login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mysql server onopvallend opstarten

Offline Dark_Paul - 30/08/2006 16:34 (laatste wijziging 01/09/2006 09:30)
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde Hej,
Ik heb een Apache server waar ik PHP, phpMyAdmin en MySQL los heb geïnstalleerd. Om de MySQL server aan te zetten moet ik het bestand mysqld.exe opstarten. Omdat ik dit iedere keer vergat handmatig te doen, had ik de snelkoppeling gekopieërd naar de map 'Opstarten' in het startmenu. Nu kwam iedere keer dat prompt-schermpje in beeld bij het opstarten. Dat heb ik opgelost door bij de eigenschappen toe te voegen dat ie geminimaliseerd moet opstarten. Maar het liefst zou ik willen dat ik helemaal niet zie dat ie opgestart wordt. Ik zou ook willen dat ie bij elke gebruiker op deze computer bij de opstartitems wordt gezet, want als mijn vader op de computer gaat, draait de apache server wel, maar de mysql-server niet. Is er dus een mogelijkheid die bij elke gebruiker mysqld.exe onopvallend opstart (als die in de taakbalk wordt gestart gaat mijn moeder weer flippen omdat ze er dan helemaal niets meer van snapt )? Waarschijnlijk zou dit dan moeten via de services of boot.ini ofzo, maar ik weet niet hoe ik dat zou moeten doen.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 30/08/2006 16:45
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Toevoegen als een service.
Je kunt ergens aan het begin van je 'my.ini' lezen hoe dit moet.
Offline rickwieman - 30/08/2006 16:50
Avatar van rickwieman Onbekend En mocht je daar niet uitkomen:
Open CMD, open de map mysql\bin, en typ: mysqld-nt --install
Vervolgens typ je: net start mysql en voila, je mysql-server wordt gestart!
Offline Rik - 30/08/2006 16:59
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Als je mysql installeert krijg je er ook een MySQL Server Instance Config Wizard bij. Daar kan je instellen dat mysql automatisch moet worden gestart met windows.
Offline Dark_Paul - 30/08/2006 17:47
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Boukefalos, jou manier werkt niet.
Die van jou ook niet, rickwieman.
Bij de MySQL Instance Config Wizard krijg ik de fout dat ie geen Windows service aan kan maken. Bij cmd krijg ik diezelfde fout, hij geeft aan dat de service al bestaat. Echter als ik opstart, en ik ga dan meteen naar mijn localhost, staat de server nog niet aan. Ik ga zo eens de manier van Rensjuh proberen.
Offline Rik - 30/08/2006 17:49
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je kan ook iets kiezen "remove instance" of int ergste geval mysql opnieuw installeren.
Offline WimJ - 30/08/2006 19:11
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Of je instaleert WAMP Server ' Windows Apache MySQL PHP Server '

Je hebt alle services in een, en je kan het aanvinken dat het programma automatish bij opstarten van pc opgestart moet worden..
Offline Explosive - 30/08/2006 23:22
Avatar van Explosive Lid voor een webserver, cker 1 die voor productie word gebruikt, is het beter om alles idd los te installeren.. Kijk anders even bij de tuts hier op de site, heb ik ooit ook veel aan gehad 
Offline Rik - 31/08/2006 10:17
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Er is een proggie dat HostControl heet.

Daar kan je 2 services instellen en dan laat hij zien of die aan staan, ook kun je ze daarmee aan en uitzetten.

Voorbeeld

Ik heb hem gedownload van oikoyama.net maar die site bestaat nu niet meer...

DOWNLOAD

Ik heb hem op megaupload gezet maar voordat je hem kan downloaden moet je wel steeds wachten en een captcha overtypen.
Offline Dark_Paul - 01/09/2006 08:37 (laatste wijziging 01/09/2006 09:32)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Die HostControl hielp me niet verder. Alle andere methodes werkte ook niet. Aangezien ik nog maar één database zelf erin had gezet, heb ik daar een back-up van gemaakt, en toen MySQL opnieuw geïnstalleerd. Ik heb 'm gewoon geconfigureerd toen de setup aangaf dat dat kon. In de tuts hier op Sima staat dat je dat niet moet doen, maar het werkt net zo goed. Ik ga nu even rebooten om te kijken of ie daadwerkelijk meeopstart met Windows, maar ik verwacht dat alles nu goed verloopt. 
Het werkt nu ik had gehoopt dat het gemakkelijker kon, maar dit viel ook nog wel mee qua moeite. Bedankt voor jullie hulp 

edit:
ik had nog een vraagje, is het mogelijk een FTP op te starten voor mijn localhost, zodat ik vanaf school of ergens anders met een FTP cliënt in mijn server kan komen? Extern bureaublad is voor mij geen optie, want ik heb WinXp Home hier draaien.
Offline Rik - 01/09/2006 11:14
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Ik draai Cerberus FTP Server, die werkt hier prima!

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s