login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mac ervaring gezocht | Pagina 2

47 antwoorden

Gesponsorde links
Offline avdg - 18/05/2011 15:00
Avatar van avdg PHP gevorderde
Ontani schreef:
[..quote..]

Stel voor 3000 euro maar eens een PC samen, eens zien of het dan kwalitatief beter is...


Hmm, voor dezelfde kwaliteit zou ik zeggen dat een computer echter duurder is dan een mac en daarmee vind ik dat de mac eigenlijk "goedkoper" is dan je denkt (onder "goedkoper" te verstaan dat de onderdelen van minstens dezelfde kwaliteit is). Je hebt altijd computers die goedkoper zijn dan apple die ongeveer dezelfde specs geven, maar ik vrees dat je dan ook minder kwalitatieve onderdelen hebt.
Offline Ontani - 18/05/2011 15:36
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Heb je de vergelijking van onderdelen tussen een mac en een pc ooit gemaakt?

http://thenextw.../mac01.jpg

Vergelijk de prijzen van "onderdelen" maar eens met de duurste pc hardware.
Offline avdg - 18/05/2011 15:38
Avatar van avdg PHP gevorderde Je moet ook niet naar de duurste hardware alleen kijken he
Offline NTS64 - 18/05/2011 16:00
Avatar van NTS64 PHP gevorderde
markla schreef:
Onder goede virus scanner versta AVG die die dagelijks update
En oke het zal ongetwijfeld ook met de hardware te maken hebben.

Maar als Windows opeens spontaan meld dat de 2e harddisk niet meer gevonden kan worden als ik 8GB van mij geheugenkaart naar mijn HD aan het pompen ben of dat mijn TV kaart opeens spontaan niet gevonden kan worden of mijn USB niet leesbaar is .... meer van dat soort OS gerelateerde dingen.

Tja ik ben een beetje gewoon een beetje windows moe. vandaar mijn overweging om naar een MAC over te gaan. Mede gezien het feit dat ik professionals in de grafisch en muziek wereld en zorg ook op MAC zie werken


Ook de oorzaak van die problemen ligt eveneens bij de hardware en niet bij het OS. Als jouw TV kaart of HDD plots de geest geven of je moederbord een defect vertoont, dan is het toch logisch dat het OS dit aangeeft? Moest dit bij een Mac gebeuren dan zal OSX dit evenzeer aangeven. Van welk merk is die PC die je nu hebt? Of heb je hem zelf samengesteld? Volgens mij moet je alleen naar een ander merk van PC bouwer overstappen, niet onmiddellijk van OS veranderen. 
Offline valles10 - 18/05/2011 16:37
Avatar van valles10 HTML interesse Tja, om verder te gaan op die 3000 euro voor die mac die vermeldt is in dit topic:
Voor 3000 euro kan je echt een ferme pc in elkaar steken!

Ik heb vorige week mijn eigen custom pc in elkaar gezet. Case van 75€, 3.73Ghz quad processor van 223 eur, een moederbord van 125 eur, een scherm van 65 eur, en nog wat gezever...
moest ik die 3000 euro gebruiken, kan ik er nog eentje bouwen ;)

Ikzelf zou nooit een mac kopen, dan heb ik nog liever geen OS. Ikzelf had ook steeds problemen met de mac, de GUI is ook geheel anders. De manier van werken en verwerken is anders...

Ik raad je aan om gewoon bij windows te blijven, maar is een deftige pc samenstelt.
Offline avdg - 18/05/2011 17:55
Avatar van avdg PHP gevorderde De angst voor het veranderen van interface is gewoon een menselijk probleem. Terwijl ik daar zelf geen problemen hebt met mensen om me heen die zeer afhankelijk zijn van windows. Maar daarvoor osx of linux distro's links te liggen om die reden vind ik te ver gaan persoonlijk, tenzij je echt gewoon aan de slag wil. Het enige dat je nodig hebt is aanpassing en tijd (want je leert niet alles in 1 keer natuurlijk).
Offline Filip - 18/05/2011 19:11
Avatar van Filip IRC guru Zoals Wim al zei. Als er hardware verdwijnt in je os, kan je dat moeilijk een fout noemen van het os zelf. Als windows, linux of osx een signaal krijgt 'deze hardware is er niet meer' dan liegt dat aan de hardware, niet aan de software die enkel signalen van de hardware vertaalt...

Offline markla - 18/05/2011 21:57
Avatar van markla PHP interesse twee collega's van mij zin overstapt op MAC en een ook zij zeggen once a mac never back

Gezien het feit dat ik nog niet zeker ben van een MAC of windows heb ik maar even als tijdelijke oplossing een basis pctje gekocht van 250 euro.

maar ga toch eens serieus me op MAC oriënteren
Offline Wim - 18/05/2011 22:29
Avatar van Wim Crew algemeen men zegge ook "once you go black you never go back" ... 
Offline Pieter - 18/05/2011 23:35
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Laat ons vooral kritisch opbouwend blijven. Ik kocht mijn Macbookpro ondertussen 5 jaar geleden. Ik heb er in die tijd een nieuwe batterij voor nodig gehad (140 EUR) en heb zelf RAM bijgestopt (nu 3gig), en mijn HDD vervangen van 120Gb (5400RPM) naar 320Gb (7200RPM).
Ik draai nu nog steeds -al 5 jaar- vlot al mijn programma's. 3D bewerking, Adobe creative suite en MS office, meer heb ik niet nodig.

Sta niet te roepen van hoe slecht en duur het is als je er nooit lang mee gewerkt hebt.

Ikzelf hou het meest van een Ubuntu, maar omdat heel wat goede programma's er niet op draaien, kies ik voor mac. Ik heb geen last van virussen en heb in die vijf jaar nog geen enkel treffelijk macvirus gevonden. Loopt een mac nooit vast? Toch wel. Ik heb gisteren sinds maanden mijn mac moeten heropstarten nadat de explorer van mac (finder) vastliep.

Zijn er ergernissen als je naar mac overstapt? Zeker wel, maar dat komt vooral omdat je zoveel gewoon bent van je windows bak. Die rechtermuisknop activeer je meteen en de ctrl knop vervang je met de command knop.

Voor mijn mac had ik een Acer. Die ging 2 jaar mee en net buiten de garantie hield hij ermee op. Dan was mijn -oh zo dure macbookpro voor snobs- toch niet zo heel duur.
Hoe het ook zij: de voordelen van een mac zijn:
-het werkt. Punt. De software is speciaal voor de weinige hardware gemaakt, dus heb je automatisch minder problemen
-geen rommel. Ik heb echt al mijn best gedaan om foute programma's te installeren, maar het lukt me gewoon niet. Een virus/spy/... waar je eerst je hoofdwachtwoord moet intikken is geen gevaar.
-Minder programma's dan op win, maar kwalitatiever naar mijn mening.

Het is en blijft een persoonlijke voorkeur. Een mac vergelijken met een ferrari gaat trouwens niet op. Zo exclusief is een mac echt niet. En ik voel me niet beter omdat ik een mac gebruik. Ik voel me beter dat ik al die windowsproblemen niet meer heb, das alles. Niet bij mezelf, maar bij mijn omgeving waar ik om de 5 voet wel iets moet opruimen, aanpassen, bewerken...
Vanaf ze op mac overschakelen hoor ik enkel nog positieve dingen. That's all. Amen.
Bedankt door: avdg
Offline finduilas - 19/05/2011 10:31
Avatar van finduilas PHP gevorderde Ikzelf heb nu sinds 3 jaar een MacBookPro. Ik had al jaren gewerkt met een windows en in het begin is het dan ook wat moeilijk om je er aan aan te passen. Wat ik doe op mijn Mac? Voornamelijk programmeren, ontwerpen, 3D, video. En ik kan zeggen, als we hier samen zitten (in de les) en we moeten gaan werken met een 3D programma, dan zie je toch die windows sputteren terwijl het (redelijk) vlot gaat op de mac.

Vastlopen doet een mac ook, maar dat is meestal omdat ik hem weken niet afsluit en er dan ook 10tallen programma's openstaan (en er ook in aan het werken ben, lees dat als programmas als illurator, flash, after effects, photoshop, xamp,...)

Als ik onafhankelijk de verschillen moet zeggen tussen mac dan is het wel, de kans op virussen, dat er iets fout gaat is veel veel minder. Het werkt vlotter. Qua gebruik is het ook gemakkelijker (als je natuurlijk nog nooit gewerkt hebt met windows. Het is als een (auto)ma(ti)c en vitessen ).

Verder, als ik nu moet werken met een windows heb ik problemen met hoe het moet. Sneltoetsen,... op mac is dit zo handig
Offline Joost - 19/05/2011 12:25 (laatste wijziging 19/05/2011 12:26)
Avatar van Joost PHP expert
Ontani schreef:
Heb je de vergelijking van onderdelen tussen een mac en een pc ooit gemaakt?

http://thenextw.../mac01.jpg

Vergelijk de prijzen van "onderdelen" maar eens met de duurste pc hardware.
Ik ben zelf geen Mac gebruiker maar er staat hier wel een iMac in huis, en dat is toch wel mooi apparaat. Hij is redelijk aan de prijs maar niet zo duur als de 3000 van de Mac Pro. Hiervoor krijg je wel een iMac met redelijke specificaties (ongeveer gelijkwaardig met wat nu wordt aangeboden, ook qua prijs), maar wat vooral erg in het oog springt is de kwaliteit van het scherm. Ik heb zelf een 24" scherm maar die komt bij lange na niet in de buurt van de kwaliteit die de Mac schermen hebben.

Als je graag een Mac wil, en inderdaad, je bent bereid wat meer geld in één keer uit te geven, is een iMac geen slechte keuze naar mijn mening. Ik hou het echter wel bij ubuntu en zo nu en dan windows 
Bedankt door: avdg
Offline cx1213 - 19/05/2011 16:40
Avatar van cx1213 Lid apache met php support is standaard geinstaleerd alleen ff de config aan passen en je ben klaar.
En als je mysql wil gewoon ff de installer draaien en klaar.
Offline WimJ - 19/05/2011 22:49
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Weet je wat.. Koop gewoon een Mac
Offline chth - 20/05/2011 21:14
Avatar van chth Lid ik vind het persoonlijk niet direct een goede keuze om zo ineens maar over te stappen op mac.
in men vriendenkring heb ik iemand die deze overhaaste beslissing heeft genomen en naar mijn weten er spijt van heeft, als oplossing heeft hij er dan maar Windows 7 opgezet.

een van de grootste nadelen is dat de programma's die beschikbaar zijn voor mac nog steeds in de minderheid zijn en meestal veel duurder zijn als je die officieel wilt kopen.

ik zou misschien ook eens alle voor-en nadelen noteren en daar dan een besluit uit trekken.
als Windows steeds problemen oplevert dan is dit meestal omdat er iets niet functioneert zoals het hoort.

p.s.: ik heb altijd al met Windows gewerkt en werk er nu nog mee. ik heb bijna alle versies opgevolgd, zeker de laatste jaren en ik ben hier altijd zeer tevreden van geweest. ik heb hier echter ook een paar problemen met gehad, maar meestal ben je daar niet de enige in en dus is internet er steeds om de kijken hoe andere dit oplossen of om informatie op te zoeken over hoe je die problemen het best kunt aanpakken.
Offline DenMette - 20/05/2011 23:03
Avatar van DenMette PHP gevorderde Kijk Apple, Linux, Microsoft en Unix. Je bent ervoor of niet, overhaaste beslissingen die bestaan niet, enkel doorgronden want op de moment ben je ze gewoon zat.

Sinds september heb ik een Apple MacBook Pro 13inch en ben daar heel tevreden van, ik moest sowieso bootcamp draaien voor de vakken van school, maar dat stoorde mij niet, ik wist dat ik meer met OSX wou werken.

Dus het is jou keuze dus ook jou risico.
Offline mwthomas - 21/05/2011 10:22
Avatar van mwthomas Lid Het is maar een idee, maar probeer misschien ergens een mac te huren of te lenen van iemand voor een week ofzo. Dan kun je zelf beslissen wat je ervan vindt.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s