login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

curl

Offline anoop - 07/06/2008 11:45
Avatar van anoopLid hey, ik heb voor een logger een stukje curl gebruikt om in te loggen, maar krijg dit:
Fatal error: Call to undefined function curl_init() in C:\Webserver\web\logger\log.php on line 4

heb daarna curl gedownload(http://curl.haxx.se/download.html) en uitgepakt in de folder waar ook dat script staat, maar krijg dezelfde foutmelding
iemand die weet waar ik het wel moet uitpakken en/of configuren?

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 07/06/2008 11:50
Avatar van Stijn PHP expert
php schreef:
Note: Note to Win32 Users In order to enable this module on a Windows environment, libeay32.dll and ssleay32.dll must be present in your PATH. You don't need libcurl.dll from the cURL site.
Offline Rik - 07/06/2008 11:52
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
En je moet de ; voor extension=php_curl.dll weghalen in php.ini. Downloaden hoef je die extensie niet meer, want die staat er standaard al bij in UsbWebserver.
Offline anoop - 07/06/2008 12:07
Avatar van anoop Lid ik heb libeay32.dll en ssleay32.dll allebei gekopieerd naar mijn folder waar ook het script in staat, de ; voor extension=php_curl.dll weggehaald in de php.ini in windows en php.ini in webserver/php maar hij doet het nog niet..


  1. <?
  2. $url = "http://wordpress.com/signup/?abcde=1";
  3. $post = "stage=validate-user-signup&u=&user_name=spamsdr12&pass1=123qwe&pass2=123qwe&user_email=sad345lkj%40yahoo.com&tos=1&signup_for=user&Submit=Next+%C2%BB";
  4. $ch = curl_init($url);
  5. curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $post);
  6. curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
  7. echo curl_exec($ch);
  8. curl_close($ch);
  9. ?>

dat is het script
Offline Rik - 07/06/2008 12:08
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Vergeten te zeggen, maar je moet ook Apache opnieuw starten.
Offline anoop - 07/06/2008 12:13
Avatar van anoop Lid Fatal error: Call to undefined function curl_init() in C:\Webserver\web\logger\log.php on line 4

doet het nog steeds niet:s:(
Offline Rik - 08/06/2008 18:33 (laatste wijziging 08/06/2008 19:23)
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Hmm ik zie nu dat ik ook geen curl meer kan gebruiken. Heel raar, want eerst werkte het prima.

Hetzelfde probleem had ik ook met mysql. Toen ik libmysql.dll uit de php map naar de bin map van apache had gekopieerd (en apache had herstart) werkte die weer. Dezelfde methode werkt voor mij niet bij curl.

Waarschijnlijk is dit het gevolg van een update voor windows denk ik...

Edit:
Door de bestanden libeay32.dll en ssleay32.dll (zie Stijn's post) vanuit de php map te kopieren naar de bin van apache werkt het wel weer. Ik weet nu alleen niet wat hij precies bedoelt met path, is dat die van windows? Of van apache?

Het vreemdste vind ik nog wel dat als ik php via de commandline gebruik dat ik dan nergens last van heb. Ook niet toen het via apache niet werkte... Ik denk dat apache (als php als handler geinstalleerd is tenminste) alleen in de bin map van zichzelf zoekt naar bestanden en niet in die van php. Toch maar is kijken of ik path van apache kan veranderen.
Offline ikkedikke - 08/06/2008 22:24
Avatar van ikkedikke PHP expert Je moet eens nazoeken wat de PATH-variabele inhoudt op een windows systeem.
Offline marten - 09/06/2008 08:51
Avatar van marten Beheerder Heb je het op een windows pc?

Ik heb uren lopen kloten om cURL aan het werk te krijgen op een Windows pc. Dan moet je de libeay32.dll en ssleay.dll kopieren in je system32 map. En hier hebben ze alle rechten nodig. Dan zou het moeten werken, meestal 
Offline Rik - 09/06/2008 09:51 (laatste wijziging 09/06/2008 09:53)
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik heb het inderdaad op een windows pc. Anders zouden het geen dll files zijn. 

Anoop gebruikt ook windows zie ik aan zijn foutmelding.

Volgens mij heeft *nix helemaal geen last van zulk soort fouten omdat php daar meestal als mod_php5 voor apache wordt geinstalleerd. Ik weet dat php ook als cgi module moet kunnen worden geinstalleerd, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. 

Edit:
Mijn path is behoorlijk saai:
%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\system32\WBEM

Geen spoor van apache in ieder geval. Ik kan ook nog niet vinden hoe je het path in apache kan veranderen. Dat schijnt alleen op *nix te werken tijdens het configureren...  
Offline Ontani - 09/06/2008 10:27
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
je moet gewoon de locaties van de 2 dll bestanden toevoegen aan je windows PATH-variabele daarmee zou alles opgelost moeten zijn.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s