login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Website alle dagen een andere kleur

Offline keverineke - 19/01/2011 14:47
Avatar van keverinekeLid Hello, ik zoek een script waarmee je website alle dagen een ander kleur heeft. Bv voor alle dagen van de week dezelfde header maar in een andere kleur... en dit ook voor al de rest, backgroundimage, tekstvak, buttons,...

Iemand een idee?

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 19/01/2011 15:01 (laatste wijziging 19/01/2011 15:01)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Via PHP: date("N") geeft een getal van 1 tot 7 waarvan 1 : Maandag, 7 : Zondag.
Via Javascript: today.getDay(); geeft een getal van 0 tot 6 waarvan: 0 : Zondag, 1 : Maandag, 6 : Zaterdag.

Maar dat natuurlijk Google je ook kunnen vertellen.
Bedankt door: keverineke
Offline koosax - 19/01/2011 15:44
Avatar van koosax Lid Met php kan je elke dag een andere CSS aanroepen:

  1. <?php
  2.  
  3. $dag = date("w");
  4.  
  5. print "<link rel=\"stylesheet\" href=\"$dag.css\" type=\"text/css\" />";
  6.  
  7. ?>


0 is dan zondag en 6 zaterdag.
Bedankt door: keverineke
Offline anseel - 19/01/2011 15:56
Avatar van anseel Nieuw lid http://www.anouksweb.nl/php/miniscripts.phphier kan je ze ook vinden, op de website vindt je nog veel zo'n leuke scripts
Bedankt door: keverineke
Offline keverineke - 19/01/2011 20:59
Avatar van keverineke Lid Hoe moet dat dan voor alle dagen een andere css te hebben?

Is dat dan zo:
  1. <?php
  2.  
  3. $maandag = date("w");
  4. print "<link rel=\"stylesheet\" href=\"$maandag.css\" type=\"text/css\" />";
  5.  
  6. $dinsdag = date("w");
  7. print "<link rel=\"stylesheet\" href=\"$dinsdag.css\" type=\"text/css\" />";
  8.  
  9. ...
  10.  
  11. ?>
Offline vinTage - 19/01/2011 21:08
Avatar van vinTage Nieuw lid Niet zo moeilijk doen 
  1. <?php
  2. $bgkleur = array("red", "green", "black", "white", "yellow", "pink", "orange");
  3. ?>
  4.  
  5. <body bgcolor="<?=$bgkleur[date("w")]?>">


Er zijn nog mooiere manieren, maar dit is het makkelijkst voor jou denk ik..
Bedankt door: keverineke
Offline keverineke - 19/01/2011 21:30 (laatste wijziging 19/01/2011 21:32)
Avatar van keverineke Lid Ik zit niet met een bg kleur ik zit met een afb en daar bij moet de header, menu (buttons), tekstvak (top, midd, end) en de footer ook veranderen van kleur, dus het blijven identiek dezelfde afbeeldingen maar ze varenderen juist van kleur...

Daarom wil ik werken met 1 CSS per dag, zo kan ik de css voor te tekst style noemen die blijft altijd hetzelfde en alle afbeeldingen in apparte documenten bv voor maandag de gele afbeeldingen in /content_maandag.css voor dinsdag de groene afb in /content_dinsdag.css en zo wordt voor elke dag de gepaste css opgevraagd...

Is mijn voorbeeld dan goed?
Offline vinTage - 19/01/2011 21:34
Avatar van vinTage Nieuw lid ipv de kleurtjes die ik deed, maak je daar paden van voor je verschillende css files he...en ipv in de body als kleurtagje, echo je de value gewoon in je css link...
Bedankt door: keverineke
Offline koosax - 20/01/2011 11:27
Avatar van koosax Lid
keverineke schreef:
Hoe moet dat dan voor alle dagen een andere css te hebben?

Is dat dan zo:
[..code..]


Ik neem aan dat je kleuren, header enz... met een CSS bestand wilt veranderen. Met het stukje php wat ik in mijn eerdere post heb gezet roept het script elke dag een andere css aan. Op maandag 1.css, dinsdag 2.css enz...

Je hoeft het script dus niet voor elke dag te herhalen. Je hebt gewoon 7 verschillende css bestanden die je aanroept.
Bedankt door: keverineke
Offline valles10 - 20/01/2011 12:08
Avatar van valles10 HTML interesse als je naar je in je css reffer een attribuut media="screen" zet. Kan je je css van in je style.css renamen naar style.php. Zo kan je dan de code van Vintage integreren.

Zo heb je maar 1 stijlbestand nodig.
Bedankt door: keverineke
Offline keverineke - 20/01/2011 18:40
Avatar van keverineke Lid Voor elke dag een andere css is het dus ( $dag = date("w"); ...)
En als ik nu wil dat hij een andere kleur heeft elke keer je refresht?

Dat zou misschien verwarrend zijn want als je dan navigeert is het altijd een andere kleur... maar misschien dat hij om de 5 min veranderd van css ofzo... ???
Offline koosax - 20/01/2011 19:48
Avatar van koosax Lid Een website die om de 5 minuten van style veranderd is niet echt aan te raden.
Elke dag een andere kleurstelling kan nog maar ga het niet overdrijven.

Want een goede website heeft 1 mooie overzichtelijke stijl en geen 12 verschillende stijlen per uur  
Offline Kevin - 20/01/2011 19:52
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Kan ook simpel met JavaScript, maar ik raad het ook af om zomaar backgrounds te wijzigen.

Over wat voor site spreken we hier misschien?
Offline keverineke - 20/01/2011 19:55 (laatste wijziging 20/01/2011 19:56)
Avatar van keverineke Lid Idd, maar het is voor een speciale site. om de 5 min is min wel veel maar om de dag gaat perfect voor deze site...

Ps is dit juist?
  1. <html>
  2. <head>
  3. <link rel="stylesheet" href="/style.css" type="text/css" /> <!-- tekst style (veranderd niet...) -->
  4. <link rel="stylesheet" href="<? $dag[date("w")] ?>" type="text/css" /> <!-- afb... header, footer,... (veranderd elke dag) -->
  5. </head>
  6. <body>
  7. <?php
  8. $dag = array("/maandag.css", "/dinsdag.css", "/woensdag.css", "/donderdag.css", "/vrijdag.css", "/zaterdag.css", "/zondag.css");
  9. ?>
  10. </body>
  11. </html>
Offline koosax - 20/01/2011 20:01 (laatste wijziging 20/01/2011 20:02)
Avatar van koosax Lid Je kan deze code gebruiken

  1. <?php
  2. $dag = date("w");
  3. ?>
  4.  
  5. <html>
  6. <head>
  7. <link rel="stylesheet" href="/style.css" type="text/css" /> <!-- tekst style (veranderd niet...) -->
  8. <link rel="stylesheet" href="<?php echo $dag; ?>.css" type="text/css" /> <!-- afb... header, footer,... (veranderd elke dag) -->
  9. </head>
  10. <body>
  11. dfdf
  12. </body>
  13. </html>


En dan voor 0 t/m 6 een css bestand aanmaken (elke dag een dus).
Offline WouterJ - 20/01/2011 20:12 (laatste wijziging 20/01/2011 20:14)
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Of gewoon een stylesheet met de code die je wilt veranderen aanmaken. En die opslaan als style.php.
De code wordt dan bijv.:
  1. <?php
  2. header('Content-Type: text/css');
  3. $colors = array('blue', 'red', 'orange', 'yellow', 'green', 'black', 'white');
  4. $bg = array('bg-1.gif', 'bg-2.gif', 'bg-3.gif', 'bg-4.gif', 'bg-5.gif', 'bg-6.gif', 'bg-7.gif');
  5. $header = array('header-1.gif', 'header-2.gif', 'header-3.gif', 'header-4.gif', 'header-5.gif', 'header-6.gif', 'header-7.gif');
  6. $date = date('w');
  7. ?>
  8. body {
  9. background: <?php echo $bg[$date]; ?>;
  10. /* andere code */
  11. }
  12. h1 {
  13. color: <?php echo $colors[$date]; ?>;
  14. /* andere code */
  15. }
  16. #header {
  17. background: <?php echo $header[$date]; ?>;
  18. /* andere code */
  19. }
  20. /* ect. */


En die dan gewoon inladen:
  1. <link rel="stylesheet" href="style.php" />


[EDIT]
In JS beginnen ze te tellen bij 0. Ik weet niet of PHP maandag als 1 ziet? Anders moet je de date + 1 doen.
Bedankt door: valles10
Offline keverineke - 20/01/2011 20:41
Avatar van keverineke Lid Ook bij php beginnen ze met 0 voor maandag.

Voila, het werkt. Jouw systeem Waldio is ook wel goed, dan hoef je geen 7 css bestanden te hebben ,maar wordt alles geregeld in 1 bestand.
Offline valles10 - 20/01/2011 21:54
Avatar van valles10 HTML interesse
Waldio schreef:
Of gewoon een stylesheet met de code die je wilt veranderen aanmaken. En die opslaan als style.php.
De code wordt dan bijv.:
[..code..]

En die dan gewoon inladen:
[..code..]

[EDIT]
In JS beginnen ze te tellen bij 0. Ik weet niet of PHP maandag als 1 ziet? Anders moet je de date + 1 doen.

Zoals ik zei dus 
Offline WouterJ - 20/01/2011 22:32
Avatar van WouterJ HTML gevorderde
valles10 schreef:
[..quote..]
Zoals ik zei dus 

Ik dacht dat jij het niet over de header(Content-Type: text/css); had. Anders werkt het niet.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.23s