login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Scripts:

Scripts > Overige > Java > Werken Met Afbeeldingen

Werken Met Afbeeldingen

Auteur: Ontani - 17 maart 2005 - 13:36 - Gekeurd door: Joel - Hits: 7865 - Aantal punten: 3.00 (8 stemmen)



plaats de afbeeldingen in een map "images" naast de webpagina die gebruikt maakt van de applet.

dit appletje is geschreven om wat te spelen met afbeeldingen.
alle gif bestanden hebben een transparante achtergrond.
en worden random op de achtergrond geplaatst

ik had problemen met doorlopen van de array dus teken ik ze een voor een.

Vragen? Stel ze hier of mail naar ontani [at] ontani [dotterdedot] net

Code:
  1. package afbeeldingen;
  2.  
  3. import java.awt.*;
  4. import java.applet.*;
  5.  
  6. public class Afbeelding extends Applet {
  7. Image background;
  8. Image[] smilies;
  9. int xPos, yPos, smilieWidth, smilieHeight;
  10.  
  11. public void init() {
  12.  
  13. // instellen van de grootte van de afbeeldingen
  14. smilieWidth = 19;
  15. smilieHeight = 19;
  16.  
  17. smilies = new Image[11];
  18. smilies[0] = getImage(getDocumentBase(), "images/amazed.gif");
  19. smilies[1] = getImage(getDocumentBase(), "images/bigsmile.gif");
  20. smilies[2] = getImage(getDocumentBase(), "images/cool.gif");
  21. smilies[3] = getImage(getDocumentBase(), "images/cry.gif");
  22. smilies[4] = getImage(getDocumentBase(), "images/huh.gif");
  23. smilies[5] = getImage(getDocumentBase(), "images/mad.gif");
  24. smilies[6] = getImage(getDocumentBase(), "images/rolleyes.gif");
  25. smilies[7] = getImage(getDocumentBase(), "images/sick.gif");
  26. smilies[8] = getImage(getDocumentBase(), "images/smile.gif");
  27. smilies[9] = getImage(getDocumentBase(), "images/tounge.gif");
  28. smilies[10] = getImage(getDocumentBase(), "images/wink.gif");
  29. background = getImage(getDocumentBase(), "images/achtergrond.jpg");
  30. }
  31.  
  32. public void paint(Graphics g) {
  33. g.drawImage(background, 0, 0, 640, 480, this);
  34. g.drawImage(smilies[0], (int)(640 * Math.random()), (int)(480 * Math.random()), smilieWidth, smilieHeight, this);
  35. g.drawImage(smilies[1], (int)(640 * Math.random()), (int)(480 * Math.random()), smilieWidth, smilieHeight, this);
  36. g.drawImage(smilies[2], (int)(640 * Math.random()), (int)(480 * Math.random()), smilieWidth, smilieHeight, this);
  37. g.drawImage(smilies[3], (int)(640 * Math.random()), (int)(480 * Math.random()), smilieWidth, smilieHeight, this);
  38. g.drawImage(smilies[4], (int)(640 * Math.random()), (int)(480 * Math.random()), smilieWidth, smilieHeight, this);
  39. g.drawImage(smilies[5], (int)(640 * Math.random()), (int)(480 * Math.random()), smilieWidth, smilieHeight, this);
  40. g.drawImage(smilies[6], (int)(640 * Math.random()), (int)(480 * Math.random()), smilieWidth, smilieHeight, this);
  41. g.drawImage(smilies[7], (int)(640 * Math.random()), (int)(480 * Math.random()), smilieWidth, smilieHeight, this);
  42. g.drawImage(smilies[8], (int)(640 * Math.random()), (int)(480 * Math.random()), smilieWidth, smilieHeight, this);
  43. g.drawImage(smilies[9], (int)(640 * Math.random()), (int)(480 * Math.random()), smilieWidth, smilieHeight, this);
  44. g.drawImage(smilies[10], (int)(640 * Math.random()), (int)(480 * Math.random()), smilieWidth, smilieHeight, this);
  45. }
  46. }
Download code! Download code (.txt)

 Bekijk een voorbeeld van dit script!
 Stemmen
Niet ingelogd.

 Reacties
Post een reactie
Lees de reacties (2)
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.025s