login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Verbeteringen aan de site

Offline Joel - 14/11/2005 12:54 (laatste wijziging 17/06/2006 13:38)
Avatar van JoelEigenaar Hey lieve sitemastertjes 

Wat vinden jullie dat nog verbeterd moet worden aan de site.
Of zijn er dingen waarvan jullie vinden die op Sitemasters moeten komen?
Leuke ideeën ?? Post ze hier !!

Groetjes
Joël

Citaat:
Zinvolle Murfy edit (zeldzaam)
Het invoeren van een puntensysteem of het weergeven van een richtlijn inzake de evolutie van je status is uitgesloten, dus daar hoef je niet over te beginnen.


Citaat:
nemesis edit:
Gelieve geen reacties in de trend van:
"Huidige situatie: Als je een post op het forum maakt met een link erin. En je klikt op die link dan gaat de site van sitemasters.be weg en dan kom je op de andere pagina.

Veranderen: Als je op een link klikt dan bezoekt hij de site van de link in een nieuw venster. Zodat je het topic op sima niet kwijtraakt."

Ga naar je profiel -> instellingen wijzigen en vink het onderste vinkje aan.

302 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 11/01/2006 23:25
Avatar van Thomas Moderator
Citaat:
TemplatePower is voor mensen die perse stoer willen doen met een template systeem, maar te tam zijn om er zelf één te maken.


Mensen die alles zelf klussen, en nooit eens ergens code vandaan halen die gewoon werkt, zodat je je kunt richten op waar het eigenlijk om draait: het bouwen van een site, in plaats van het overpeinzen en zelf (eindeloos) proberen, zijn vastgesleten in hun eigen bekrompen "not-invented-here"-retoriek.
Offline vinTage - 11/01/2006 23:39
Avatar van vinTage Nieuw lid Hij heeft gesproken....toch ?


/me didnt get that line 
Offline Cosca - 13/01/2006 16:12 (laatste wijziging 13/01/2006 16:14)
Avatar van Cosca HTML beginner dit is misschien wel een oplossing voor het "target=_blank"-probleem... of het een überhaupt een probleem is laat ik in het midden, maar ik het het op m'n eigen site zo opgelost:
  1. <?php
  2. function parse_url($url, $validatie_url = 'http://www.sitemsters.be')
  3. {
  4. $geknipte_url = substr(strtolower($url),0,strlen($validatie_url));
  5. if($geknipte_url == $validatie_url)
  6. $target_blank = '';
  7. else
  8. $target_blank= ' target="_blank"';
  9. return '<a href="'.htmlspecialchars($url).'"'.$target_blank.'>'.htmlspecialchars($url).'</a>';
  10. }
  11. ?>
Offline vinTage - 13/01/2006 16:40
Avatar van vinTage Nieuw lid is er een probleem dan ? 
Offline Thomas - 13/01/2006 16:46
Avatar van Thomas Moderator Je kunt het nu zelf instellen.
Offline Cosca - 13/01/2006 17:15 (laatste wijziging 13/01/2006 17:26)
Avatar van Cosca HTML beginner je zou ook nog een derde optie kunnen maken bij die optie
- alles in hetzelfde scherm
- alles target="_blank"
- binnen site hetzelfde scherm; externe links met target="_blank"

je kunt het een ideale middenweg noemen ( voor de mensen die te lui zijn om op ctrl te drukken )

@vinTage: ik vind het geen probleem hoor, maar er zullen vast mensen zijn die dat wel vinden. Zie het als een extra service die SiMa kan bieden...

vinTage edit: met mijn vraag doelde ik alleen op de optie die FangorN heeft ingebouwd. 

Cosca edit: aha, OK, dan vatte ik dat even anders op 
Maar het bovenstaande idee, zou dat wat zijn? 
Offline DiGiTiZ - 19/01/2006 21:26 (laatste wijziging 19/01/2006 23:16)
Avatar van DiGiTiZ HTML beginner die quizzen zijn echt fubar.:( die slaat mijn antwoorden niet correct op?!? 

en ikke maar quiskes doen 

Citaat:
Dolfje:
Bug intern gemeld. 
Offline nathanael - 19/01/2006 21:37 (laatste wijziging 19/01/2006 23:14)
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
Korte uitleg:

Als je in het linker/rechter menu bent dan zie jij met een andere kleur aangegeven pijltje of vierkantje dat je daar actief bent. allemaal gezien? Dit noem ik maar ff actief

Nu als je naar de sectie "Wedstrijden" gaat en je klikt op een wedstrijd bijv: Layout LM (die het niet doet) Dan krijg je in je adressenbalk een id van de wedstrijd te zien (&id=10). Als je nu dat ID nummer verandert en je doet het bijvoorbeeld naar ID=16 dan krijg je de wedstrijden met id=1 en id=6 als actief mee. Daar klopt dus geen hout van 

Citaat:
Dolfje:
Deze bug is al gemeld, maar toch bedankt om ons op de fout te wijzen. 
Offline ikkedikke - 12/03/2006 11:48
Avatar van ikkedikke PHP expert Bij de mail-pagina in je profiel de mogelijkheid om bijv. een psd bestand of plaatje als bijlage mee te sturen..? natuurlijk wel met controle op exe, vbs of bat bestanden ofzo
Offline Stijn - 12/03/2006 13:14
Avatar van Stijn PHP expert dan moet je dat bestand al gaan opslaan op de server en kan je al snel over je webspace zitten. Gewoon URL in de body van het bestand op een andere server. Klikken kan geen kwaad en downloaden nog minder 
Offline Rens - 12/03/2006 13:15 (laatste wijziging 12/03/2006 13:17)
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Je kunt het bestand daarna toch ook gewoon weer verwijderen met unlink?^^
Maar ik denk niet dat dat zo'n succes zal worden.
Vind het beetje ongelooflijk nutteloos om er zo'n functie bij te maken.
Zie het voordeel er niet van in...
Offline ikkedikke - 12/03/2006 13:30
Avatar van ikkedikke PHP expert Als je bijvoorbeeld geen eigen server hebt en je wil iemand een groot script sturen?
Offline Ontani - 12/03/2006 13:31
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
dan stuur je die persoon een PM zodat hij z'n emailadres kan geven en dan stuur je met een mailprogramma daar naartoe
Offline Rens - 12/03/2006 13:33
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Citaat:
Als je bijvoorbeeld geen eigen server hebt en je wil iemand een groot script sturen?


http://www.pastebin.be
Offline ikkedikke - 12/03/2006 13:40
Avatar van ikkedikke PHP expert dat werkt niet met 10 kb aan script,plaatjes of psd bestanden hè 
maar goed als het geen verbetering is dan laat maar zitten;-)
Offline BramBo - 15/03/2006 15:27
Avatar van BramBo JS gevorderde Misschien een subscribe to topic functie, dus wanneer er een nieuwe reply komt dat je gemaild word..
Dit is wel wenselijk aangezien ik altijd mijn mail programma open heb staan maar onmogelijk alle forums die ik bezoek open kan hebben staan. 
Offline marten - 15/03/2006 15:35
Avatar van marten Beheerder in navolging op het samenwerken forum....

Stel ik zoek iets waarbij ik PHP en MySql wil gebruiken...

Gebruiker X post een samenwerkings topic gezocht PHP / MySql programmeur bla bla

Vervolgens krijg ik een mailtje --> Misschien is het topic van gebruiker X iets voor je? Kijk eens op 'link' voor het topic

Misschien een idee?
Ik zou het wel handig vinden namelijk
Offline timo - 15/03/2006 16:44
Avatar van timo PHP ver gevorderde
Citaat:
Misschien een subscribe to topic functie, dus wanneer er een nieuwe reply komt dat je gemaild word..
Dit is wel wenselijk aangezien ik altijd mijn mail programma open heb staan maar onmogelijk alle forums die ik bezoek open kan hebben staan. 

als je in je CP kijkt zie je dat dit onder constructie is...
Offline ikkedikke - 22/03/2006 20:20
Avatar van ikkedikke PHP expert misschien dat het mogelijk is om in de showcase ook echt te testen of een site w3c valid is. nu staat er volgens mij altijd een icoontje van 'valid' terwijl dat misschien niet zo is
Offline vinTage - 22/03/2006 20:23
Avatar van vinTage Nieuw lid @hierboven, als je daarop klikt ga je naar w3c met als uri die "te keuren pagina"...dat icoon heeft verder niets met DIE pagina te maken 
Offline Stijn - 27/03/2006 17:47
Avatar van Stijn PHP expert Misschien ook leuk aan een community is een friends/ignore members block... misschien een interessant idee.
Offline vinTage - 27/03/2006 18:05
Avatar van vinTage Nieuw lid vooral dat block en ignore staat me wel aan 
Offline Ultimatum - 27/03/2006 18:13 (laatste wijziging 27/03/2006 18:14)
Avatar van Ultimatum PHP expert @vintage, jij vind ongeveer alleen de verkeerde dingen interesant 

het idee van marten vind ik zeker de moeite om hier op de site terug te zien 

deze bedoel ik 

Citaat:
in navolging op het samenwerken forum....

Stel ik zoek iets waarbij ik PHP en MySql wil gebruiken...

Gebruiker X post een samenwerkings topic gezocht PHP / MySql programmeur bla bla

Vervolgens krijg ik een mailtje --> Misschien is het topic van gebruiker X iets voor je? Kijk eens op 'link' voor het topic

Misschien een idee?
Ik zou het wel handig vinden namelijk


voor de luie mensen onder ons om even naar boven te scrollen 
Offline MothZone - 27/03/2006 18:21
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Wat er ook niet geupdate is bij het toevoegen van nieuwe functies, is het profiel.

Zo kan je niet via het profiel al die persoon zijn (haar?) toevoegingen aan de showcase zien, net zoals bij samenwerken.

Misschien dit ook toevoegen? Is niet veel werk denk ik.
Offline marten - 29/03/2006 16:01
Avatar van marten Beheerder een soortmodule waarin je met je projectgroep kan werken. Dit kan je ook openbaar doen zodat anderen kunnen volgen hoe het met het project gaat.

Dus soort opbouw battle systeem maar dan zonder het battle principe 
Offline Ontani - 29/03/2006 16:05
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
das het mooie aan de opbouw battle, daar valt het volledige battle principe weg. er wordt niemeer gebattled dus ook niet meer gestemd.
Offline marten - 29/03/2006 16:09
Avatar van marten Beheerder oke maar als je nou 4 leden hebt kunnen ze dan ook alle 4 hun code posten?
Offline Ontani - 29/03/2006 16:14
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Citaat:
Ook is er voor de admins een optie om een "Free For All" battle op te starten.


een battle waar iedereen zich dus voor kan inschrijven
Offline marten - 29/03/2006 16:18
Avatar van marten Beheerder maar dan kan je de leden niet beperken 

dus stel ik post ene ffa battle en wil alleen dat die 4 kunnen posten of kan ik posts verwijderen of......

heb nog nooit een battle geopend namelijk ;)
Offline timo - 29/03/2006 16:21
Avatar van timo PHP ver gevorderde een projecten systeem zou idd wel vet zijn... maar of dat net zo supergoed gebruikt gaat worden als het battlesysteem..^^ 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s