login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

onclick="func (waarde)" aan te passen door bezoeker?

Offline Nrzonline - 15/06/2007 08:08 (laatste wijziging 30/05/2010 15:51)
Avatar van NrzonlinePHP ver gevorderde Hey SiMa Leute,

Ik vroeg me af of het mogelijk was voor een bezoeker van mijn site (spel) om de onclick aan te passen?

Ik heb bijvoorbeeld
  1. <? JavaScript #kleur
  2. <a href="#" onclick="viewDiv ('bestand.php?code=555');">link</a>


is het dus mogelijk voor de bezoeker om die ?code=555 aan te passen naar zijn wensen? (En ja, ik weet dat hij natuurlijk naar www.site.nl/bestand.php?code=verander kan gaan, maar dat doet er nu even niet toe... )

Alvast bedankt,
(Nrzonline)

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 15/06/2007 08:19 (laatste wijziging 15/06/2007 08:20)
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Zoiets:
  1. <a href="#" onclick="alert('bestand.php?code=' + document.getElementById('number').value);">link</a>
  2. <input type="text" id="number" value="Vul hier uw nummer in..." onclick="this.value = '';" onkeyup="this.value = this.value.replace(/[^0-9]/, '')" />
:?:


Edit:
En dan showDiv ipv alert, dat was om te testen. 
Offline Nrzonline - 15/06/2007 09:08 (laatste wijziging 15/06/2007 09:08)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Hehe, nee dit is niet wat ik bedoel. Ik snap hoe ik met formulieren kan werken (gelukkig, zover ben ik nog nét wel, gister geleerd trouwens )

Maar ik bedoel juist (niet duidelijk vermeldt, fout van mij.. sorry) dat het NIET mag. Dus dat ze niet op een slinks maniertje mijn url kunnen veranderen. Is er een slinks maniertje (wat dus niet toe zou zijn gestaan) om een URL in een javascript functie aan te passen? Want dit mag namelijk ABSOLUUT niet op mijn site..

Zover ik weet kan je dat ook niet met HTML (behalve via de url in je browser, maar dat heb ik al beveiligd). Maar geld dat ook voor javascript?
Offline letscode - 15/06/2007 09:13
Avatar van letscode HTML beginner zou het niet kunnen door in de adresbalk te typen:

  1. javascript:viewDiv ('bestand.php?code=weetikveel');


en dat dan dat bestand getoond wordt?
Offline Nrzonline - 15/06/2007 09:35 (laatste wijziging 15/06/2007 09:36)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Getest, dit is (volgensmij niet mogelijk) omdat je wat je uit de URL haalt, eerst moet gaan echoön (PHP) of ?writen? (javascript) via een GET uit de url. En aangezien ik dat niet doe, is dat niet mogelijk? Tenmisnte, lijkt mij.. maar dat weet ik dus niet zeker. Met PHP weet ik wel zeker, maar met javascript? 
Offline webstab - 15/06/2007 10:27
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ge kunt toch altijd de url aanpassen, of begrijp ik het verkeerd.

Show Source > Zoeken naar de link > Kopieren in adressenbalk en wijzigen...
Offline WumTol - 15/06/2007 11:04
Avatar van WumTol PHP beginner Ja kan het gewoon wijzigen, bijvoorbeeld met de FireFox Addon Webdeveloper Toolbar.
Daarmee kan je de bron wijzigen.
Offline Rik - 15/06/2007 12:56
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Gebruik je dit voor AJAX?

Dan kan je ook in php controleren of er een geldig getal is opgegeven en anders een lege pagina terugsturen. Dan kan je in javascript controleren of de pagina leeg is. Als dat dan niet zo is weet je dat er niet is veranderd.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s