login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

draadloos netwerk

Offline RickyB - 24/09/2005 18:04 (laatste wijziging 24/09/2005 18:18)
Avatar van RickyBOnbekend eey ik loop al 3 dagen te kloten, dus zou iemand kunnen helpen?

het gaat om het volgende:

ik heb een netwerk met 2 computers die allebij via een netwerkkabel lopen.
nu heb ik een laptop, en die is draadloos. Daarbij heb ik een `acces point` gekocht (kassie die je achter je router kan zetten en waarmee je dus draadloos kan internettten enzo)

dus zo zit het in elkaar:

internet
|
router - acces point >>> (hier moet de laptop (draadloos))
||
comp. 1 en 2


de laptop kan het modem niet vinden, en verzend WEL signalen, maar ontvangt GEEN signalen..
nou weet ik dat ik ip en mac-adressen in moet stellen enzo, maar ik heb zo lang lopen klooje dat ik er echt niet uitkom, dus kan iemand ff helpen?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Danny - 24/09/2005 18:32
Avatar van Danny Lid Heb je wel de goede gateway ingesteld en de goede subnetmasker?Ik weet voor de rest niet hoe het werkt met een acces point.. Ik heb gewoon een draadloze router met 4 RJ-45 poorten erbij..

Ik denk dat je de acces point niet goed hebt ingesteld als het bovenstaande goed is
Offline RickyB - 24/09/2005 18:35 (laatste wijziging 24/09/2005 18:50)
Avatar van RickyB Onbekend ja de gateway en de submasket zijn goed, maar volgens mij is er iets mis met dat MAC-adres.
heb elke router/modem/acces point een mac-adres? moet dat dan gelijk zijn?


edit::
hoe moet het dan wel??
Offline Danny - 24/09/2005 18:49 (laatste wijziging 24/09/2005 19:04)
Avatar van Danny Lid MAC-adres hoef je toch niet in te stellen, als je gebruik maak van een IP-adres. Zo hebt ik dat verleden week wel geleerd @ school

Ik denk dat er iets verkeerds is gegaan met het instellen van je access point.. Kan je die pingen vanaf een andere PC?
Offline marten - 24/09/2005 20:53
Avatar van marten Beheerder Probeer van alle pc's te pingen naar alle apparaten.
Maak hier een schema'tje van zo zie je het verband in de fouten.....

Vervolgens kijk je waarom hij niet kan pingen.
En dan los je het op.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s