login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[JAVA] Database maken

Offline tomate - 02/11/2011 12:34
Avatar van tomateLid Hey iedereen,

Ik ben een Point-Of-Sale programmaatje aan het schrijven in JAVA. Nu heb ik een of andere manier nodig om gegevens op te slaan van de stock van de winkel. bv. Cola 10 stuks.

Ik weet niet wat de simpelste manier is. Ik heb gedacht een een MySQL database met JDBC maar moet er dan ook op elke computer waar het programma uitgevoerd wordt MySQL geïnstalleerd staan? Dit vindt ik te omslachtig. Iemand een ideetje?

Groeten
Thomas  

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 02/11/2011 12:37 (laatste wijziging 02/11/2011 16:47)
Avatar van Koen PHP expert SQLite? Access db? En als het om Windows pc's gaat hebben de meesten al een MS SQL Server draaien...
Koen schreef:
Edit: seems like a Windows nerd was active here 
Ja jij, titjes!
titjes schreef:
Yes, it was me! 
Offline valles10 - 02/11/2011 14:58
Avatar van valles10 HTML interesse Waarom sla je de gegevens niet gewoon op in een config file? Of zoals Koen al zei, een Access Database
Offline larssy1 - 02/11/2011 15:47
Avatar van larssy1 MySQL beginner via NetBeans kun je met een connector ook zeer simpel een verbinding naar je database leggen.
Heb zo snel geen tutorial of wat dan ook bij de hand om t je te geven.
Offline tomate - 02/11/2011 19:04
Avatar van tomate Lid Een config file kan ik inderdaad doen, maar weet niet of dit de beste oplossing is.
Mijn programma is cross-platform (Mac OS X & Ubuntu).
Offline Ontani - 02/11/2011 19:17
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Simpele xml file dus.
Offline Stijn - 02/11/2011 21:23
Avatar van Stijn PHP expert De simpelste manier is een Product klasse maken en dan persisteer je die klasse naar een database of XML of whatever opslag jij wilt.

Zoek maar eens op: Java Persistency API (JPA voor de vrienden).
Offline cloudstrife - 05/11/2011 16:50
Avatar van cloudstrife PHP beginner Ik heb hiervoor goede ervaringen met hsqldb of apache derby, beiden kan je gewoon embedden in je applicatie. Dus geen db-server nodig, kleine footprint en vrij snel, ideaal dus voor kleine applicaties waar je toch wat data wil gaan opslaan.
Bedankt door: Ontani
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s