login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tracert command

Offline Martijn2008 - 09/03/2010 20:50 (laatste wijziging 09/03/2010 20:51)
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Ter voorbereiding voor mijn Cisco tentamen ben ik nu bezig met het bestuderen van een aantal opgaven. Ik heb deze opgaves gevonden op het internet en ben niet zeker of het genoemde antwoord het juiste is. De opgave kun je hier vinden.

De vraag is als volgt: Refer to the exhibit. The tracert command is initiated from PC1 to the destination PC4. Which device will send a response to the initial packet from PC1?
A.) London
B.) Paris
C.) Athens
D.) Ankara
E.) PC4

Graag hoor ik jullie idee/mening hierover. Hoe kom ik tot het juiste antwoord??

Dank je wel alvast!

Martijn

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 09/03/2010 20:54
Avatar van Filip IRC guru Hoe je tot het juiste antwoord komt? Door je cursus vast te nemen en het zelf op te zoeken...
Offline Koen - 09/03/2010 20:55
Avatar van Koen PHP expert Maar komop, hoe een traceroute in elkaar zit is toch basiskennis? Heb je het ooit al eens gebruikt? Dan weet je vanzelf welk het eerste apparaat is dat een reply stuurt...
Offline rambo - 09/03/2010 21:43
Avatar van rambo HTML beginner http://en.wikipedia.org/wiki/Traceroute

Daarmee moet het lukken!
Offline Thijs - 10/03/2010 15:00
Avatar van Thijs Crew hosting Dit is echt basis, als je dit niet beheerst dan hoef je imo niet aan je cisco final te beginnen...
Offline Jelmerholland - 10/03/2010 15:20
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Hij bedoelt volgens mij dat hij er niet zeker van is dat het genoemde antwoord correct is. -- Hij twijfelt dus aan het antwoordenboekje. Hij wil hier dus volgens mij een verklaring op. Ik denk dat hij het antwoord wel weet, maar hij wordt in de war gebracht door het antwoord.

(Ik heb hier de ballen verstand van, dus van mij hoef je sws geen antwoord te verwachten XD )
Offline Martijn2008 - 10/03/2010 18:09
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Dat klopt inderdaad, ik heb de vraag en antwoord van het internet. Ik weet niet zeker of het antwoord juist is. Ook betwijfel ik of er voldoende informatie gegeven wordt om de vraag te beantwoorden, gezien er geen tracert print te zien is. Ik heb het Cisco boek doorgekeken, maar vind niet de informatie om deze vraag met de gegeven informatie op te lossen. Wellicht dat een Cisco expert me verder kan helpen..
Offline cloudstrife - 10/03/2010 18:37 (laatste wijziging 10/03/2010 18:40)
Avatar van cloudstrife PHP beginner Als je thuis zelf achter een router of zo zit moet je het eens uitproberen. Bij mijn weten is in dit geval London het beste antwoord.

Uitleg: dat ding tussen london en pc1 is passief (weet het niet 100% meer zeker, cisco is te lang geleden bij mij) het eerste actieve component dat antwoord is de router van london.
Offline Filip - 10/03/2010 21:21
Avatar van Filip IRC guru Overigens heeft die vraag niets met cisco te maken... Een trace route is een debug tool.. En neen, cisco is niet de uitvinder ervan. Zoals al eerder gesteld in deze topic. Doe zelf een traceroute, wat is het eerste punt dat reageert? Is het nu echt zo moeilijk om zelf iets uit te zoeken?

Zelfs als je twijfelde aan het antwoord, dan had je heel simpel zelf de proef op de som kunnen nemen door een trace te doen naar bv sitemasters.be of whatever.. Dan zie je toch zelf ook dat de route van u, naar de doelhost loopt en niet andersom... Wat zou dan toch het juiste antwoord kunnen zijn op de vraag...

Beetje logisch denken, en misschien eens eerst de netwerk basics leren voor je aan een cisco examen gaat meedoen...
Offline larssy1 - 11/03/2010 12:10
Avatar van larssy1 MySQL beginner Ik had voor final een 8.3 

Leek makkelijker dan de 9 toetsen daarvoor 
Offline Ontani - 11/03/2010 12:59
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Resultaten van de cisco final kan je niet vergelijken de vragen en antwoorden staan allang op't internet.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s