login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sitemasters Centraal | Pagina 2

73 antwoorden

Gesponsorde links
Offline W0etah - 02/01/2009 12:55 (laatste wijziging 02/01/2009 12:56)
Avatar van W0etah PHP beginner Is het trouwens normaal wanneer je php tags gebruikt dat dit er altijd komt:

[code=php*][code=default*][/code*]
zonder de sterretjes
Offline nielsvdwal - 02/01/2009 13:25
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde Misschien is het handig om het gedeelte 'samenwerken' wat uitgebreider te maken? Nu vind ik het erg onduidelijk, een reply gedeelte erbij zal al een hoop schelen denk ik? Nu weet je niet of die persoon al geholpen is of niet, of iemand gevonden heeft of wat dan ook.. Als je een vraag hebt denk ik dat je die sneller stelt via een reply dan dat je die persoon moet gaan mailen of iets dergelijks..
Offline JPW120 - 05/01/2009 20:20
Avatar van JPW120 HTML interesse Misschien is het al eerder gemeld, maar sommige scripts worden niet gevonden, kan dat ook gefixt worden.
Offline Gerard - 05/01/2009 20:25
Avatar van Gerard Ouwe rakker Zoals vermeld in de start-post is het probleem met scripts al een keer behandeld. Het antwoord houdt in dat het een probleem is met GeSHi wat wij niet kunnen oplossen. Omdat we van mening zijn dat het wegvallen van syntax coloring bij andere talen van grotere impact is, hebben we ervoor gekozen om GeSHi gewoon weer in te schakelen.

Dit heeft dus gevolgen voor bepaalde andere scripts, maar dat nemen we op dit moment voor lief. Omdat GeSHi géén notice genereert, maar het een error betreft op hoger niveau binnen PHP is het ook niet mogelijk om dit af te vangen.

Het probleem zal naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer opgepakt worden in de huidige versie. We concenteren ons op dit moment op de organisatie, met een vooruitzicht op de ontwikkeling van de derde versie van Sitemasters.
Offline skillat2 - 05/01/2009 20:32
Avatar van skillat2 HTML beginner Een aantal externe tutorials bestaan niet meer. Ik heb hier laatst een melding van gedaan maar ze staan er nog steeds tussen.

Wat is de toekomst van de (externe) tutorials?
Offline Rik - 05/01/2009 20:35
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Is de nieuwe versie ook gelijk een mogelijkheid om het battle systeem wat nieuw leven in te blazen?

Of is hier gewoon te weinig interesse voor? (Denkt aan de opkomst bij de wedstrijden.)
Offline Gerard - 05/01/2009 20:36 (laatste wijziging 05/01/2009 20:38)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik zal dan gelijk maar even bovenstaande vragen nog even beantwoorden.

samenwerken
Het onderdeel samenwerken is één van de onderdelen die zijn weggestopt op de website, maar die zeer zeker meer aandacht verdienen. Ik zal intern met de crewleden overleggen wat de mogelijkheden zijn om dit onderdeel nog te verbeteren op de korte termijn.

De insteek is om de huidige versie nog maar 1-2 maanden te blijven verbeteren, waarna de ontwikkeling aan deze versie zal komen stil te liggen. Daarna gaan we ons richten op versie 3.

De opmerking voor een reactie systeem vind ik uitermate goed en zal deze ook meenemen.

externe tutorials
Het is voor Sitemasters altijd de insteek geweest om de kennis van de leden te vergroten door het aanbieden van content, of daarna te linken. Hoewel het onderdeel externe tutorials daar nog steeds aan bijdraagt hebben we liever dat de content op de eigen website gehuisvest wordt.

Het onderdeel externe tutorials wordt op dit moment ook niet actief gemonitored. Graag zou ik van jou willen weten welke tutorials op dit moment niet meer actief zijn, zodat ik deze kan verwijderen uit de database. Dit kan je gewoon zenden middels een privé bericht.

battle systeem
Het battle systeem zal zeker een overweging worden om als functionaliteit aan te bieden, maar gezien het feit dat het bestond (en de code er nu nog is) maar er weinig gebruik van werd gemaakt durf ik niet te garanderen dat het terug zal komen.

We zullen dan eerst voor onszelf moeten uitmaken of het falen van het battle systeem te maken had met een slechte positionering op de community, of dat de uitwerking van het onderdeel niet goed was, of dat de animo gewoon niet aanwezig was om hier gebruik van te maken.
Offline nielsvdwal - 06/01/2009 10:45
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde ik denk dat het battle systeem te ver weggestopt was, zodat er ook niet mensen gewoon even een kijkje kwamen nemen.. ik had er een aantal keer gebruik van gemaakt.. super leuk om te doen! alleen omdat het niet echt zichtbaar was.. vergeet je het snel.. en staat er ook niet zo'n druk op..
Offline Wijnand - 06/01/2009 11:35
Avatar van Wijnand Moderator Op alle websites die ik ken die een battle-systeem hebben zie je dat het niet werkt. Men heeft er geen animo voor denk ik.
Offline tomie94 - 06/01/2009 16:04
Avatar van tomie94 PHP interesse ligt het aan mij, of is Online waar? vernieuwd?
Offline Erwt - 06/01/2009 16:55
Avatar van Erwt PHP beginner Dat online waar is inderdaad vernieuwt.

Over dat battle systeem gedoe. Ik denk niet dat het gaat werken. Die css wedstrijd deed het ook al niet echt goed terwijl genoeg mensen hier het kunnen. Ik denk dat SiMa eerst moet groeien. My thoughts.
Offline Flex1986 - 06/01/2009 21:47 (laatste wijziging 06/01/2009 21:48)
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Voor zover ik begrepen is het sowieso de bedoeling dat sima in het komend jaar zich weer gaat richten op hun "core-bussines" en dat is volgens mij het Forum / Tutorials alles wat daarbij komt is leuk maar niet hoogste prioriteit. Maar daar kan een crewlid waarschijnlijk meer over zeggen.

Ik denk zelf dat elk onderdeel van sima grondig geinnoveerd moet worden. Het voldoet namelijk niet meer aan de eisen van sima achtige sites zijn er onderhand te veel te vinden. Het is belangrijk dat sitemasters zich weer gaat onderscheiden van de massa inplaats van mee doen in de massa en nu blijven ze zelfs vaak achter in diezelfde massa.

Battle systemen / Wedstrijden zijn zeer zeker te doen alleen zoals ik het zie zijn de wedstrijden meer van alsjeblieft een veer in je reet en een bon. Terwijl dat veel beter educatief kan worden opgezet waardoor het leuk wordt voor alle leden en niet alleen de mensen die toch goed zijn in het geen waar de wedstrijd zich op spitst
Offline Gerard - 07/01/2009 15:16
Avatar van Gerard Ouwe rakker De pagina waar een overzicht wordt gegeven van online gebruikers is recentelijk door mij ge-update. Ik vond het wel een leuk idee om eens in tekstuele vorm aan te geven waar iedereen mee bezig is. Sommige onderdelen van de website zitten er echter nog niet in, waardoor je soms nog kan zien dat iemand zijn pagina is; 'bekijkt een onbekende pagina'. Wanneer ik wat meer tijd heb zal ik meer pagina's toevoegen aan dit systeem.

Wat betreft de focus van Sitemasters wil ik ook hier nog niet teveel op de zaken vooruitlopen, maar het is inderdaad de bedoeling dat we ons weer gaan richten op waar we goed in zijn: webdesign en webdevelopment. Het grote scala aan fora wat aangeboden wordt, met een uitbreiding naar desktop programmeertalen, zorgt er gewoon voor dat we daar ook waardevolle tijd aan kwijt zijn. Ik wil dat we eerst de kwaliteit van onze web-gerelateerde onderdelen omhoog brengen.

De opmerking die geplaatst wordt door Erwt is ook een hele goede. We willen inderdaad de groei van de website weer aanwakkeren, maar ook gelijk kijken hoe we een actievere userbase kunnen krijgen. Op dit moment hebben we ontzettend veel gebruikers, maar eigenlijk géén idee hoeveel van deze gebruikers actief zijn op dagelijkse/wekelijkse basis. Dat is dan het onderdeel mensen.

Het onderdeel content zal dus ook aangepakt worden voor de kwaliteit. Maar hier is op dit moment nog niet goed over nagedacht, dus daar laat ik niet te veel over los.

Het blijft gewoon moeilijk om een goede community neer te zetten waar je alles stuurbaar kan maken. Maar achter de schermen zijn we goed bezig. Helaas dat daar voor de schermen nog weinig van te merken is.
Offline Erwt - 07/01/2009 15:34
Avatar van Erwt PHP beginner In deze tijd is het zeer moeilijk om een goede community neer te zetten.. omdat iedereen dit graag wil en ook omdat er veel meer mensen zijn die dit ook daadwerkelijk kunnen. Je moet de mensen een reden geven om naar SiMa te komen.

Als iemand een goede community neer kan zetten, dan weet ik zeker dat jullie het zijn. Good Luck.
Offline Ontani - 14/01/2009 09:40
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Nieuwssysteem terug aangepast?
Offline marten - 14/01/2009 09:43
Avatar van marten Beheerder Hoe bedoel je?
Offline Flex1986 - 14/01/2009 09:59
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Er staan alleen maar berichten van ruim maand geleden.
Offline marten - 14/01/2009 10:05
Avatar van marten Beheerder Klopt.

Er is een email verschenen van Tweakers.net waarin we werden verzocht om deze niet meer te tonen en in de toekomst deze ook niet meer te plaatsen in verband met rechtenschending.

Daarom worden al deze berichten verwijderd. We proberen zo snel mogelijk weer nieuwe berichten te plaatsen.
Offline Martijn - 14/01/2009 15:46
Avatar van Martijn Crew PHP ik vroeg me al af waarom het opeens zo anders was ik dacht dat ik t gewoon had gemist 
Offline Rik - 14/01/2009 21:43
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Rechtenschending? Er stond toch een copyright van tweakers bij?

Ik kan me voorstellen dat ze niet blij zijn als mensen nieuws niet als eerste op hun eigen website lezen, maar voor de seo zou het volgens mij wel voordelig voor hen zijn.  
Offline henver - 14/01/2009 21:44
Avatar van henver HTML gevorderde Inderdaad, als ik me in de plaats van de mensen van Tweakers zou stellen, zou ik het eerder zien als reclame...
Offline Martijn - 15/01/2009 00:12
Avatar van Martijn Crew PHP jup. Sterker nog, ik kwam opeens vaker bij tweakers dan ik nu weer doe...
Offline Stijn - 15/01/2009 00:24
Avatar van Stijn PHP expert Het is in SEO termen slecht om dubbele content te hebben op het internet. De kans dat iemand op sitemasters komt ipv tweakers wordt groter en dus ook hun marktpositie.
Offline Flex1986 - 15/01/2009 09:48
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Tweakers investeert in het plaatsen van nieuws content op hun website het is dan vrij logisch dat hun er niet van gedient zijn dat andere klakkeloos hun bericht overnemen. Of je een link er nu wel of niet een link bijzet.

En sorry tweakers is zelf al uitermate SEO dus ze hebben echt geen sitemasters nodig om hoger te komen in google. Sterker nog zoals stijn zegt kans is groter dat mensen juist eerder naar sitemasters komen door die teksten dan dat ze bij tweakers terecht komen.

Ik denk dus een compleet terechte claim aangezien alle berichten ineens van tweakers was en er niks aan verandert werdt.
Offline marten - 15/01/2009 09:52
Avatar van marten Beheerder Persoonlijk dacht ik dat een link en de copyright voldoende was. 
Offline Ibrahim - 15/01/2009 17:01 (laatste wijziging 15/01/2009 17:02)
Avatar van Ibrahim PHP expert Tweakers verzint nieuwsberichten niet. Ze hebben engelse bronnen die ze, af en toe letterlijk, vertalen. Dus vind ik dat ze niet echt de "rechten" bezitten.
Offline Wim - 15/01/2009 17:06
Avatar van Wim Crew algemeen vertaal die bronnen dan zelf ook...
Offline Maarten - 16/01/2009 00:19
Avatar van Maarten Erelid
Psycho schreef:
Tweakers verzint nieuwsberichten niet. Ze hebben engelse bronnen die ze, af en toe letterlijk, vertalen. Dus vind ik dat ze niet echt de "rechten" bezitten.

Vergeet niet dat Tweakers met een ware nieuwsredactie zit, die zelf nieuws gaat sprokkelen, dat zij zelf contacten hebben met een behoorlijk aantal bedrijven die hun persberichten en dergelijke bezorgen, zodat zijn effectief veel tijd en geld moeten investeren. Uiteraard halen zij dat er ook weer uit, maar het lijkt mij begrijpelijk dat ze het niet echt op prijs stellen als een "concullega" met hun content gaat lopen, ook al staat er een pietluttige vermelding bij van de bron.

Ik kan morgen een koffiezet op de markt brengen, waar je gewoon pads in legt, op een knopje drukt en koffie krijgt, het "Koffi3mach1n3" noemen, en eronder zetten "(c) Senseo". Ik vrees ervoor 
Offline Ibrahim - 16/01/2009 07:24
Avatar van Ibrahim PHP expert
wimmarien schreef:
vertaal die bronnen dan zelf ook...


We gaan intern bespreken over hoe we het nieuws gedeelte moeten aanpakken.
Offline zointer - 19/01/2009 23:07 (laatste wijziging 19/01/2009 23:08)
Avatar van zointer HTML gevorderde Weet de crew wel hoeveel code regels er op het forum geplaatst mag worden, want ik heb daar sterk mijn twijfels in?
marten, langer dan 70 a 75 regels
http://www.sitemasters.be/forum/1/32158#id210209
titjes, langer dan 50 regels
http://www.sitemasters.be/forum/1/32113/1#id209934
titjes, 100+ regels
http://www.site...4#id203327

Is wel verwarrend aan het worden hoor, wordt geen tijd dat dat ergens duidelijk vermeld word, vb bij deze regel "* Plaats je code op www.plaatscode.be"
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s