login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[opgelost] draadloos netwerk

Offline RickyB - 28/09/2005 19:37 (laatste wijziging 28/09/2005 21:18)
Avatar van RickyBOnbekend hallo..

ik heb weer een vraag:

ik heb thuis een netwerk met 2 computer en een laptop. die laptop krijg ik er niet op, dus wil iemand even helpen?

ik weet zeker dat de ip, subnetmasket, DNS, enzo goed staan in de laptop.

De 2 computers zijn met een netwerkkabel, en de laptop draadloos.
De 2 computers zijn met DHCP toegekend en de laptop handmatig omdat ik niets ontvang met me laptop.

als ik bij configuratiescherm - netwerkverbindingen - draadloos netwerk kijk, dan is de status verbonden en ik verzend 100 of meer, maar ontvang 0.

als ik dan bij die status van me draadlozen netwerkverbinding kijk, en ik dan op `Draadlose netwerkverbindingen` druk dan vind ik wél mijn netwerk.

ff samengevat dus:
ik verzend wel, maar ontvang niets met mijn laptop. wat moet ik doen?

please!! help me!

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline finduilas - 28/09/2005 20:14
Avatar van finduilas PHP gevorderde Ben je zeker dat je onder dezelfde naam ontvangt?

Ik verzond bv onder netwerk en ik wou ontvangen onder thuisnetwerk.Natuurlijk dat dit niet lukte.
Offline RickyB - 28/09/2005 20:41 (laatste wijziging 28/09/2005 20:45)
Avatar van RickyB Onbekend bedoel je de werkgroep of SSID?

ja dat is gelijk aan elkaar.
als ik een netwerkkabel op de laptop gooi, dan doet ie het wel.


edit::: Er zit een WLAN ding in. die software die erbij zit schijn je niet nodig te hebben, en als dat wel zo is, dan werkt dat toch niet. (heb ik ook geprobeerd)
Offline finduilas - 28/09/2005 20:43
Avatar van finduilas PHP gevorderde En hoe moet het signaal ontvangen worden?Heb je hiervoor hardware geinstalleerd?Software?
Offline Keith - 28/09/2005 20:46
Avatar van Keith Grafische gevorderde ik heb dit prob ook wel eeens met mijn copmuter alleen dan start ik gwn op nieuw op..
Ik weet niet of je een programma bij je draadloos netwerk kaart / router gekregen hebt zo ja gebruik dat! dat was mijn fout in het begin ook
maar hoe ik het probleem de aller eerste keer heb opgelost.. geen idee
Offline finduilas - 28/09/2005 20:48
Avatar van finduilas PHP gevorderde Heb je hardware?Of sofware?Zoja?Welke?
Offline vinTage - 28/09/2005 20:49
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
Heb je hardware?Of sofware?Zoja?Welke?
lol ?
en jij wilt hem advies geven 
Offline RickyB - 28/09/2005 20:50
Avatar van RickyB Onbekend nou ik ben in totaal al zo´n 27 uur bezig geweest en dan overdrijf ik niet. in die tijd heb ik natuurlijk ook software geinstaleerd wat er te instaleren valt.

ik kom met LAN (met draad) wel op internet en met WLAN (draadloos) niet op internet..

als je een laptop koopt, dan zit die WLAN kaart/adapter er al in, en dan krijg je er natuurlijk ook geen software bij.


Als ik naar http://192.168.2.1 ga (ip van me router) dan kom ik dus in dat soort van control pannel van me router, maar daar staat wel het MAC-adress en ip van me laptop.. dus hij herkent um wel
Offline rambo - 28/09/2005 20:57
Avatar van rambo HTML beginner Is de router toevallig met een WEP/WPA-encryptie methode beveiligd. Dit is na te gaan op de betreffende router. Is dit het geval, dan moet je dezelfde code ook invoeren op jouw laptop. (Dit is als ik me niet vergis onder 'Start->Verbinding maken->(rechtermuis)Draadloze netwerkverbinding->Eigenschappen'. Vervolgens de tab 'Draadloze netwerken' en selecteer daar het netwerk waarmee je verbinding wilt maken. Klik dan op 'Eigenschappen' en selecteer bij 'Netwerkverificatie' 'Open' en bij 'Gegevenscodering' de door in jouw router ingestelde encryptie-methode. Vink daarna 'Sleutel wordt automatisch toegewezen' uit en vul bij 'Netwerksleutel' de juiste key in. Vervolgens eventjes op 'OK' klikken en dan zou het moeten werken (mocht dit het probleem zijn)
Offline RickyB - 28/09/2005 21:00 (laatste wijziging 28/09/2005 21:05)
Avatar van RickyB Onbekend ik heb het netwerk momenteel niet beveiligd, dat wil ik pas doen als alles werkt.

hij staat dus op disable


edit:: zou het niet zo kunnen zijn dat ik een instelling verkeerd heb staan bij me router (192.168.2.1) ??
het is nl. een router waarbij je bedraad en draadloos kan verbinden.
de instellingen van WLAN moeten appart van LAN.

ps: Router type is `SMC`

edit::
hij ontvangt nu trouwens 13 ipv 0.. opzich een verbetering maar internetten zit er nog niet in  ..
Offline KoenVR - 28/09/2005 21:07
Avatar van KoenVR Lid als je laptop koopt en die draadloze wlan card zit erin, dan heb je geen extra software nodig,

-> het is mss makkelijker om ervoor te zorgen dat je router automatisch ip's uitdeelt.
(hoe jij het zegt lijkt het alsof je vaste ip's gebruikt

-> als het nog niet lukt moet je op je router eens kijken of je draadloos niet geblokkeerd staat.

-> welk ip krijgt je laptop van de router of welk heb je ingesteld?
Offline RickyB - 28/09/2005 21:18
Avatar van RickyB Onbekend laat maar.. werkt eindelijk na 28 uur!!!

(vanaf mijn laptop)

:ooh: :ooh:


JEEJ.. Thanks allemaal
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s