login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Rechtermuisknop uitschakelen

Offline Babsmolleke - 26/08/2010 23:12 (laatste wijziging 27/08/2010 11:29)
Avatar van BabsmollekeNieuw lid Voor mijn site wil ik de rechtermuisknop blokkeren en via deze html code in Internet Explorer lukt het:

  1. <script type="text/javascript">
  2. function geenRechtsKlik(mk)
  3. {
  4. var copyrightTekst = "Copyright mijnwebsite.nl";
  5.  
  6. if (navigator.appName == 'Netscape' && (mk.which == 3 || mk.which == 2))
  7. return false;
  8. else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' && (event.button == 2 || event.button == 3))
  9. {
  10. alert(copyrightTekst);
  11. return false;
  12. }
  13. return true;
  14. }
  15.  
  16. document.onmousedown = geenRechtsKlik;
  17. document.onmouseup = geenRechtsKlik;
  18. if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
  19. if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEUP);
  20. window.onmousedown = geenRechtsKlik;
  21. window.onmouseup = geenRechtsKlik;
  22. </script>


Maar in Firefox lukt het niet!!!! Daar werkt de rechtermuisknop wel. Hoe los ik dit op?

titjes schreef:
Codetags gebruiken!

21 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WeedSide - 26/08/2010 23:21
Avatar van WeedSide Nieuw lid Deze misschien...
http://leejoo.n...g_plus.htm

Greetz WeedSide  
Bedankt door: Babsmolleke
Offline Martijn - 26/08/2010 23:47
Avatar van Martijn Crew PHP Waarom zou je dat willen? CTRL + U en je zit in je bron, en ik kan alsnog álles eruit halen wat ik wilt. In mijn ogen is iets als dit alleen maar een indicatie van niveau, en niet van een hoog niveau (niet persoonlijk bedoeld).

Dit soort dingen zijn nooit fullproof, dr is er geen 1 die alles tegenhoud, en als ik mn javascript uitzet ben ik er ook al.
Mijn suggestie is gewoon in je broncode als comment zetten dat mensen er niet zomaar dingene van mogen kopieren. Als je wilt dat mensen niet rechtermuisknop op een afbeelding doen, moet je er een doorzichtige div overheen zetten vvan dezelfde grootte
Bedankt door: Abbas, Joost
Offline WeedSide - 27/08/2010 00:02
Avatar van WeedSide Nieuw lid Ik ben het met Martijn eens, er is altijd wel iets te verzinnen om er omheen te komen. Ook zijn oplossing met de div is verspilde moeite. PrintScreen drukken Ctrl+V in een afbeelding bewerker en je hebt de image als nog. Gewoon geen tijd insteken als het niet belangrijk is, is mijn advies zonde van de tijd.

Greetz WeedSide 
Offline Maarten - 27/08/2010 10:26
Avatar van Maarten Erelid
WeedSide schreef:
Ik ben het met Martijn eens, er is altijd wel iets te verzinnen om er omheen te komen. Ook zijn oplossing met de div is verspilde moeite. PrintScreen drukken Ctrl+V in een afbeelding bewerker en je hebt de image als nog. Gewoon geen tijd insteken als het niet belangrijk is, is mijn advies zonde van de tijd.

Greetz WeedSide 

Of gewoon ook weer de broncode opengooien om de locatie van de afbeelding te achterhalen.. of via de page properties in firefox, of via de web developer tools in internet explorer,... het is gewoon zoals jullie ook al zeiden tijdverspilling en nutteloos om zo'n half gare "beveiliging" op te zetten.
Bedankt door: Abbas
Offline Stijn - 27/08/2010 10:47
Avatar van Stijn PHP expert Het gepaste event naam hiervoor is: oncontextmenu en niet onclick of onmousedown.
Offline Babsmolleke - 27/08/2010 12:23 (laatste wijziging 27/08/2010 12:25)
Avatar van Babsmolleke Nieuw lid
WeedSide schreef:
Deze misschien...
http://leejoo.n...g_plus.htm

Greetz WeedSide  



Lukt ook niet!!
Is niet voor mij is iemand die mij dat vraagt om te doen! Ik weet dat dit niet waterdicht is maar indien zij dit wensen!! Tot nu toe nog steeds geen oplossing gevonden
Offline Martijn - 27/08/2010 17:47
Avatar van Martijn Crew PHP Je hoeft niet altijd persé te doen wat een ander vraagt hae ;) t komt een stuk proffesioneler over als je op een beschaafde toon uitlegt dat t een slecht idee is
Bedankt door: Babsmolleke
Offline valles10 - 27/08/2010 19:27
Avatar van valles10 HTML interesse Ik volg Martijn 
Als jij dat weet, Babsmolleke, kun je gerust aan die iemand zeggen dat dat weinig zin heeft.
Bedankt door: Babsmolleke
Offline Stijn - 27/08/2010 21:12
Avatar van Stijn PHP expert
Stijn schreef:
Het gepaste event naam hiervoor is: oncontextmenu en niet onclick of onmousedown.
Dude google oncontextmenu en je hebt dozijnen aan scripts.

  1. window.oncontextmenu = function(e) {
  2. return false;
  3. }


Probeer dit eens.
Offline XHackZUSA - 23/10/2011 20:02
Avatar van XHackZUSA "website gehackt enzo" Heey Nubzz

Ik ben een hacker maar ik weet een manier hoe je er achter blijft komen hier let op!
view-source:http://www.jouwwebsitehier.nl
Ik heb een website gehackt enzo, maar 1ding is zeker wie dat script jat is zijn pc kwijt;)

Mail to: XHackZNL@NitrohHackZ.nl
En voor msn: Leon_8@live.nl of powerhacks@live.nl
;)
Greetz XHackZ NL
Offline vinTage - 24/10/2011 06:45
Avatar van vinTage Nieuw lid
XHackZUSA schreef:
Heey Nubzz

Ik ben een hacker maar ik weet een manier hoe je er achter blijft komen hier let op!
view-source:http://www.jouwwebsitehier.nl
Ik heb een website gehackt enzo, maar 1ding is zeker wie dat script jat is zijn pc kwijt;)

Mail to: XHackZNL@NitrohHackZ.nl
En voor msn: Leon_8@live.nl of powerhacks@live.nl
;)
Greetz XHackZ NL


!!!!EN WE HEBBEN EEN WINNAAR!!!!

De meest achterlijke reactie alle tijden is gevonden.
Wil de persoon die bovenstaande reactie plaatste zichzelf melden bij de locale wijkagent, deze zal u begeleiden naar de dichtstbijzijnde kleuterschool, waarin je waarschijnlijk de rest van je leven met je 'IQ' genootjes kan blijven rondhangen.

Van harte gefeliciteerd!
Bedankt door: Maarten, Ontani, Pieter, Abbas, Koen, larssy1, Filip, Aar, MiST, valles10, ArieMedia, keverineke, Bv202
Offline Pieter - 24/10/2011 07:53
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Wat nog niet in dit topic verteld werd: de gebruiksvriendelijkheid lijdt onder dergelijke scripts. Heel wat mensen vinden het belangrijk dat ze vb. een selectie maken, rechtermuisknop kopieren kunnen klikken. Of belangrijker: afdrukken.

Het is duidelijk dat het niet 100% werkt om iets 'niet' te kunnen kopieren. Vanaf je het op het web zet is het te pikken. Live with it. Je kan beter zorgen dat je de eerste bent om iets online te zetten, dan heb je tenminste die eer. 
Offline Maarten - 24/10/2011 12:09
Avatar van Maarten Erelid @vinTage: ik hoop maar dat hij de IP-adressen van de bezoekers op deze site nog niet gevonden heeft.. ik heb alvast mijn modem uitgetrokken!  
Bedankt door: Ontani
Offline Ontani - 24/10/2011 12:55
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Online via het draadloos van de buurman dan? Wat een sukkelaar
Offline keverineke - 24/10/2011 19:52
Avatar van keverineke Lid Als je toch de rechtermuisknop wil uitschakelen kan dit makkelijk door de volgende tag in de body:
  1. <body oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false" />

Toch kan je altijd de pagina bron terugvinden hoor...
Offline larssy1 - 25/10/2011 10:32
Avatar van larssy1 MySQL beginner
Martijn schreef:
Je hoeft niet altijd persé te doen wat een ander vraagt hae ;) t komt een stuk proffesioneler over als je op een beschaafde toon uitlegt dat t een slecht idee is

jammer genoeg dat proffesionele sites toch deze functies gebruiken.
voorbeeld: www.kalonline.com hierbij is de CTRL + rechtermuisknop uitgeschakeld.
Offline Ontani - 25/10/2011 10:36 (laatste wijziging 25/10/2011 10:40)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
larssy1 schreef:
[..quote..]
jammer genoeg dat proffesionele sites toch deze functies gebruiken.
voorbeeld: www.kalonline.com hierbij is de CTRL + rechtermuisknop uitgeschakeld.


CTRL + rechtermuisknop werkt gewoon perfect daar evenals rechtermuisknop appart.

edit: en echt proffesioneel ziet er die site niet uit...
Offline larssy1 - 25/10/2011 10:37 (laatste wijziging 25/10/2011 10:39)
Avatar van larssy1 MySQL beginner .. weird, thuis kreeg ik melding van prohibited.
waarschijnlijk beperkt tot IE? ook al gebruik ik dat de laatste tijd niet meer..
Offline Aar - 25/10/2011 10:42
Avatar van Aar PHP interesse Echt, ik snap niet waarom mensen nog steeds zulke brakke beveiligingen inbouwen. Echt, als ik een site tegenkom die dat doet waarbij ik de rechtermuisknop wil gebruiken (vertalen, element inspecteren, screengrab wil maken, een stukje tekst wil kopiëren (eigen gebruik) of het bekijken van de meta-info, dan is die eigenaar vaak direct een mailtje rijker met wat redenen waarom dit een stom idee is (voorbeeld haal ik uit mijn mailprogramma).

Die mail heb ik kant en klaar liggen, maar gelukkig zie ik het weinig voorkomen, in 90% van de gevallen zijn ze behulpzaam om de beveiliging te verwijderen.

Kost maar 15 sec. werk, dus veel moeite is het ook weer niet.

Wat helemaal stom is is dat selecteren (onDrag) ook vaak uit staat, ga dan maar eens in een textarea iets selecteren wat je bijv. wilt deleten of kopiëren. Ik zweer het je, een ware crime.

Wordt tijd dat alle browers die rotzooi af moeten gaan vangen.
Offline Koen - 05/11/2011 12:21
Avatar van Koen PHP expert
Ontani schreef:
[..quote..]

CTRL + rechtermuisknop werkt gewoon perfect daar evenals rechtermuisknop appart.

edit: en echt proffesioneel ziet er die site niet uit...


Éne frak en twee schoenen 
Offline Pieter - 07/11/2011 07:50
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Koen schreef:
Éne frak en twee schoenen 
WTF. Lock dit topic nu maar gewoon. 












...Vooraleer we allemaal gehackt zijn met een rechtermuisknopscript.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s