login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

vroege vogels? | Pagina 5

175 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 12/12/2006 12:59
Avatar van xSc Onbekend jvriet, waarschijnlijk is dat gebeurd omdat dat nodig was. Wie kaatst, kan de bal verwachten.
Offline DenMette - 12/12/2006 19:05
Avatar van DenMette PHP gevorderde natuurlijk ik heb examens dus toch maar eens overlezen he ik sta op om 5.00 's morgens. en vertrek naar school om 7.20
Offline mitshell - 12/12/2006 19:49
Avatar van mitshell Nieuw lid niet zo racisties he ;)
alles vernieuwt en verjongt
ik ben ook pas 13,
Offline Richard - 12/12/2006 19:51
Avatar van Richard Crew algemeen Sorry dat ik hier pas zo laat op reageer. Heb een paar reactie's gelezen, en ik verbaas me nog steeds. Er zijn hier mensen die van zichzelf durven te zeggen dat ze PHP kunnen. Ik wil niet kwetsend en arrogant overkomen, maar dat deze mensen iets maken voor geld, daar kan ik niet inkomen. Ik doe PHP voor mn hobby, muziek is mn leven, maar ik kan denk ik wel zeggen dat ik een betere PHP-er ben dan een gigantisch deel van de mensen die deze site bezoeken. Ik ben zelf inderdaad vroeg begonnen (op mn 12e ofzo), met Frontpage. Ik vond het wel geinig, maar pas na verloop van tijd kun je echt inschatten wat je er zelf mee wilt. Op je 12e kun je echt niet zeggen van 'dit wil ik later doen'. Je moet je horizon breed houden, er zijn echt wel dingen die je op je 17e (zoals ik nu) liever doet. Ik voor mezelf speel gitaar (goed, al zeg ik het zelf), en dat is waar ik voor ga. Ik ga me binnenkort aanmelden voor de Rockacademie in Tilburg.
Laatste zei iemand (kan het me niet meer herinnenen wie) dat hij blij was dat er iemand was die eens iets anders met zn leven ging doen. Zo ongeveer iedereen hier wil ICT doen. Maar denk je nou echt dat mensen zitten te wachten op 3000 webdesigners/developers? Er zijn zat bedrijven die het professioneel doen, en die er 10 keer beter in zijn dan de beste hier (onder wie ik). Zet in elk geval niet al je hoop op ICT, dat kan je later echt duur komen te staan.

Enfin, volgens mij ben ik een beetje afgedwaald. Het laatste dat ik hierover zeg, is dat ik geen probleem heb met 12-jarigen die achter de computer zitten, maar wel met 12-jarigen die denken dat ze supergoed zijn, terwijl ze in werkelijkheid niet veel voorstellen.
Offline Abbas - 12/12/2006 19:52
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
mitshell, jouw reactie slaagt ook totaal, maar dan ook toaal op niks he!  

1: het is racistisch en niet wat jij schrijft...
2: racisme, is hier helemaal geen sprake van...
3: niet ALLES verjongt
4: ...
Offline mitshell - 12/12/2006 20:01
Avatar van mitshell Nieuw lid Jexus je hebt helemaal gelijk;)
en titjes je heb gelijk:p
Offline zamna - 12/12/2006 20:20
Avatar van zamna HTML beginner @JeXus: akkoord dat niet iedereen in de ICT moet gaan en dat er meer is in het leven. Natuurlijk vind je op SiMa toevallig allemaal mensen die er graag mee bezig zijn. Je moet nu ook niet minachtend doen tov personen die er wel willen in verder doen. Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken waar hij goed in is en wat hij graag doet. Voor de een is da muziek (zoals jij), voor de ander misschien timmerman, en voor nog een andere ICT'er. Het maakt niet uit hé als je maar je werk graag doet zal je het goed doen.
Offline Richard - 12/12/2006 20:27
Avatar van Richard Crew algemeen Een van de punten die ik vooral belangrijk vind, is dat veel mensen hier echt vinden dat ze goed PHP kennen. Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat de meesten hier echt niet zo goed zijn als ze denken. Ik behoor wellicht tot de betere PHP-ers hier, maar ik ben echt niet zo supergoed.
Offline marten - 12/12/2006 20:36
Avatar van marten Beheerder
Citaat:
Sorry dat ik hier pas zo laat op reageer. Heb een paar reactie's gelezen, en ik verbaas me nog steeds. Er zijn hier mensen die van zichzelf durven te zeggen dat ze PHP kunnen. Ik wil niet kwetsend en arrogant overkomen, maar dat deze mensen iets maken voor geld, daar kan ik niet inkomen. Ik doe PHP voor mn hobby, muziek is mn leven, maar ik kan denk ik wel zeggen dat ik een betere PHP-er ben dan een gigantisch deel van de mensen die deze site bezoeken. Ik ben zelf inderdaad vroeg begonnen (op mn 12e ofzo), met Frontpage. Ik vond het wel geinig, maar pas na verloop van tijd kun je echt inschatten wat je er zelf mee wilt. Op je 12e kun je echt niet zeggen van 'dit wil ik later doen'. Je moet je horizon breed houden, er zijn echt wel dingen die je op je 17e (zoals ik nu) liever doet. Ik voor mezelf speel gitaar (goed, al zeg ik het zelf), en dat is waar ik voor ga. Ik ga me binnenkort aanmelden voor de Rockacademie in Tilburg.
Laatste zei iemand (kan het me niet meer herinnenen wie) dat hij blij was dat er iemand was die eens iets anders met zn leven ging doen. Zo ongeveer iedereen hier wil ICT doen. Maar denk je nou echt dat mensen zitten te wachten op 3000 webdesigners/developers? Er zijn zat bedrijven die het professioneel doen, en die er 10 keer beter in zijn dan de beste hier (onder wie ik). Zet in elk geval niet al je hoop op ICT, dat kan je later echt duur komen te staan.

Enfin, volgens mij ben ik een beetje afgedwaald. Het laatste dat ik hierover zeg, is dat ik geen probleem heb met 12-jarigen die achter de computer zitten, maar wel met 12-jarigen die denken dat ze supergoed zijn, terwijl ze in werkelijkheid niet veel voorstellen.


JeXuS for president (K)

Maar eh wat is een goede phpér?

Mijn mening:

* Netjes kan scripten
* Veilig kan scripten
* Goed commentariseerd
* Goed in teamverband is

Ik ken maar een paar goeie webdesigners hier op deze site.
Degene die er met kop en schouders boven uit steekt is fanGorn. Ik weet dat ik wat kan leren als hij antwoord op een vraag geeft. Goed duidelijk en veilig.
Offline Richard - 12/12/2006 20:50
Avatar van Richard Crew algemeen Nouja, je kunt zo ongeveer alles aan me vragen, hoewel ik het liever niet op msn heb. Dit gebeurt me namelijk erg vaak, maar het zijn veel te vaak noob-vragen. Als je een goede vraag hebt, mag het natuurlijk altijd. Je kunt me hier altijd een PM sturen, ik zal zo goed mogelijk antwoord geven. Ik kijk niet vaak op het forum, alleen dingen over regexes kijk ik vaak naar, omdat er gewoon TE weinig goede regex-mensen hier zijn.

Laat ik eens een voorbeeld geven van een goede regex:

  1. '~(<(?=[a-z_/*])(?:[^><\'"]|\'[^\\\\\']*(?:\\\\.[^\\\\\']*)*\'|"[^\\\\"]*(?:\\\\.[^\\\\"]*)*")*>)~'


Ik kan er donder op zeggen dat 99% van de mensen hier nu er al niks van snapt. Dit vind ik vermakelijk, omdat daaruit blijkt dat mensen er sowieso al te weinig voor doen, en het dus niet waard zijn om goed te worden in PHP.

Citaat:
Maar eh wat is een goede phpér?


Iemand die PHP goed kent. Jij hebt het meer over een webdeveloper, daarvoor heb je de laatste skill nodig, de eerste 3 horen wel bij een PHP-er. Ook dit zie ik te veel fout gaan, mensen die 100 keer opnieuw aankomen met een makkelijk te kraken script. Dat soort dingen.
Offline KoenVR - 12/12/2006 21:16
Avatar van KoenVR Lid jexus,
ict is niet enkel php en website stuff he,
ict gaat naar netwerken,
besturingsystemen,
oo programmeertalen ,
naar hardware-problemen en aanpassingen,

ik volg toegepaste informatica,
maar euhm,
ik krijg bijna niets php....



maar ge hebt wel gelijk dat ge uw horizonten breed moet houden,
zelfs op mijn 20 weet ik nog niet welke richting ik uit wil...
wss wel informatica,
maar eigen winkel of webdesign...
geen idee...
Offline Richard - 12/12/2006 21:28
Avatar van Richard Crew algemeen Ok, ik zeg wellicht wat te gauw ICT. Maargoed, PHP is ook ICT, dus het hoort er gewoon onder. Ik denk helaas dat de meeste mensen hier netzomin verstand hebben van netwerkbeheer enzo dan van PHP hoor ;)

Overigens, jij was toch KoenVR van tabsrus enzo he? (sorry vergeet het te vaak)
Offline DenMette - 12/12/2006 21:46 (laatste wijziging 12/12/2006 21:46)
Avatar van DenMette PHP gevorderde ik volg informatica beheer maar wijn zien helemaal geen PHP maar zien wel VB.NET. En windows XP momenteel. maar we zijn heer wel een beetje aan het afwijken.
Offline nemesiskoen - 12/12/2006 21:46
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Dude, ik ben de sux0r @ regexes... daar heb ik jou voor:-)
ben ik daarom een sucky php'er?

I got your point though. Je wilde gewoon even laten horen hoe goed je bent:-)

ZCE FTW! dan kan je't bewijzen met slechts 1 gebaar... zonder keer op keer banale antwoorden te geven om te laten zien dat je't kan:-)
Offline knoopa - 12/12/2006 22:16
Avatar van knoopa Onbekend ik vind dit maar discriminatie.
ik ben zelf 13 en ik maak websites voor mijn lol en om te leren ofzo.
ik maak meestal websites voor mezelf en voor vrienden maar als iemand een website mooi vind en die wil hem kopen dan ga ik toch niet zeggen je mag hem niet kopen want ik ben te jong om websites te verkopen het gaat om hoe goed je bent en of de klant tevreden is en niet om de leeftijd.
Offline vinTage - 12/12/2006 22:24
Avatar van vinTage Nieuw lid Als websites maken leeftijdsgebonden zou zijn, was ik een van de rijkste mensen op sima.

(ps, dit was geen ban sollicitatie, maar gwn een joke)
Offline Abbas - 13/12/2006 00:30
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
lolz @ jvriet

ik zou anders ook reeds een aardige som bijeen hebben gesprokkeld als het leeftijdsgebonden was (ook joke)
Offline pj_muller00 - 13/12/2006 09:24
Avatar van pj_muller00 PHP interesse Ik doe nu graag aan programering, maar ik weet zoiezo dat ik het later niet ga studeren ...

Moet vreselijk saai zijn dagen en dagen achter een computer   

Ik raad het aan niemand aan.

Pj  
Offline Abbas - 13/12/2006 09:43
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
lolz0r
ik denk dat als je later als programmeur verdergaat dat dat wel meer inhoud dan alleen heelder dagen achter een PC te zitten...
Offline KoenVR - 13/12/2006 09:57
Avatar van KoenVR Lid jexus,
jups,koenvr van op tabsrus,

tuurlijk valt php gewoon onder ict,
maar sommigen denken dat ict enkel internet zaken bevat...
terwijl het zeker allemaal zo simpel niet is...
Offline svm - 13/12/2006 11:57
Avatar van svm PHP ver gevorderde Ik ben het totaal niet met je eens.
Wat maakt het nou uit of je jong begint te programmeren?
Ik maak site's vanaf m'n 11e denk ik, maar ik ken er ook vanaf hun 8e.
Ik werk zelfs mee aan de schoolsite.
Waarom 'vriendjes maken' of 'buitenspelen'??
Net wat je hobby is en wat je wilt.

En onthoud: jong geleerd is oud gedaan!
Offline Abbas - 13/12/2006 15:12
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ja,
allemaal goed en wel, maar wat heb je dan aan je jonge tijd gehad?
Alleen maar achter PC zitten en school gaan...

Het moet een hobby blijven, en op zo'n jonge leeftijd niet een deel van je leven... 
Offline knoopa - 13/12/2006 15:19
Avatar van knoopa Onbekend de meeste mensen van 12 ofzo doen wel andere dingen buiten de computer
Offline gothmog - 13/12/2006 15:50
Avatar van gothmog Lid Jemig, zijn jullie nu nog aan t discussieren? 
Het is maar een leeftijd, leeftijd zegt niets...
Een jongen van 5 kon bijv. al net zo goed viool spelen als andré rieu... dan gan je toch ook niet zeiken, jemig, dat mag je niet op het podium zetten...
Offline Abbas - 13/12/2006 16:05
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Waarom ga jij nu programma's/webapplicaties vergelijken met viooltje spelen...
zo'n applicaties moeten veilig en eddiciënt zijn, je gaat mij ECHT niet vertellen dat een kereltje van 12-13 jaar zomaar een echt veilige en efficiënte applicatie in elkaar steek, klaar om te verkopen!

Een jongen die toevallig viool speelt op z'n vijf jaar, leuk voor hem
Offline DenMette - 13/12/2006 22:17
Avatar van DenMette PHP gevorderde daar geef ik je compleet gelijk in. ik vind het eigenlijk een heel intresante discusie wegens ik er heel wat vanuit kan leren. en ik programmeer ook in vb.net wegens school en ik houd me graag bezig met al deze zaken dus veiligheid vind ik heel belangrijk.

die @gothmog: je reactie slaar nergens op
Offline KovaK - 13/12/2006 22:57
Avatar van KovaK HTML interesse alsof iemand iets koopt van een 11 jarige ... en die haas die is niet 12 die is gewoon gestoord en vervuilde de site ...
Offline nielsvdwal - 13/12/2006 23:32
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde @svm
Citaat:
Waarom 'vriendjes maken' of 'buitenspelen'??
Net wat je hobby is en wat je wilt.

En onthoud: jong geleerd is oud gedaan!

precies wat je zegt.. als je als klein kind al veel op de computer zit.. communiceer je dus weinig met mensen.. (ja.. op de computer.. jahoeeee..) oftewel.. later.. als je misschien ooit achter je computertje vandaan komt.. kan je niet eens normaal communiceren met mense.. en waarom niet?.. zoals je zelf zegt.. jong geleerd is oud gedaan..

hiermee wil ik niet zegge dat kinderen van 12 ofzo niet op de computer moge.. maar ik vond jou opmerking echt zwaar triest.. dus vandaar 
Offline Nrzonline - 14/12/2006 00:15 (laatste wijziging 14/12/2006 00:27)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Discuseer Niveau: 'Niveautje Lik Me Reet', of iets in die richting.
Er zitten mensen tussen (Niels v.d Wal?) die het hier hebben over communiceren. Volgensmij heb jij er ook nog geen kaas van gegeten. Volgensmij communiceert men hier in Nederland in het AN. Ook misschien één van de SiMa regels toevallig? Communiceren gaat meestal ook beleefd i.p.v beledigend, ook in een discussie. Maar als je we toch al met beledigingen bezig zijn; 'Jong geleerd is oud gedaan?'. Sorry, maar dan krijg ik toch echt medelijden met je typgebrek.

Niet iedere computerfreak (Gamen, Programmeren, Ontwerpen, Etc) hoeft een levenloos figuur te zijn. Ja, het is misschien zonde dat een aantal hun jeugd opvullen met deze hobbies, zonder op of om te kijken naar andere mensen. Echter zijn er ook jongeren die deze hobbies goed weten te combineren met het leven buiten de computer. Echter ben ik het wel eens met bijvoorbeeld Titjes, die zegt dat ze een jeugd moeten hebben. Ja, dat is zeker wel zo. Vooral als je beseft dat je maar één keer echt je jeugd mee kan maken. Later als werknemer/werkgever zul je altijd maar weer moeten werken, en alleen maar van je weekendjes kunnen genieten. (Tenminste, dit geld voor velen). Je jeugd is een van de langste, maar toch een kort moment om vrij te zijn. Ook is de jeugd belangrijk voor je ontwikkeling qua communicatie en basis vaardigheden. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het alle andere jongeren niet ontwikkeld. Voor de één is een beetje communicatie al genoeg om zich te mengen tussen de anderen, en de ander heeft er meer moeite mee.

Persoonlijk vind ik de ouders ook wat mede verantwoordelijk. Ouders mogen ook wel is wat vaker grenzen stellen qua tijden die jongeren achter de PC door brengen. Ikzelf ben vrij geweest qua doen en laten achter mijn pc. Als ik mij niet aan de tijden hield, had het geen consequenties. Ik begon met 'ontwerpen' (prutsen) van websites toen ik 12 was. Echter heb ik dit weten te combineren met een leuke jeugd. Een jeugd die ik zelfs nu nog voort zet, maar dan op een hoger niveau. (Agressive Inline Skating). Dus om zomaar elk kind wat graag iets wil doen op de PC en graag zijn tijd er mee door brengt, een sticker met 'nerd' of 'freak' erop op zijn hoofd te plakken vind ik wat overdreven.

Flame me  
Offline nemesiskoen - 14/12/2006 00:17 (laatste wijziging 14/12/2006 00:20)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Volgensmij communiceert men hier in Nederland ABN.

Roflol @ gramatica.

Overigens: nerds rulen... kijk maar naar de rijkste mensen op aarde.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.254s