Ik ga proberen het probleem uit te leggen, maar het wordt lastig.
Ik ben bezig met het stylen van een website m.b.v. div'jes en CSS. De basis zit allemaal in een container (850 pixels breed) welke gecentreerd staat op de pagina. Nu moet er één transparant divje over heen (dat is nog geen probleem), maar ik wil dat het DIV NIET ophoud na 850 pixels. Ik wil dat deze rechts 100% van het beeld vult (links moet dit juist niet).
Ik heb even een image geupload om het wat duidelijker te maken. Hopelijk kan iemand me even op weg helpen, want hier kom ik niet helemaal uit.
En dan valt de transparante div erover heen, maar ik wil deze juist geen vaste breedte mee geven, omdat ik hem rechts volledig het beeld wil laten vullen. Als ik hem, bv. 850 pixels, mee geef dan houd ie daarna op en ook krijg je een horizontale scrollbalk, wat ook niet zo mooi is.
Ipv transparantie toe te passen zou ik de achtergrond afbeelding waar de div over komt als achtergrond hebben ingesteld. Ook heb je nu een vaste breedte ingesteld, voor iemand met een groter scherm komt dit nog steeds niet zoals je het wilt hebben.
Die transparantie komt van het vak daarnaast. Deze zit namelijk over een foto heen. En ik wil het divje daarnaast (waar we het de hele tijd over hebben) exact dezelfde kleur geven. Dus ook met 80% transparantie. De kleuren genereer ik via een PHP script. Een statische kleun in CSS is dus geen optie.
De balk heb ik 1500px lang gemaakt. Een knap scherm dat 850 px + 1500 px breed is Ik kan hem ook altijd nog op 2000 pixels zetten, de scrollbar onderin is toch al weg.