login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sluimerstand gebruikt stroom?

Offline Theeboris - 20/10/2010 17:53
Avatar van TheeborisOnbekend Hallo,
Weet iemand of sluimerstand stroom gebruikt en wel goed is voor je pc als je de stroom uitschakelt?
Alvast tanks

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline avdg - 20/10/2010 17:57
Avatar van avdg PHP gevorderde onder xp moet je hem op slaapmodus zetten als je de stroom wilt uitschakelen.
bij windows vista en windows 7 zijn er andere opties, maar welke weet ik momenteel niet.
Offline Koen - 20/10/2010 17:57
Avatar van Koen PHP expert Bij Sluimerstand wordt er een afdruk van het RAM-geheugen opgeslagen op de hardeschijf, wanneer je de computer terug opstart wordt die afdruk gewoon terug ingeladen en kan je verderdoen waar je mee bezig was.

Slaapstand daarentegen zet zichzelf in een status van laag energiegebruik (sluit schijven af, netwerkadapter/scherm/blabla uit, ...), maar het gebruikt nog wel altijd energie, wat logisch is. De stroom afzetten is niet zo gezond hiervoor. 
Bedankt door: Theeboris
Offline pijke - 20/10/2010 17:58 (laatste wijziging 20/10/2010 17:58)
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
je bedoelt stand-by? dat kost zeker stroom, maar niet zo veel.
ook is de stroom uitschakelen als de pc in stand-by staat geen probleem. doe het zelf vaak genoeg, en hij doet het nog steeds 

edit:
net te laat 
Offline Aar - 20/10/2010 18:31
Avatar van Aar PHP interesse
Theeboris schreef:
Hallo,
Weet iemand of sluimerstand stroom gebruikt en wel goed is voor je pc als je de stroom uitschakelt?
Alvast tanks

Je kon er ook een stroommeter tussen plaatsen, bijvoorbeeld...
Offline avdg - 20/10/2010 18:48
Avatar van avdg PHP gevorderde offtopic: maar daarvoor moet je wel eerst alles uit het stopcontact trekken 
Offline Theeboris - 20/10/2010 18:57 (laatste wijziging 20/10/2010 20:03)
Avatar van Theeboris Onbekend Nee ik gebruik een schakelaar om de stroom volledig uit te doen.
Offline Jelmerholland - 20/10/2010 19:19
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Wat is daar het praktisch nut van? dat je pa en ma je niet stiekem zien computeren? 
Offline Theeboris - 20/10/2010 19:23 (laatste wijziging 20/10/2010 20:17)
Avatar van Theeboris Onbekend opstarten is sneller
Offline UpLink - 20/10/2010 21:02
Avatar van UpLink ... opstarten is sneller vanuit slaapstand of stand-by?

Dat is echt wel vergezocht ze...

Ik denk dat het zelfs sneller gaat als je hem gewoon afsluit en opstart...
En het is ook gezonder volgens mij voor je OS...
Offline valles10 - 20/10/2010 21:10
Avatar van valles10 HTML interesse Ja, idd je computer heeft na een bepaalde tijd ook eens ff rust nodig 

SLUIMERSTAND verbruikt normaal GEEN stroom, omdat je pc gewoon wordt afgesloten, met het enige verschil dat alles wat op je RAM geheugen stond tijdelijk op je hardeschijf word gezet, en weer in het RAM geheugen wordt gezet als je de pc uit sluimerstand haalt.

Je pc uit sluimerstand halen duurt langer dan je pc opstarten. Het enige voordeel van sluimerstand is dat je je programma's wel al geopend ziet staan, wat je bij het heropstarten van je pc NIET hebt.

Stand-by is dan weer iets heel anders. Bij slecht ingestelde(of gewoon home pc's) blijven bijna alle ventilators draaien. Bij een laptop hoor je, als je goed luisterd, een licht 'piep', meer een tuut, geluid.
Offline Theeboris - 21/10/2010 18:15 (laatste wijziging 24/10/2010 18:00)
Avatar van Theeboris Onbekend Bij mij is het opstarten circa 16 sec sneller.
Offline UpLink - 21/10/2010 23:21
Avatar van UpLink ... dan heb jij een supercomputer...

Ik heb dit geprobeerd op mijn PC en die van mijn vrouw...
En het geduurd op de 2 PC's gemiddeld 15 seconden langer dan dat ik ze gewoon opstart als ik ze afgesloten heb...

Offline Ontani - 22/10/2010 09:27
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Theeboris schreef:
Bij mij is het opstarten circa 16 sec sneller.


Wat totaal onlogisch en zelfs theoretisch niet mogelijk zou zijn.

Alles van de vorige sessie moet van het de HDD terug naar het RAM geheugen geschreven worden + moeten alle opstart bestanden geladen worden.

Bij een clean boot moeten enkel de opstart bestanden geladen worden.
Offline Theeboris - 22/10/2010 10:09
Avatar van Theeboris Onbekend Ik heb ook een laptop en daar gaat het ook sneler.
Kan het er aan liggen als je een 64-bit proseser hebt?
Offline Frisbee - 22/10/2010 14:47
Avatar van Frisbee HTML beginner Maar krijg je na een tijd niet het probleem dat windows mega traag wordt als je nooit reboot? Of is dat alleen bij XP?
Offline Theeboris - 22/10/2010 15:08
Avatar van Theeboris Onbekend nou ja ik doe natuurlijk wel Windows elke 4 dagen rebooten.
Offline Martijn - 22/10/2010 15:59
Avatar van Martijn Crew PHP
Citaat:
Ja, idd je computer heeft na een bepaalde tijd ook eens ff rust nodig

Dat is niet waar, ik ben niet echt een applefan, maar dr zijn apples die al 20 jaar niet zijn uitgezet en nog prima lopen. Die gaat beter om met geheugen en alles, betere cleanups.

Dat terzijde, mijn pc vroeger startte ook sneller op vanuit die sluimerstand van volledig opstarten. Sommige PC's doen dr echt eindeloos lang over om alle programma's op te starten zodra je op je desktop ben.

Speaking of such, je zou kunnen doen start->uitvoeren->msconfig en daar opstarten. Alles uitvinken WAT JE KENT en niet aan hoeft. Niet zomaar dingen uitvinken.
Offline Pieter - 22/10/2010 19:25
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Martijn schreef:
[..quote..]
Dat is niet waar, ik ben niet echt een applefan, maar dr zijn apples die al 20 jaar niet zijn uitgezet en nog prima lopen. Die gaat beter om met geheugen en alles, betere cleanups.

Klopt, mijn macje staat al aan sinds voor de zomer. 20 jaar is wel iets te lang 
Af en toe komt er een update waar je toch je computer moet voor heropstarten hoor.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s