login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP Editor (Opgelost)

Offline Abbas - 09/08/2009 20:18
Avatar van AbbasGouden medaille

Crew .NET
Hoi,

Ik ben geen echt PHP'er maar ben er af en toe wel eens mee bezig. Welke editor is volgens jullie het best, ik denk dan aan deze punten bijvoorbeeld:

- automatische code-insprining
- highlighting van de code
- intellisense
- enz...

Dreamweaver ken ik al en prefereer ik niet echt en Notepad++ ook al niet. Zijn er nog andere, liefst gratis die een beetje aan die noden voldoen?

Alvast bedankt!

39 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 09/08/2009 20:22
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Dw doet me teveel aan frontpage denken en dat heb ik al een tijd geleden afgezworen. Maar wat vind je dan niet goed aan np++? Ik gebruik alleen die en ik mis er eigenlijk niets in. Het is ook handig dat je bepaalde functies kunt toevoegen met de extensies.
Offline ArieMedia - 09/08/2009 20:28
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Misschien is Aptana studio iets voor je..
Is gratisch!
Offline Martijn - 09/08/2009 20:29
Avatar van Martijn Crew PHP Ik gebruik de dreamweaver uit het CS4 pakket, en dan in codemode uiteraard, en die vind ik prima werken. Denk dat het een kwestie van gewenning is en waar je mee bent begonnen 
Offline Abbas - 09/08/2009 20:31
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik ben zo goed als enkel Visual Studio Professional (2005 en 2008) gewoon, ik werk hier al jaren mee en gebruik het voor alles, behalve de PHP dan. De mogelijkheden hiervan heb ik nog geen enkele andere editor teruggevonden. De eenvoudigheid om een nieuwe website op te zetten, bij anderen is het alleen maar "New File" en bij DW is het verwarrend. Daarmee de vraag of er een vergelijkbare editor is, maar dan specifiek voor PHP.
Offline Rik - 09/08/2009 20:54
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Misschien is Eclipse wat voor je, daar hoor ik ook wel goede dingen over. En er is een versie speciaal voor php... Zie:
http://www.eclipse.org/downloads/
Offline Joost - 09/08/2009 22:23
Avatar van Joost PHP expert Ik vind zelf, voor PHP, phpDesigner een fijne IDE.
http://www.mpsoftware.dk/downloads.php
Offline Gerard - 09/08/2009 22:44
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik heb in het verleden gewerkt met:
- Zend Studio 5.x
- Zend Studio 6.x
- Aptana Studio
- phpDesigner

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n fijne editor ben tegengekomen als mijn huidige, netbeans. Het heeft, net als alle andere editors, even een leermomentje nodig en heeft ook wel zijn bugjes, maar ik vind hem echt bijzonder fijn. Op dit moment werken al onze programmeurs op het werk er ook al mee, waaronder Ibrahim.
Offline Daiben - 09/08/2009 22:48
Avatar van Daiben Lid ikzelf gebruik pspad 
Offline Richard - 09/08/2009 23:34
Avatar van Richard Crew algemeen Ik werk momenteel met phpDesigner 6, nog nooit zo'n fijne editor meegemaakt: snel en alle features die ik wil.

En ja, Zend Studio is veel uitgebreider, leuk en al, maar ik gebruik al die dingen toch niet :]
Offline flyingdragon - 10/08/2009 00:41 (laatste wijziging 10/08/2009 00:42)
Avatar van flyingdragon PHP beginner Hier ook fanboy van phpDesigner, klein, supersnel (delphi ) en bovenalles, goedkoop.

Hoewel ik tegenwoordig meer Zend Studio for Eclipse gebruik. Gebruikt alleen wel een stuk tot veel meer resources, en is ook niet goedkoop. (of van de bekende ruilmarkten afhalen ).

Maar gezien je VS2008 gebruikt, moet je pc Zend Eclipse ook wel prima draaien. Heeft vrijwel alles wat je mag verwachten van een IDE. En leest ook al je files netjes in, zodat je objecten kan doorzoeken naar method's dmv code completion (Intelli sense in VS ). Zit ook FTP / ssh in, en zelfs ondersteuning voor SVN  (zwaar relaxed in combinatie met een svn servertje)
Offline Martijn2008 - 10/08/2009 03:47
Avatar van Martijn2008 PHP beginner phpDesigner; snel & eenvoudig 
Offline djb - 10/08/2009 06:03
Avatar van djb PHP beginner ZendStudio  

Gebruik ik al vele jaren, heb vroeger licentie gekocht voor versie 5.5 en ben er erg tevreden over (mag ook wel voor die prijs).
Alles zit er wel in, en een zeer goede IDE nooit problemen mee gehad (ondanks dat het een best zwaar programma is).
Als je ergens fouten maakt geeft hij precies aan wat er fout is.
Debug mode is ook best handig (je krijgt handige tips).
Kortom, een topper.

Als gratis editor gebruik ik netbeans (voor op school etc), ook een erg fijne IDE.
Op school moeten we ook java, C#, C++ programmeren en dat kan er allemaal ook in. Dus hij is niet alleen voor php.
Ook wat handig is is de code formatting (ofzo).
Dan zet hij alle haakjes, accolades, tabs goed en overzichtelijk.

Greets, Jeroen
Offline Arnold - 10/08/2009 07:42
Avatar van Arnold Nieuw lid Ik heb NetBeans nog niet tussen dit rijtje zien staan. Daar heb ik een goede ervaring mee, behalve het updaten van het programma, daarbij werden mijn projecten niet goed mee overgenomen. Verder is er alles aanwezig wat je nodig hebt.
Offline Flex1986 - 10/08/2009 08:51
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Netbeans inderdaad werkt sinds versie 6.5 prima met met PHP en Javascript.
Offline SvenP - 10/08/2009 09:44
Avatar van SvenP PHP interesse http://www.crimsoneditor.com
zeer light, met mooie kleurtjes..
gebruik het al jaren.
Offline Mroseboom - 10/08/2009 10:48
Avatar van Mroseboom Lid HTML kit xd heet wel html kit maar is ook voor php heel geschikt gemaakt en Crimsoneditor:P
Offline Abbas - 10/08/2009 12:25
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik heb nu even een trial zeg maar gedownload van die ZendStudio (v5.5) en ik vind het er vertrouwd uitzien.  Als die afgelopen is zorg ik voor een licentie en anders kijk ik wel eens naar die NetBeans. Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik kan zeker verder nu, maar ik zal het topic openlaten voor nog verdere suggesties. 
Offline Koen - 10/08/2009 13:37
Avatar van Koen PHP expert Zend Studio (v5.5) blijft nog steeds mijn persoonlijke voorkeur genieten.
Offline avdg - 10/08/2009 17:51 (laatste wijziging 10/08/2009 18:01)
Avatar van avdg PHP gevorderde Ik ben een buitenbeentje, sinds dat ik op ubuntu zit gebruik ik geany.
Het is licht, snel en heeft een paar handige features. Er zitten dan wel wat minder features in dan de grote editors  

Owja, de leukste feature in geany vind ik de auto opmaak. Hij kan automatisch overtollige spaties verwijderen, tabs en regeleindes vervangen. En als je ingesprongen bent en 2 nieuwe lijntjes aanmaakt, dan leegt hij automatisch die regel, plus dat hij automatisch 1 sprong terug gaat als je de sluittag of teken invoerd. Lekker 

@SvenP: ik vindt crimsoneditor ook best nice. Maar helaas ligt dat project stil, waardoor ik met onopgeloste bugs zat 
Offline marten - 10/08/2009 18:43
Avatar van marten Beheerder Zend Studio 7 en PHPdesigner gebruik ik
Offline Martijn1989 - 10/08/2009 20:56
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde PHP Expert Editor 3.2.1, die moet je eens proberen .. die is wel goed opzich hoor ;)!!
Offline Mario - 11/08/2009 11:59
Avatar van Mario Crew algemeen je keuze is misschien al gemaakt, maar kijk ook eens naar VS.php
Offline Abbas - 11/08/2009 12:10
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
@RedThread: dit is waarschijnlijk de mooiste oplossing die ik kan krijgen, het enige probleem is dat het natuurlijk niet gratis is.  Ik ga de trial wel zeker eens uitproberen en als het echt de moeite is koop ik het wel. Anders hou ik het wel bij bij ZendStudio. Maar zeker bedankt voor je reactie! 
Offline Daiben - 11/08/2009 12:29
Avatar van Daiben Lid vs.php is een goed stuk software zelf ook gebruikt alleen crashte hij me te vaak 
Offline Mario - 11/08/2009 12:53
Avatar van Mario Crew algemeen
Daiben schreef:
alleen crashte hij me te vaak


En dan heb je over de 2008 of de oude 2005 versie ?
Offline Daiben - 11/08/2009 13:36 (laatste wijziging 11/08/2009 13:37)
Avatar van Daiben Lid 2008 v2.6.x
Offline Esli - 27/08/2009 17:17 (laatste wijziging 27/08/2009 17:17)
Avatar van Esli PHP interesse Mijn favoriet: netbeans. Engie nadeel is dat je altijd "projecten" moet maken. Verder zet ie ook automatisch heel wat zaken, zoals automatisch accolade sluiten, strings afsluiten, ... . Hij spoort ook fouten op terwijl je aan het werken bent, is wel handig.
Offline henver - 27/08/2009 18:45 (laatste wijziging 27/08/2009 18:46)
Avatar van henver HTML gevorderde Ik gebruik coda (weet niet of er een windows versie beschikbaar is).
Hierbij kan je ook sites toevoegen waar je dan connectie mee kan maken en 'live' online bestanden kunt aanpassen. Uiteraard is er ook highlighting aanwezig.
Offline tomate - 28/08/2009 18:07
Avatar van tomate Lid NetBeans 6.7, het is opensource software en bovendien gratis ;) altijd handig
Offline breakerh - 28/08/2009 23:27
Avatar van breakerh Lid
tomate schreef:
NetBeans 6.7, het is opensource software en bovendien gratis ;) altijd handig

+1 deze kies ik ook.
heb dreamweaver en netbeans.
zo heeft dreamweaver z'n pluspunten maar netbeans ook.
Bv de code highlighting van dreamweaver is beter dan die van netbeans.
maar netbeans is weer beter in het helpen van de code opbouwen.
grtz
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s