login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Site hosting

Offline Redcap - 18/09/2005 10:06
Avatar van RedcapHTML interesse Hoe kan je op zn server pc een site opzetten? bijv www.demonhost.co.uk heeft (binnenkort) ook siteruimte. Hoe kan je dat maken ^_^

( Ik weet ik ben een farking nub )

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 18/09/2005 10:10
Avatar van Thomas Moderator Herschrijf de eerste twee zinnen eens (door bovenstaand bericht aan te passen). Hier wordt niemand wijs uit.
Offline BigBug - 18/09/2005 10:14
Avatar van BigBug PHP expert Aangezien hij een farking nub is zal ik het maar doen 

Hoe kan ik op mijn eigen server (localhost) een publieke server maken waarbij je je kan aanmelden waarbij je webruimte krijgt + een ftp account zodat mensen hun site op mijn computer kunnen draaien.

(Ik weet het ik ben een grote noob)


Dit kan ik eruit halen dan
Offline lasdesigner - 18/09/2005 10:19
Avatar van lasdesigner PHP beginner haha, ja BigBug, dit kan je doen door een zogenoemde paneel erop te zetten. Je hebt gratis, en betaalde. Een voorbeeld van gratis is Zpanel, hierop kunnen mensen ftp accounts aanmaken en dergelijke. Je hebt voor betaald C-panel, of Plesk (directadmin ook nog volges mij). Dan moet je in je router port 80 instellen. En als je dan naar jou ip-adres gaat, krijg je als het goed is je index te zien, wie in de map www staat.
Offline lau - 18/09/2005 14:10
Avatar van lau HTML interesse OFF: volgens mij gaat de taal Nederlands sterk achteruit bij een aantal 
Offline lasdesigner - 18/09/2005 14:43
Avatar van lasdesigner PHP beginner Ja inderdaad, had ik ook al gemerkt.
Offline Redcap - 18/09/2005 19:13
Avatar van Redcap HTML interesse LOL Ja he Leraren nederlands zijn saaaaaaaaaai tegenwoordig. :0.
Maar bedankt, kan je dus alleen maar met die dingen die lasdesigner zei een site opzetten?.
Ik bedoel ook een .com of .nl site he
Offline Ontani - 18/09/2005 19:23
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
.com of .nl is gewoon een naam die gelinked wordt aan het ip van je computer. je zal een webserver moeten opzetten om een website te kunnen draaien op je computer.

php & mysql is aangeraden
webmail en ftp mogen er altijd bij
Offline Redcap - 18/09/2005 19:39
Avatar van Redcap HTML interesse Ok thx ik heb nu zon server van serv-u running ( MWUAHAHA NEDERLANDS) Maar hoe kan ik zorgen dat hij dan zo gaat linken naar mijn ip via .com ofzo 
Offline Rens - 18/09/2005 20:15
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Een domeinnaam aanvragen bij een host bedrijf.
Offline lixtro - 18/09/2005 23:04
Avatar van lixtro HTML interesse www.sidn.nl daar kun je een domein aanvragen
Offline Dolfje - 18/09/2005 23:17
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Domein aanvragen en laten doorverwijzen naar jouw ip-adress.
En dan moet je je server nog instellen
Offline Niekosvd - 19/09/2005 08:45
Avatar van Niekosvd Lid je server instellen kan je doen door apache en mysql te downloaden en te instaleren.
Offline Redcap - 19/09/2005 18:29 (laatste wijziging 20/09/2005 15:47)
Avatar van Redcap HTML interesse Naja laat dat maar Ik heb nu zn server opgezet en een gebruiker ervoor gemaakt, alleen als ik nu inlog en probeer een map eaan te maken zegt ie dat ik geen toegang heb ^_^


// Hoe kan ik dat verhelpen ?
Offline nathanael - 20/09/2005 16:04
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
volgens mij moet je die map chmodden naar 777 om read, write en excute toegang te krijgen
Offline Redcap - 20/09/2005 18:58
Avatar van Redcap HTML interesse En hoe wil je dat ik dat ga doen dan ^_^
Ik heb geen toegang ^_^
Offline Gerard - 20/09/2005 19:05
Avatar van Gerard Ouwe rakker Heb je een account aangemaakt bij een Service Provider op het internet of heb je zelf thuis een eigen server neergezet?
Offline Redcap - 20/09/2005 19:16
Avatar van Redcap HTML interesse K heb zelf thuis zon server opgezet Met serv-u,
Ik heb ook nog guildftp geinstalleerd alleen ik weet niet wat de standaard ip daar van is
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s