login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Asp en php

Offline MarcN - 07/02/2005 21:14
Avatar van MarcNGrafische interesse Hallo,

Ik hoor veel mensen van dat je met php het best een dynamische website kunt bouwen met alles erop en eraan. Maar sommigen zeggen dat je dat ook kunt met ASP. Wat ik nou graag wil weten, wat kun je nu het beste gebruiken. En wat is het gemakkelijkst enzo. Misschien is het een domme vraag, maar zou graag weten wat en waarom. Zou iemand mij dat kunnen vertellen? Wat nou bijvoorbeeld de voorbeelden zijn in ASP in plaats van PHP.

Heeeeel erg bedankt!

25 antwoorden

Gesponsorde links
Offline b4nkr0bz0r - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde ik raad je aan PHPrnwaaromrn- er is meer info over te vindenrn- meeste (gratis) hoste ondersteunen geen ASPrn- PHP is denk IK makkelijker te leren...rnrnEDIT wist niet dat je er geld aan uit wilde geven, meeste mensen hebben dat niet nodig omdat er wel genoeg informatie over te vinden is, tenzij dat jij moeite hebt me lerenrnrn
Offline MarcN - 30/11/1999 00:00
Avatar van MarcN Grafische interesse Maar, een goed boek kun je toch ook wel kopen En, zitten er meerdere functie's dan in ofzo
Offline biertie - 30/11/1999 00:00
Avatar van biertie Onbekend php heeft enorm veel functies, en als je met de standaardfuncties nog niet genoeg hebt, kun je extra's aan je server toevoegen prnrnphp is makkelijker dan asp, vind ik.rnhet internet staat vol met tutorials over php, dus info genoeg rnrnasp is m$, deze reden is an goed genoeg voormij om er niet aan te beginnen prn
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
heel simpelrnPHP is openbronrnASP is een samenraapsel van programeertalen door Microsoft.rn(ik ben anti-Microsoft, dus je mag deze post met een korrel zout lezen)rnrnPHP wordt voor het grootste van de dynamische sites gebruikt, omdat het ten eerste zeer veilig is, gemakkelijk aan te leren en gratis is.rnASP wordt minder gebruikt, maar bedrijven kiezen om asp te gebruiken omdat het gratis bijgeleverd wordt met IIS.rnrnPHP heeft AFAIK meer sites die je gratis gaan leren werken.rnvoor ASP bestaan er ook gratis plaatsen maar minder.rnrnAls je nog niet hebt gekozen met wat te werken, raad ik je PHP aan.rnTen eerste omdat het maar een paar uur duurt voor veiligheidslekken gedicht zijn (met ASP duurt het één à twee dagen)rnen omdat je hier een liefdevolle community hebt gevonden dat meer van PHP afweet dan van ASP.rnrnMocht je toch voor ASP kiezen, ben je hier altijd welkom, er zijn wel een paar leden die er iets vankennen, en je zou onmiddelijk bijna de slimste zijn ivm ASP  rn
Offline MarcN - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van MarcN Grafische interesse Haha P Dus jullie raden ASP dus allemaal af. Denk dan dat ik toch maar PHP ga gebruiken.rnrnEditrnrnOke, ik ben al helemaal overtuigd dat als ik sowieso PHP moet gaan gebruiken D Bedankt voor jullie reacties!! D
Offline MothZone - 30/11/1999 00:00
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Jah, Microsoft rules gewoon (als er niets anders is...^^ )rnrnNee, php is gewoon veel beter.rnWat wel handig te weten is, is dat asp en vb wel erg op elkaar lijken (mss het enige voordeel van asp, toch voor een vb-programmeurs)
Offline biertie - 30/11/1999 00:00
Avatar van biertie Onbekend lol, ja p we hebben nog geen asp tuts p rnlees bijna geenrnrnen ik heb niets tegen asp hoor, ik heb gewoon iets te de manier waarom het opgebouwd is, en door het bedrijf die het ontwikkeld heeft 
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Je kan ([i]toch[i]) best veel met ASP, maar je moet er zo ongelofelijk veel moeite voor doen... verder is deze programmeertaal al weer tig jaren oud.rnrnWebapplicaties ontwikkelen in ASP is echt een marteling. Als je ergens een foutje in je code hebt zitten krijg je een 50x-errorpagina, of iets wat op een parse-error lijkt, maar waar je meestal helemaal niets aan hebt (en vaak vertelt het je iets over een andere fout dan de fout die de error veroorzaakte).rnrnDocumentatie is slecht te vinden (behalve dan msdn.com en deze is vaak te beknopt). Vaak voorkomende fouten moet je Google'n, en vaak levert dat niets op.rnrnHet kleine jaar dat ik alles bij elkaar met ASP heb gewerkt zijn mij ronduit slecht bevallen.rnrnme votes PHP (en als het echt niet anders kan ASP, maar het heeft mijn eerste keuze absoluut niet)
Offline DeafBoy - 30/11/1999 00:00
Avatar van DeafBoy HTML beginner Ben er niet mee eens met die 50xerror pagina of een parse error.rnIk gebruik nu al 2 jaar ASP, en het vertelt me altijd de juiste fout.rnDus ik weet niet wat jij bedoelt Fangorn..rnrnIn ieder geval is mijn ervaring met ASP veel beter, want met php kon ik niets mee beginnen..
Offline Gml - 30/11/1999 00:00
Avatar van Gml HTML beginner Ik werk al bijna 3 jaar met ASP, het is inderdaad lastig af en toe met de Internal server error. Begrijp precies wat je bedoelt FangorN. Dat de documentatie slecht te vinden is ben ik het overigens niet mee eens...rnrnEn waarom werk ik dan met ASP, omdat het bedrijf waar ik voor werk Microsoft Certified is... tjarnrnASP in combinatie met IIS werkt gewoon, je hoeft niet al teveel dingen in te stellen om het te laten werken. Met php is dat wel anders, in combinatie met xml bijvoorbeeld.rnrnIk draai thuis op mijn test-servertje php omdat dit wordt ondersteund door mijn hosting. Een pakket met ASP is duurder...
Offline xSc - 30/11/1999 00:00
Avatar van xSc Onbekend Ik heb ook enige tijd met ASP gewerkt. De reden dat ik daarmee gestopt ben, is de server. Het grootste probleem is IIS. Tenminste bij mij dan. De bekende 500-Internal-Server-Error kwam iets te vaak voor.
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert ASP is oud, maar jullie vergeten ASP.netrnDat is een stuk beter.rnrnhttpasp.netDefault.aspxtabindex=0&tabid=1
Offline DeafBoy - 30/11/1999 00:00
Avatar van DeafBoy HTML beginner Gelijk heb je Fenrir, daar ben ik nu momenteel mee bezig.. alles werkt iets anders, maar gaat wel lukken denk ik
Offline MarcN - 30/11/1999 00:00
Avatar van MarcN Grafische interesse @fenrir, is dat dan wel beter als php dan OfzornrnBedankt!
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Wijnand Moderator Mwah zal ik mijn vingers ook maar is laten typen.rnrnDe voordelen tov (Ten Opzichte Van) ASP zijnrn- Veel informatiescriptstutorials over te vinden.rn- SiteMasters kan je een goeie ondersteuning bieden en een heleboel andere webmastercommunity's ook.rn- Gratis.rn- door gebruik van easyphp, phptraid oid is het heel makkelijk te installerengebruiken.rn- php5 is echt goed beveiligdrn- OOP gaat steeds meer lijken op de OOP van de echte programmeertalenrn- Je hebt gigantisch veel mogelijkheden qua functiesrn- Het is gemakkelijker (om de basis te leren en iets leuks eruit te krijgen).rnrnrnVerder werkt het wel gemakkelijk met XMLrnrnAan de andere kant zijn er ook voorstanders van ASP maar voor mij is ASP een bijelkaar geraapte scripttaal gemaakt door de afbuiter Bill Gates waar natuurlijk weer voor betaald moet worden, etc. etc.rnDus als je beginner bent raad ik je PHP heel erg aan.rnrnps. als je ASP gaat doen, doe dan wel ASP.NET!
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert [quote]is ASP een bijelkaar geraapte scripttaal[quote] rnPHP is meer een bijelkaargeraapte scripttaal dan asp, in php heb je een heleboel bijelkaargeraapte functies, en in asp.net is het ondergebracht in namespaces en classes. ook de oop van asp.net is veel beter, je kunt er bijna alles mee. het nadeel is dat het niet open-source is, en voor een beginner is php vaak gemakkelijker.rnnog een voordeel van asp.net is dat je in bijna alle programmeertalen asp.net dingen kunt schrijven, de beste taal hiervoor is C#, maar als je php-syntaxis wilt gebruiken, dan kan dat ook. (moet je wel eerst een soort library schrijven). Zo kun je één taal voor alle dingen gebruikenrnVoor webapplicaties, en voor gewone applicaties op je pc.
Offline Gml - 30/11/1999 00:00
Avatar van Gml HTML beginner Wijnand rnOp 08022005 1717rn[quote]rnVerder werkt het wel gemakkelijk met XMLrn[quote]rnrnDat wil ik graag weten hoe dat werkt. Heb het geprobeerd, moest allerlei vage libraries installen enzo, snapte er de ballen van. Hebbie een link ofzo
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Fenrir PHP expert in php5 is het erg gemakkelijk simpleXMLrnhttpnl3.php.netmanualenref.simplexml.php
Offline Gml - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Gml HTML beginner post verwijderd, zie nieuw topicrnhttpwww.sitemasters.bepagina=forumindex&ond=reply&cat=1&id=4047
Offline eric - 30/11/1999 00:00
Avatar van eric HTML interesse En ik hoorde pas ook nog eens van iemand dat asp veel meer geheugen zuigt dan php.
Offline Mythic - 30/11/1999 00:00
Avatar van Mythic HTML interesse feit asp vraag iets van 2 keer meer geheugen dan php. voor beginners blijft php het best aangezien asp.net betaalbaar is en toch iets moeilijker aan te leren is. (mijn eigen mening) En voor begin van discussie op te losen php ontwikkelaar Rasmus Lerdorf heeft zich gebaseerd op de asp samenstelling en fucntieverwerking. Dusja php is een beetje een samenraapsel maar blijft toch beter dan asp )
Offline MarcN - 30/11/1999 00:00
Avatar van MarcN Grafische interesse Bedankt iedereen! Jullie hebben mij ovetuigt D Ik ga het dus proberen met PHP. En, als ik problemen heb waar ik echt niet zelf uit kom, vraag ik het jullie wel! rnrnBedankt!
Offline Ontani - 30/11/1999 00:00
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik programmeer nu ongeveer zo'n 3 jaren in Visual Basic .NET, daarvoor programmeerde ik al 4-5 jaar in de oude Visual Basic.rnrnDe stap naar asp.net vorig jaar was vrij gemakkelijk gezet natuurlijk. maar het vervelende is die gratis servers zonder beperkingen te vinden (tot nu toe nog geen gevonden zonder reclame).rnrnDaarom overgestapt op php. In m'n ogen even omslachtig als ASP, zeker qua aantal functies o .rnrnphp gaat vlot, maar het jammer is dat er voor een probleem wel 20 oplossingen zijn. Van die 20 hebben er 18 een beveiligings lek.rnEn na een jaartje PHP ben ik der nog niet achter welke functies te gebruiken om die lekken tegen te gaan of te vermijden.rnrnMet ASP.NET heb ik hier nog geen problemen mee gehad.rnHet aantal errors valt behoorlijk mee. Ge moet maar gewoon alles goed schrijven van de eerste keer )rnrnGreetz
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wijnand Moderator Met php5 zijn er een heleboel beveiligingslekker uit. Verder kun je als je gewoon normaal script een goed veilig systeem maken. Alleen je zult het heel goed moeten testen.
Offline xSc - 30/11/1999 00:00
Avatar van xSc Onbekend Beveilingslekken heb je overal en de oorzaak ligt voor een groot deel bij de scripter.rnrnLees dit even httpwww.phpfreakz.nlartikelen.phpaid=106
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s