login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

video bestand in flash

Offline Anubis69 - 28/08/2006 12:42
Avatar van Anubis69Nieuw lid Hallo,

Ik heb een videobestandje van een vuuranimatie.
Deze is nu 1 keyframe van 150 frames lang op de timeline

Hij speelt mooi af maar zou deze graag continu laten afspelen.
Probleem is dat hij terug naar het begin toe geen mooie overgang geeft.

Is het mogelijk om deze in apparte keyframes over te zetten zodat ik hem in tegenovergestelde richting kan laten afspelen en desnoods wat kan inkorten??? ( dus de hele movie naar apparte keyframes converteren).

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Crazed - 28/08/2006 12:52
Avatar van Crazed PHP interesse Het is lang geleden dat ik nog met Flash gewerkt heb, maar als ik me niet vergis:

Selecteer die 150 frames, kopieer ze en plak ze er meteen na nog eens.
Selecteer nu die laatste 150 frames, rechtermuisknop -> frames omkeren of iets in die aard.
Offline svm - 28/08/2006 17:18
Avatar van svm PHP ver gevorderde Je kunt het zo doen als Crazed zegt.
Dus als je nou alle frames selecteerd en erachter plakt, dat je dan die 150 frames die er achter geplakt zijn omdraait.
Dit doe je door die laatste 150 frames te selecteren rechtermuisknop Reverse Frames.
Nu zullen de geselecteerde frames omdraaien.

Verwijder eventueel frame 151, deze is namelijk hetzelfde als frame nummer 150, en kan zo voor 'hapering' zorgen.
Offline Ontani - 28/08/2006 17:33
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
of je kan ook gewoon een stukje actionscript schrijven dat er voor zorgt dat de frames in de andere richting worden doorlopen.
Offline vinTage - 28/08/2006 17:52
Avatar van vinTage Nieuw lid Wat jullie zeggen kan niet, hij heeft geen video bestandje wat bestaat uit 500 keyframes, maar hij heeft één keyframe (moeilijk omdraaien he )

Maar die complete movie duurt even lang als 150 frames.

Wat je zou kunnen doen is, er een movieclips van maken, dan zet je ongeveer op het einde (op frame 140 ofzo) op een 2e laag weer die movieclip van dat vuur, en laat die 2 in elkaar over faden.
Om een mooi resulaat te verkrijgen zul je er even mee moeten spelen.

Om de movie "korter" te maken kan je tijdens het importeren ervoor kiezen om de movie te "editten" knip er gewoon een stuk af 
Offline Anubis69 - 28/08/2006 17:58
Avatar van Anubis69 Nieuw lid Jep klopt VinTage is dus 1 movie van 150 frames.
Inderdaad gewoon revers gaat niet omdat dan het vuur naar beneden gaat ipv naar boven.
Wat je laatst zegt om te faden heb ik ook reeds gedaan en lukt best maar probleem is juist de overgang naar het begin terug

Zodus denk ik niet dat je vanuit een filmbestandje frames kunt halen, en er niks anders opzit dan elke frame stap voor stap te bekijken en te zien welke desnoods bij de eerste zou passen en zo dus niet veel verschil geeft bij herhaling 
Offline vinTage - 28/08/2006 18:23 (laatste wijziging 28/08/2006 18:26)
Avatar van vinTage Nieuw lid Je zou het ook zo kunnen doen:


  1. . ___________________
  2. . | clip 2 |
  3. . -------------------
  4. ._____________ ______________
  5. .| clip een | | clip 3 |
  6. .------------- -------------


en dan op het einde van clip 2 een gotoAndPlay(begin van clip 2)
Als je dan clip 2 in en uitfade kom je denk ik toch op een redelijk echt resultaat, en je hoeft niet meer te kijken naar "het begin"


sry voor mn slechte tekeningetje 
Offline Anubis69 - 29/08/2006 01:05
Avatar van Anubis69 Nieuw lid heb hem begrepen zo hoor VinTage 

Is in elk geval het proberen waard, zal het morgen eens proberen in elk geval
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.348s