|
Categorieën >
VB.NET
Datagridview automatische update na aanpassing (Opgelost)
|
|
|
|
Lid
|
Goede middag,
Ik ben bezig met het toevoegen van bepaalde zaken aan mijn datagrid. Van het moment dat ik op een knop Toevoegen klik, opent er zich een nieuw formulier, met hierin verschillende velden! Van het moment dat ik in dit bijkomend formulier op de knop 'Voeg toe aan database' klik, worden de gegevens geladen in mijn database!
PROBLEEM: Als ik nu gewoon ga kijken in mijn datagridview, staat het nieuwe toegevoegde product nog niet in mijn datagridview, hoe kan ik ervoor zorgen dat dit automatisch aangepast wordt? |
4 antwoorden
|
|
|
|
PHP beginner
|
Wat is je datasource? Als je met een lijst van objecten werkt kan je makkelijk je venster als dialog openen, na het toevoegen geeft je gewoon het nieuwe object terug uit het dialogvenster en voeg je dit toe aan de bindingsource.
Makkelijk en je hoeft niets te refreshen!
|
SICKBOYYYYY – 09/02/2010 13:10 (Laatst gewijzigd op 09/02/2010 13:11)
|
|
|
Lid
|
Public Sub Vul_Datagrid()
OleDbConnection1.Open()
Dim odr_PCB As OleDb.OleDbDataReader
OleDbCommand1.CommandText = strSQL
odr_PCB = OleDbCommand1.ExecuteReader()
Dim dt As New System.Data.DataTable
dt.Load(odr_PCB)
DataGridView1.DataSource = dt
odr_PCB.Close()
OleDbConnection1.Close()
End Sub
Public Sub Vul_Datagrid() OleDbConnection1.Open() Dim odr_PCB As OleDb.OleDbDataReader OleDbCommand1.CommandText = strSQL odr_PCB = OleDbCommand1.ExecuteReader() Dim dt As New System.Data.DataTable dt.Load(odr_PCB) DataGridView1.DataSource = dt odr_PCB.Close() OleDbConnection1.Close() End Sub
Hier spreek ik mijn database aan, als dat hetgene is wat je bedoeld?
|
titjes – 09/02/2010 17:11 (Laatst gewijzigd op 09/02/2010 17:11)
|
|
|

Crew .NET
|
Als je het nieuwe formuliertje gaat openen, zet dan de Owner op het 'hoofdscherm'. Als je dan het formulier gaat sluiten kan je doen zoals Ontani zei:
'Openen van het formuliertje
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Dim formulier As New FormUpdate()
formulier.Owner = Me
Me.Enabled = False
formulier.Show()
End Sub
Private Sub formulierClosing(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.FormClosedEventArgs) Handles MyBase.FormClosed
'In het knop-event van het formulier voeg je de gegevens al toe
'In dit event (sluiten) update je de datasource door simpelweg
'die methode aan te roepen, nl. : Vul_DataGrid()
CType(Me.Owner, naamMainForm).Vul_DataGrid()
Owner.Enabled = True
End Sub
'Openen van het formuliertje Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Dim formulier As New FormUpdate() formulier.Owner = Me Me.Enabled = False formulier.Show() End Sub Private Sub formulierClosing(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.FormClosedEventArgs) Handles MyBase.FormClosed 'In het knop-event van het formulier voeg je de gegevens al toe 'In dit event (sluiten) update je de datasource door simpelweg 'die methode aan te roepen, nl. : Vul_DataGrid() CType(Me.Owner, naamMainForm).Vul_DataGrid() Owner.Enabled = True End Sub
|
Dit onderwerp is gesloten.
|
|
|