login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CSS AND printen

Offline RobMulder - 29/09/2005 16:40 (laatste wijziging 30/09/2005 15:13)
Avatar van RobMulderNieuw lid In de volgende tutorial staat iets over background en printen:

http://www.site...amp;id=224

Dit werkt alleen niet bij mij, hoe kan dat?

Niemand weet dus het antwoord?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline AcIdBuRn - 29/09/2005 17:49
Avatar van AcIdBuRn HTML beginner Zo kunnen we je zeker niet helpen. Je zal op z'n minst wat meer informatie moeten geven...
Offline RobMulder - 29/09/2005 17:53
Avatar van RobMulder Nieuw lid @media print body {
background-color : #FFFFFF ;
}

Er staat in de tutorial dat hij dit moet printen. Dat doet hij dus niet. Hij print dus geen background colors. Ik weet dat #FFFFFF wit is, maar hij print net zo goed geen geel of zwart enz..
Offline Ontani - 29/09/2005 17:53 (laatste wijziging 29/09/2005 17:54)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
je kunt het ook zonder die @ doen en met 2 apparte stylesheets werken.

op de volgende manier:

  1. <link href="style/css.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
  2. <link href="style/print.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print"/>


edit: ah op die manier,

File > Page Settings > Print Background (Colors & Images)
Offline RobMulder - 29/09/2005 18:02
Avatar van RobMulder Nieuw lid "File > Page Settings > Print Background (Colors & Images)" Dat weet ik wel. Maar in de tutorial staat dus dat je dat met CSS kunt omzeilen. Tenminste zo vat ik dat op.
Offline Gml - 29/09/2005 20:59
Avatar van Gml HTML beginner De background wordt standaard niet meegeprint. Je kunt het niet met CSS omzeilen. Dit komt omdat de gebruiker dan veel inkt verbruikt bij het printen.
En als je een witte kleur voor je site gebruikt op een donkere achtergrond, dan moet je dat in de print versie omdraaien. Mensen zullen het niet leuk vinden als er grote vlakken geprint moeten worden. Je kunt het beste alleen datgene laten printen wat belangrijk is.

Maar als je dan toch echt iets met een achtergrond wilt laten printen, maak er een pdfje van...
Offline RobMulder - 29/09/2005 23:15
Avatar van RobMulder Nieuw lid Dat snap ik, maar het gaat mij er om dat leken deze pagina ook kunnen printen. Dus ook zonder daarvoor externe software te installeeren.

http://www.runn...mp;or=naam

Dubbel klik maar eens op een naam. Dit vind ik een zeer handige functie voor lange eentonige lappen text... Maar ja, nu het printen nog...

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s