login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Rechten map windows

Offline webmaker - 10/08/2009 10:13
Avatar van webmakerPHP interesse Hoe kan je ervoor zorgen dat de rechten van de windows map c:\\windows\temp op schrijven komen?

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 10/08/2009 10:35
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
In de explorer:
Extra > Mapopties > Weergave > "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)" uitvinken

Nu kun je met rechtsklik op een bestand in het tablad beveiliging veel meer instellen, waaronder de schrijfrechten.
Offline webmaker - 10/08/2009 10:38 (laatste wijziging 10/08/2009 10:40)
Avatar van webmaker PHP interesse Dat is al uitgevinkt bij mij, maar die map van c:\\windows\temp heeft alleen lezen, nu wil ik hem rechten geven om te schrijven zodat de error van de upload van php verdwijnt. Ik gebruik IIS.

Moet ik misschien nog die gebruiker toevoegen en hem rechten geven. Of kan ik in het php.ini file een andere map opgeven zodat ik deze rechten kan geven (zo ja welke instelling is dit)
Offline Mroseboom - 10/08/2009 10:45
Avatar van Mroseboom Lid Weet neit op ik je hememaal snap maar.
Maar volgens mij moet het zo sorry heb engelse computer dus ja
Druk op rechte muis knop en dan Properties, dan Securty dan Kun je Dingentjes aanvinken wat ze mogen doen Snapt u dat?.
Groetjes Marcel 
Offline webmaker - 10/08/2009 10:48
Avatar van webmaker PHP interesse Ja, je ziet dan de users staan en kan deze rechten geven. Maar al mijn users hebben schrijfrecht. Als ik een bestand probeer uploaden met php move_uploaded_file(); krijg ik foutmelding, mijn map waar ik de bestanden in opsla heeft wel voldoende rechten. Dus nu vraag ik mij af waarom hij zegt van access denied voor die windows map terwijl alle user rechten hebben.
Offline Mroseboom - 10/08/2009 11:12
Avatar van Mroseboom Lid Zeg maar wat miss moet je ook plaats rechten ofzo hebben of wat dan ook
Offline Koen - 10/08/2009 11:38
Avatar van Koen PHP expert Normaliter moet je bij de mapeigenschappen de checkbox "Alleen-lezen" uitvinken en toepassen.

Als dit nog steeds niet het gewenste resultaat teweegbrengt zou ik opteren om de tijdelijke map waarin PHP zijn geüploade bestanden dumpt te veranderen naar een map die je zelf kiest. Dit kan met de ini-waarde upload_tmp_dir, die kan je rechtstreeks aanpassen in php.ini.
  1. upload_tmp_dir = C:\map\naar\jouw\tmp


Als je om een of andere reden (bv shared hosting) niet gemachtigd bent om deze aan te passen, kan je dit ook verwezenlijken door een .htaccess bestandje aan te maken met als inhoud:
  1. php_value upload_tmp_dir C:\\map\\naar\\jouw\\tmp


Moest je niet over een apache webserver beschikken (enkel apache ondersteunt .htaccess bestanden), kan je als laatste onderstaande PHP code gebruiken.
  1. ini_set('upload_tmp_dir', 'C:\\map\\naar\\jouw\\tmp');
Offline Martijn - 10/08/2009 11:49
Avatar van Martijn Crew PHP probeer je het vanuit wamp of xampp? Volgens mij gaat het dan niet lukken 
Offline Ontani - 11/08/2009 11:36
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Apache service draait toch op een administrator account en zou geen problemen mogen hebben met schrijven naar een map.

Windows heeft niet dezelfde rechten als linux, je kan geen lees of schrijfrechten instellen. Enkel op netwerk shares maar daar maakt apache geen gebruik van.
Offline webmaker - 11/08/2009 14:10
Avatar van webmaker PHP interesse Ik ben erin geslaagd de windows map te veranderen naar een andere map, nu heb ik hem alle rechten gegeven. En het is bijna niet te geloven maar ik krijg nog steeds de foutmelding. Kan het aan instellingen van IIS liggen? Ik weet het bijna niet meer, heb ook al veel gegoogeld op dat probleem en ze praten bijna altijd over rechten, dus het moet daar ergens aan liggen.
Offline Dani - 25/08/2009 04:42
Avatar van Dani PHP gevorderde Als het niet erg is kan je gewoon IIS als administrator draaien (niet doen als je server openbaar is!!!)

De map moet voldoende rechten hebben voor de gebruiker waaronder IIS draait, dit is meestal IUSR_pcnaam.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s