan de crew een woordje uitleg geven hieromtrent...
En kunnen anderen hun mening geven over de feiten...

48 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 28/04/2006 02:37
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
der zijn ook mensen die weinig voor school moeten doen en toch slagen, en die gemakkelijker zijn met scripttalen als anderen.
Offline finduilas - 28/04/2006 07:06
Avatar van finduilas PHP gevorderde Ik vind echt niet dat het erg is als ze schoolgaand zijn.Net hierdoor hebben we nog tijd savonds.En doen we het graag.Iemand die een hele dag achter z'n pc zit voor z'n werk heeft niet zoveel zin meer om nog "beginners" te helpen.En niet iedereen kent alle scripttalen,maar door de diversiteit van de site is alles wel vertegenwoordigt door verschillende menssen die telkens 1taal kennen.Ik vind de crew dus goed!
Offline Ultimatum - 28/04/2006 07:12
Avatar van Ultimatum PHP expert ik weet niet hoe het met jou zit, maar je gaat niet elke minuut leren, je gaat echt wel een paar uur rust houden wat ze in de gelegenheid steld hun tijd te verdoen hier op sima 

trouwens neem aan dat je werkt, dat is hetzelfde als op school zijn, je bent er ook de hele dag niet en je kan mss op je werk op sima kijken, maar dat kan ook op school dus ik begrijp je topic niet helemaal
Offline Button - 28/04/2006 07:17
Avatar van Button PHP ver gevorderde
Citaat:
hoeveel antwoorden gaan we binnen een paar weken krijgen als het examen is ?

het zijn niet alleen de crew die de antwoorden geven..
en door de vorige examen zijn wij (ja wij, de crew+leden: zoals ik al zei, de leden helpen ook en de crew zou niets zijn zonder leden en omgekeerd) al goed doorgekomen. Als je weet dat sima V1 +V2 nu al (als ik me niet vergis:) ongeveer 4à5 jaar bestaat, en nog altijd groeit, zie ik geen problemen.
Offline Tuinstoel - 28/04/2006 07:50
Avatar van Tuinstoel PHP expert Zeurdert. Wie moet er allemaal examen doen dan? Over hardware gerelateerde onderwerpen hoeven wij als crewmembers in principe niks te weten, aangezien dit geen hardware forum is. Ik ken zelf ook alleen html, php en mysql, en probeer als lid hier mijn kennis te verbreden, maar ook te delen met anderen.
De crew is trouwens ook best wel groot, en wat denk je nu eigenlijk, dat als crewleden examens hebben dat er dan niet gereageerd wordt op SiMa? Er zijn ook nog liefhebbende leden die graag een handje helpen .
Offline webstab - 28/04/2006 07:51
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ik moet iedere dag tot 7-8 uur werken voor het school. Ik kom pas rond half 9 op de pc en dan surf ik meestal gewoon.

Dat is begonnen tijdens de vakantie dat ik niet wist wat te doen. Toen ben ik ermee begonnen en eens je begonnen bent, is het moeilijk om te stoppen of af te leren.

Op den duur heb je een hele site online staan. Tijdens het school script ik er niets voor, maar tijdens het weekend of de vakantie wel.
Offline marten - 28/04/2006 09:07
Avatar van marten Beheerder ik denk dat we als 'ouderen' nog veel kunnen leren van de 'jongeren'.

Ikzelf ben 19 , volgende week 20, maar de 16 jarigen hebben meer verstand van zaken dan mij 
Offline MechaVore - 28/04/2006 09:20
Avatar van MechaVore Gouden medaille

PHP gevorderde
En misschien zijn er ook mensen die gewoon een opleiding erin volgen... ICT, Multimedia ..
Offline Ultimatum - 28/04/2006 09:21
Avatar van Ultimatum PHP expert marten ik ken dat, ik ben dan pas 18 maar sommig "kinderen":p van 14/15 zijn een stuk beter in php/css/etc.. dan mij (moeten ze niet naar school ofzo ipv de hele dag scripten :p)
Offline shibble - 28/04/2006 09:23
Avatar van shibble MySQL interesse Ik ben zelf 16 en waarom we er nu al wat van af weten, ik begon met phpnuke vondt het ooit een keer op het web zon 2 jaar terug:p en zo begon ik daarmee stapte over op nieuwe systemen webspell etc dat moest je zelf in een site zetten, en nu maak ik me eigen scripts gewoon leren, in je vrije tijd boekje kopen klaar 
Offline kokx - 28/04/2006 09:45
Avatar van kokx Onbekend Ik ben 14 en ik ken ook niet meer dan html, php, css, mysql. Ik heb de basis hiervan uit boeken geleerd. Maar de wat moeilijkere gedeelten van de talen leer je toch met name van het web. Omdat boeken daar meestal niet ver genoeg op in gaan. Ik vind het eigenlijk juist goed dat de crew grotendeels nog op school zit. Anders zou het zo zijn dat de crew heel ervaren is en dan heb je minder zin om beginners verder te helpen.
Offline Gerard - 28/04/2006 09:52 (laatste wijziging 28/04/2006 09:52)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik ben 20 en volg een studie IMS (Variant op Hogere Informatica) aan de Fontys Hogeschool. Ik vind het goed te combineren met het werk wat ik doe voor sima en mijn andere hobbies.

Ik zit nu in het eerste jaar dus afwezigheid door examens heb ik geen last van. Door mijn ruime rooster ben ik ook in staat om overdag nog wel eens binnen te vallen hier, dus verwacht maar gewoon gesloten topics van mij.
Citaat:
Ikzelf ben 18 jaar (niet-schoolgaande meer ) en werk in een computerbedrijf waar ik PC,LAPTOPS , servers....in elkaar steek en gebruiksklaar maak...herstelling doe ik ook...soms werk ik mee met de crew die zich bezighouden met website's...en ik ken nog alleen maar HTML...
Toen ik nog op het MBO zat, met de daarbij behorende stage, had ik hier ook geen last van. Overdag werkte ik gewoon op mijn stage en in de avond deed ik moderator werk (op een andere community dan sima).

Ik vind het allemaal goed te combineren, zolang je maar goed jongleert.
Offline marten - 28/04/2006 10:31
Avatar van marten Beheerder en ik weet zeker dat binnen de crew wel afspraken gemaakt worden indien er iemand afwezig is door bv examens.
Offline Gerard - 28/04/2006 10:36
Avatar van Gerard Ouwe rakker Dat sowieso, wanneer een crew member voor (langere) tijd afwezig is dan zal die persoon hierover de rest van de crew informeren d.m.v. een topic.

De beheerders & andere crew kunnen hierop dan inspringen door de taken te verdelen.

Maar over het algemeen heeft het weinig impact wanneer een crew member niet aanwezig is. We zitten namelijk met een gezellige, grote crew hier 
Offline Thomas - 28/04/2006 10:38
Avatar van Thomas Moderator Onze crew bestaat uit leden die elk wel op een gebied inhoudelijk inzicht hebben. Dit hoeven echter niet allen experts te zijn, mij lijkt het belangrijker dat eenieder (binnen de crew) ergens enigszins verstand van heeft. Iedereen heeft zo zijn taken, en als crewleden langere tijd niet van zich laten horen, dan zegt de rest van de crew daar wat van .

De crew is in grote mate zelf-regulerend, dus maak je niet ongerust dat wij niet genoeg tijd zouden hebben om iedereen "van dienst" te zijn. Als de crew het gevoel heeft dat zij mensen tekort komt (en of dit nu komt door algehele lamheid of het groter worden van de community ) dan zal zij echt wel proberen nieuwe crewleden te werven.
Offline GTW - 28/04/2006 10:48
Avatar van GTW Gouden medaille

PHP gevorderde
Ik ben 17 en ik heb HTML, PHP en MySQL geleerd door te proberen. Js heb ik geleerd uit het boek van mijn neef. Maar ik heb in mijn examenweek gewoon veel gewerkt aan websites hoor! Het was net een vakantieweekje voor mij ik heb dit jaar (ICT-College) al meer huiswerk gedaan dan afgelopen 4 jaar bij elkaar 
Ik vind het wel knap dat er veel mensen hier met veel meer talen tegelijk werken.
Offline Rens - 28/04/2006 11:30
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Ik ben 16, zit nu in havo 4 en ga aan het einde van het jaar van school af, naar het mbo.
Dus ik voer niks meer uit voor school, ga naar proefwerkweek waar ik 5 minuten over een proefwerk doe en ga dan weer naar huis.
(ik weet het, kan ik beter niet komen, maar van zo'n kerel die dat allemaal regelt moest het)
De laatste proefwerkweek hoef ik niet te komen, en die valt na de examens, en in 4 havo heb je nog geen examens.
Dus wees maar niet bang dat er tijdens de examens niemand aanwezig is hoor 
Offline Joel - 28/04/2006 11:55 (laatste wijziging 28/04/2006 11:56)
Avatar van Joel Eigenaar Ik ben 18, al 4 jaar beheerder van Sitemasters en sinds enkele maanden weer actief in de webmaster wereld. Ik ben elke dag zeker 3 uur bezig met programmeren (ik leer niets meer bij), als ik niet bij mijn vriendin ben of omgekeerd. Ik geef eerlijk toe dat ik school een beetje verwaarloos de laatste tijd, maar zoals Ontani al zei.. er zijn mensen die heel het jaar geen kloot doen en toch beter resultaten halen dan die elke les gaan.
Offline haytjes - 28/04/2006 12:01
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
ik ben 16 en 'k werk veel met computers, dan vooral website's. 'k Denk dat de vraag dus ook voor mij geld, dus zal 'k proberen mijn antwoord hier te formuleren (:p lekker officieel)

Nee, 'k denk gewoon dat je alles te veel veralgemeent. Er zijn veel mensen die 's avonds niet meer voor school moeten leren, omdat zij een geheugen hebben die alles tijdens de lessen opnemen. Zo hoeven zij alles nog maar een keer voor een examen/dw op te frissen.
Nu geniet ik die mogelijkheid en als er dan geen taak is die avond of als 'k niets anders te doen heb (hobby's enzo), slijt ik die avond door op het internet (vooral sima).
Nu weet ik wel dat ik naar de universiteit ga en dat vanaf dan ik wat minder op sima gaat zitten, omdat de unversiteit toch een stapje moeilijker is dan de gewone school. Maar momenteel ben ik nog altijd door mijn examens, dus zie ik niet in, waarom ik niet mijn dagen op het internet mag doorbrengen.

Ik zie hier ook dat het 'verwijten' wordt gemaakt, dat er tijdens de examens niemand van de crew aanwezig is, maar dat klopt ook niet. Ik ga na het leren voor mijn examens, altijd nog een keer kijken op sima. Dit is niet zo lang, maar toch, als er dan een vraag is los ik die op.
Ook stel ik vast dan de meeste mensen hier zelf nog naar het school gaan, dus die zullen dan tijdens de examens ook geen vragen stellen. En er geld nog altijd, dat de crew niet alleen moet antwoorden op de vragen, maar dat ieder lid dat kan.

'k Hoop dat hiermee je antwoord is opgelost:?:
Offline nemesiskoen - 28/04/2006 12:05 (laatste wijziging 28/04/2006 13:05)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Volgens mij zie jij spoken. 90% van de crew schoolgaand?

Joël: afgestudeerd
Murfy
Ontani: afgestudeerd
vinTage: ...
nemesiskoen: volgend jaar vrij jaar
Rensjuh
XenoX
FangorN: al lang afgestudeerd
extor: afgestudeerd
Dolfje
Proximus: afgestudeerd
Tuinstoel
haytjes

Als ik juist kan tellen zijn 6 crewleden ouder (of even oud) dan jij...

Citaat:
Dus als schoolgaande "kinderen" moeten lern voor school snap ik niet hoe ze een website kunnen onderhouden...hoeveel antwoorden gaan we binnen een paar weken krijgen als het examen is ?

Zoals je al hebt kunnen leren bestaat deze site al langer dan dat jij hem hebt 'ontdekt' en deze kerstmis is het perfect gegaan, en afgelopen jaar ook. Tijdens examens heb ik, vreemd genoeg, meer tijd voor sima dan anders!

En wat betreft "de kennis bezitten die ik heb ondanks ik nog schoolgaand ben": ik zit nu in het laatste jaar Informaticabeheer waar wij cursussen krijgen van o.a. java, c, asp.net en dergelijke...
Offline BramBo - 28/04/2006 12:17
Avatar van BramBo JS gevorderde 20 jaartje Hier, Heb mijn MBO verkloot met absentie en het weigeren van werk (denk aan andere leerlingen uitleggen van php/delphi/apache/linux). Gelukkig heb ik uiteindelijk een regeling kunnen treffen dat ik alsnog naar het HBO mocht. Heb daar een half jaar gebivakeerd alleen om er achter te komen dat mijn dimploma werkt ingetrokken. Dus ben momenteel bezig met een stage(Officieus) af te werken zodat ik wederom mijn MBO diploma mag ontvangen.
Deze stage stelt met in staat om tja héél de dag te internetten opzoek naar innovatie en inspiratie in de praktijk komt dit erop neer dat ik veelal website door aan het lezen ben als quirksmode, jsfromhell en andere ambitieuze projecten.

Programmeer vanaf mijn 12 ofzo, toen was het (Q)Basic. denk aan mijn scherm laten flitsen met kleuren en figuren, aanpassen van opensource spellen e.d.
Tegenwoordig werk ik met PHP (meer noodgedwongen dan wat anders..) Perl waarin ik webbased prog. heb geleerd, Ruby on rails een aanrader als je 'verder' wil met webapps.
Cpp/C#/asm als 'bezigheids therapie' al doende leert men zullen we maar zeggen al 3 jaar mee bezig maar steek er minder tijd in dan ik zou willen.
Offline haytjes - 28/04/2006 12:24
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
:p
'k vind dan er hier weinig leden iets over de crewleden zeggen,
of denken dat ze zelf crewleden zijn en daarom iets over zichzelf zeggen
Offline BramBo - 28/04/2006 12:31
Avatar van BramBo JS gevorderde Dan valt er weinig te vertellen doormij. Ken er geen in ieder geval niet meer dan dat ik lees in jullie posts Ik denk ik sluit me aan bij de rest en vertel een verhaaltje 
Offline timo - 28/04/2006 13:46
Avatar van timo PHP ver gevorderde ik zit heel lang vaak op SiMa, pc staat altijd aan als ik op me kamer zit, wat ik ook doe, dus bij het hw maken/leren voor shit gaat me ogen nog wel eens (+handen) naar de verkeerde plaats (beeld,toetsenbord+muis^^)
maar verder, ik besteed de tijd die ik niet leer en als ik welop pc zit aan PHP vaardigheden beteren en (nu net) beetje experimenteren met ASP
Offline Ontani - 28/04/2006 14:49
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Lol nemesis ben ik afgestudeerd dan? wat versta jij dan onder hogeschool?
Offline kokx - 28/04/2006 14:52
Avatar van kokx Onbekend Hij bedoelt afgestudeerd van middelbare school. Dat betekend niet dat je niet meer op school zit.
Offline Ultimatum - 28/04/2006 15:04
Avatar van Ultimatum PHP expert het is meer een voorstel topic..

trouwens ik vind het maar een vaag topic want zoals al is vermeld bestaat de site al 4 jaar, en heeft het elk jaar nog exames, kerst, zomervakanties doorstaan, dus vind ik het vaag dat er nu opeens een topic over gopend word

(vooral omdat er actief in de vraag word opgegaan wat mij best verbaast , maar ja dat is mijn mening )
Offline RelatedHack - 28/04/2006 15:58
Avatar van RelatedHack Onbekend hehe , ik ben begonnen (toen toevallig een uitleg over hacken) met virussen , batchbestanden enzo...om systemen te laten crashen...
Na een tijdje begon ik dat al saai te vinden als je altijd wint..( in de tijd van NetBus , MSNhack ,enzo....)
Toen ik die groups van MSN in de gaten kreeg ben ik zo begonnen met website's...
Spijitg genoeg ken ik alleen maar HTML en zou ik graag PHP/MySQL en ASP en ASP.NET leren...
Voor die ASP en ASP.NET heb ik m'n prive-leraar als ik zou willen 
Maar voor die PHP/MySQL zoek ik zoveel mogelijk informatie en die heb ik hier toch al gevonden...nu is het volgende al die codes in m'n hoofd te krijgen en zorgen dat (zoals ik bij HTML doe) ik alles ZELF in KLADBLOK kan schrijven...(vind ik het meest professioneel :-p )
Nu jah...Als SIMA al 4 jaar bestaat , trek ik een gedeelte van woorden terug...MAAR het blijft me een beetje tegensteken dat er moet geluisterd worden naar minderjarigen...( heb een probleem met gezag )
Maar jah...de realiteit steekt bij iedereen wel eens tegen 
Offline kokx - 28/04/2006 16:01 (laatste wijziging 28/04/2006 16:02)
Avatar van kokx Onbekend @RelatedHack: Dus eigenlijk ben jij een oude hacker? Ik pas wel op.
Offline RelatedHack - 28/04/2006 16:02 (laatste wijziging 28/04/2006 16:04)
Avatar van RelatedHack Onbekend hacker is veel gezegd...
was niet proffesioneel he 

Een prof gebruikt hiervoor MS-DOS en dergelijke...
Ik gebruikte kant-en-klare programma's waar je alleen maar een bestand (trojan ) moest doorsturen ( of vervaardigen in een JPEG of MP3 ) en dan kon je de PC besturen vanop de jouwe...
Dus een hacker kun je me niet echt noemen he 
Meer een amateur-hacker dan 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s