login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mogelijkheid voor programma's ...

Offline tcbhome - 16/01/2010 10:14 (laatste wijziging 16/01/2010 10:52)
Avatar van tcbhomeNieuw lid Hallo,

ik weet niet of dit mogelijk is maar kan je via een script programmas blokkeren op je website ?

Het gaat voral over programmas die je pagina herladen en dan kijken of er iets is veranderd evt andere meningen zijn ook welkom hoe ik dit probleem kan oplossen.

Mvg

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 16/01/2010 11:46
Avatar van cloudstrife PHP beginner Je kan altijd via een sessie bijhouden hoeveel keer de pagina reeds geladen is en op die manier een limiet instellen.
Offline tcbhome - 16/01/2010 12:05
Avatar van tcbhome Nieuw lid dat ze de pagina herladen speelt geen rol.

Het gaat voornamelijk over een addon van firefox die de geselecteerde text om de zoveel sec. de pagina herlaad en kijkt of er iets is gewijzigd is.
Offline Rik - 16/01/2010 12:14
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
De enige manier om dat tegen te houden is inderdaad een limiet op het aantal loads per tijd. Een goed programma dat de pagina herlaad zal voor de server exact hetzelfde doen als een gebruiker die dat handmatig doet. Daar valt dus niets aan te detecteren.

Wel kun je specifiek voor die plugin kijken of er misschien toch kleine verschillen zijn te vinden. Gebruik daarvoor bijvoorbeeld PHP.net: apache_request_headers.
Offline tcbhome - 16/01/2010 12:19
Avatar van tcbhome Nieuw lid En hoe gebruik ik die apache_request_headers kan je misschien eens duidelijk er zijn ? 

Offline Rik - 16/01/2010 13:49
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je gebruikt waarschijnlijk php op een apache webserver neem ik aan?

Dan kan je met die functie (klik op link voor uitleg en voorbeelden) de request headers van degene die de pagina opvraagt opvragen. Als je die ergens in een log file wegschrijft kun je ze later vergelijken tussen loads van normale gebruikers en zo'n herlaad programma.

Misschien laat het programma wel een bepaalde header weg, of voegt het er één extra toe. Als je zo'n verschil hebt gezien kun je daar een controle voor bouwen om herlaad progs tegen te houden.
Offline tcbhome - 16/01/2010 13:56 (laatste wijziging 17/01/2010 14:14)
Avatar van tcbhome Nieuw lid Dus ik moet dit gewoon bovenaan de pagina plaatsen ?

en dan naar de log gaan kijken
vanaf ik mee weet post ik dit effe ;)

Ik heb dit nu gedaan zoals je zei en dit kom ik teweten:

De code zonder herlaad programma:
  1. Host: localhost:8080
  2. User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221 Firefox/3.5.7
  3. Accept: text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8
  4. Accept-Language: nl,en-us;q=0.7,en;q=0.3
  5. Accept-Encoding: gzip,deflate
  6. Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
  7. Keep-Alive: 300
  8. Connection: keep-alive
  9. Referer: http://localhost:8080/www/
  10. Cookie: PHPSESSID=8vggn0plmqto4kbdi8ldqnr4s3
  11. Cache-Control: max-age=0


De code met herlaad programma
  1. Host: localhost:8080
  2. User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221 Firefox/3.5.7
  3. Accept: text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8
  4. Accept-Language: nl,en-us;q=0.7,en;q=0.3
  5. Accept-Encoding: gzip,deflate
  6. Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
  7. Keep-Alive: 300
  8. Connection: keep-alive
  9. Referer: http://localhost:8080/www/
  10. Cookie: PHPSESSID=8vggn0plmqto4kbdi8ldqnr4s3


Zoals jullie zien laat hij Cache-Control: max-age=0 dit weg bij een herlaad programma kan dit een oplossing zijn of niet ?
Offline Rik - 17/01/2010 15:03
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Dat is wel een heel algemene header, dus ik denk niet dat het slim is om daarop mensen te gaan weigeren. Je kunt toch het beste iets van een klik limiet doen, want er is kennelijk geen duidelijk verschil te zien in de bezoeker en de herlader.
Bedankt door: tcbhome
Offline tcbhome - 17/01/2010 15:10
Avatar van tcbhome Nieuw lid
Rik schreef:
Dat is wel een heel algemene header, dus ik denk niet dat het slim is om daarop mensen te gaan weigeren. Je kunt toch het beste iets van een klik limiet doen, want er is kennelijk geen duidelijk verschil te zien in de bezoeker en de herlader.


Klik sessies kan ik echt niet doen.

Ik hoop dat er toch een scriptje voor is kan dit evt toch een limiet in zettte maar dan op die cache control ?

Mvg
Offline cloudstrife - 17/01/2010 15:20
Avatar van cloudstrife PHP beginner
tcbhome schreef:
[..quote..]

Klik sessies kan ik echt niet doen.

Ik hoop dat er toch een scriptje voor is kan dit evt toch een limiet in zettte maar dan op die cache control ?

Mvg


Waarom kan je dit dan niet doen? Want dat is toch juist je probleem? Je wil niet dat ze de pagina kunnen blijven refreshen?

Als het gaat om iets "game" achtig kan je altijd een refresh link plaatsen op de site, die dan de pagina ook refreshed maar niet geblokkeerd wordt door de teller in je sessie.
Offline tcbhome - 17/01/2010 15:22
Avatar van tcbhome Nieuw lid Ja kan ik doen zo wel doen maar dan weet ik echt niet hoe ik hier moet aan beginnen zou je een voorbeeld kunnen geven ?

Mvg
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s