login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Geslaagd :D:D:D | Pagina 4

255 antwoorden

Gesponsorde links
Offline flyingdragon - 17/06/2005 18:57
Avatar van flyingdragon PHP beginner We kunnen ook gewoon zeggen dat de nederlanders een raar systeem hebben en de belgen ook,
alles moet gewoon op de Britse manier^^
vind het prima geregelt daar
Offline Stijn - 17/06/2005 19:28
Avatar van Stijn PHP expert Pft, maar je moet waarschijnlijk wel standaardvakken erbij nemen waarschijnlijk zoals Wiskunde & Nederlands, anders zal je maar een zielig leventje lijden 

Ps: Het Belgisch systeem is nog altijd het beste Anders zouden wij niet de beste zijn in Wiskunde e.d. van de Wereld (of was het nu Europa ) Pft, we are the best 

Nogmaals proficiat voor degene die erdoor zijn. 29 Juni is het mijn beurt om achter mijn punten te gaan . Heb al gehoort dat er 2 van de 3 jongens van mijn klas gebuisd zijn voor Aardrijkskunde . Kan mij dat wat schelen dat NL in het Noorden ligt en Frankrijk in het zuiden 
Offline nemesiskoen - 17/06/2005 19:29
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Het Belgisch schoolsysteem is internationaal erkend als een van de beste ter wereld^^
Offline Maarten - 17/06/2005 19:30
Avatar van Maarten Erelid Wist je trouwens dat je met een Amerikaans diploma geen hol bent in België, maar met een Belgisch diploma overal werk kan vinden in die branche in Amerika? (als je engels kan natuurlijk)

Zo zie je maar dat wij toch maar weer goed geschoold zijn (behalve het Nederlands van sommigen dan) 
Offline Stijn - 17/06/2005 19:33
Avatar van Stijn PHP expert jep, ik ben zo iemand. Op mijn mondeling van NL vroeg ze waarom ik dat onderwerp had gekozen voor mijn schrijfopdract . Ik dacht dat we al gedaan hadden en ik zei het op zijn plat West-Vlaams (Roeselaars ) waarom ik het gekozen had . Ze hebben me altijd liggen 
Offline Maarten - 17/06/2005 20:02
Avatar van Maarten Erelid Lol 
"Ebeja ken ik da gekoozn omdak toch etwuk moestn doejn eh slunse!" <-- zoiets? Dan hebben ze je idd wel liggen 
Offline Stijn - 17/06/2005 20:08
Avatar van Stijn PHP expert het was zoiets idd maar die slunse heb ik vervangen door "é madam" 
Offline BigBug - 18/06/2005 07:37
Avatar van BigBug PHP expert
Citaat:
Het Belgisch schoolsysteem is internationaal erkend als een van de beste ter wereld


Nice4You, maar ik blijf nier in Nederland, dan hoef je tenminste maar 1x examen te doen 
Offline Martijn1989 - 18/06/2005 11:45
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Ja,.. dat wel ... in belgie heb je veel repetitie weken... Maar, met dat % gedoe, vind ik wel geinig , alhoewel nederlanders dat ook hebben... : 7,4 = 74% etc ^^
Offline prorsoft - 18/06/2005 11:49
Avatar van prorsoft PHP gevorderde ik ben blij met het systeem in Nederland hoor...:D
good enough for me!

offtopic:
dit topic heeft nu 100 reacties...^^
Offline Joel - 18/06/2005 12:22
Avatar van Joel Eigenaar Het feit dat studenten in België al examens hebben vanaf 12 jaar is niet echt slecht, zo leren ze snel hoe je moet leren etc, in Nederland is dat geloof ik van ongeveer 16 jaar?

En zoals Nemesiskoen al zei, zijn de Belgische studenten de beste in Wiskunde van de wereld 
Offline Legolas - 18/06/2005 12:25
Avatar van Legolas Onbekend Ik had op m'n 11e al examen...
ik sloeg klas over...
^^
in NL
Offline prorsoft - 18/06/2005 12:28
Avatar van prorsoft PHP gevorderde @Legolas: dat heet tog geen examen!

dat heet CITO-toetz

ik deed op mijn 10e

2 klassen overgeslagen^^
Offline Maarten - 18/06/2005 12:32
Avatar van Maarten Erelid Iemand zei daarnet iets van procenten (ik ben te lui om terug te gaan en te quoten, 't zal wel aan de warmte liggen zeker)... maar dat is alleen maar in de basisscholen zo hoor. Vanaf het middelbaar onderwijs (= secundair onderwijs, we gaan eens moeilijk doen) krijg je gewoon je punten op 10 per vak gedurende ieder semester, en dan krijg je nog examens ook, die zijn op 100, maar ook per vak. Daar komt dus geen hol percent bij kijken.

Het is ook zo, als je naar de staatsschool gaat (= gemeenschapsonderwijs) krijg je enkel een examen met kerstmis/nieuwjaar en op het einde van het schooljaar. In de andere scholengroepen krijg je er nog een met pasen ook.

Nu is het aan een Nederlander om uit te leggen hoe the fuck je 2 klassen kan overslaan...
Offline Ontani - 18/06/2005 12:35
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
enkel mogelijk in Nederland 
Offline prorsoft - 18/06/2005 12:35 (laatste wijziging 18/06/2005 12:37)
Avatar van prorsoft PHP gevorderde @Murfy: 3 keer raden...^^

Niet in 1 keer natuurlijk, eerst groep 2 en toen groep 4
Offline jasperken - 18/06/2005 12:40
Avatar van jasperken PHP interesse Lol leren leren... ik zit nu al in het 5de en heb nog nooit onder het jaar moeten leren enkel tijdens de examens maar das dan meer lezen dan leren, nu in het 5de is het wel al wat moeilijker met die wiskunde enzo maar het blijft easy ik volg wel technische maja ;) Ik denk daarbij ook dat russen beter in wiskunde zijn dan belgen ;)
Offline Ontani - 18/06/2005 12:42 (laatste wijziging 18/06/2005 12:44)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
der was gezegd beste wiskunde van europa, kan zijn dat de russen beter zijn maar die vallen dan ook net buiten Europa .
euhm wat dat leren betreft wacht maar tot je op unief of hogeschool zit

@master666: ja idd, maar 2 is toch wel wat veel.
normaal kan je je volledige schoolcariere afleggen voor de examenscommisie je bent leerplichtig niet schoolplichting. je ouders kunnen je ook onderwijzen
Offline master666 - 18/06/2005 12:42
Avatar van master666 Lid wij kunnen toch ook klassen overslaan in België. Daarvoor moet ge gewoon examens in Brussel gaan afleggen voor een commisie
Offline prorsoft - 18/06/2005 12:45
Avatar van prorsoft PHP gevorderde @jasperken: huh?
wij leren ons kapot in NL!!!:s
Offline master666 - 18/06/2005 12:50 (laatste wijziging 18/06/2005 12:51)
Avatar van master666 Lid in belgie is het echt simpel om te slagen, ik heb nu nog een week examens, ik leer 1 uurtje voor een examen en ben er even goed door als die die uren zitten te leren, ons schoolsysteem is echt stom, vanals je een beetje verstand hebt natuurlijk

Ik ben trouwens nu limieten van een functie aant leren^^ 
Offline jasperken - 18/06/2005 12:51 (laatste wijziging 18/06/2005 13:29)
Avatar van jasperken PHP interesse @master666 : ja voor de dinges ben naam vergete, ne maat van mij had 3jaar blijven zitten, die was dus 18 en zat nog altijd int 4de en toen heeft hij het 5de en 6de gedaan voor de examencomissie. En moest hij naar een of andere speciale school in oostende, die had 10u les per dag.

@prorsoft: in mijn klas doet zeker 80% van de leerlingen niets thuis, zelfs niet met de exames, dan lezen die gewoon alles, en het is waar want ik doe het ook ;) voor geschiedenis moeten we gelijk 4blz en kennen en aardrijkskunde ook ...

@master666 : inderdaad ons schoolsysteem is stom, ende richtingen nog stommer ook 80% van men collega "studenten" zitten daar tegen hun gedacht, resultaat : niets doen en veel feest in de les 
Offline master666 - 18/06/2005 12:58
Avatar van master666 Lid @jasperken: hehe waar heb ik dat nog gehoord!
Offline prorsoft - 18/06/2005 13:08
Avatar van prorsoft PHP gevorderde @jasperken: wow zou ik ook wel willen hebben 
Offline nemesiskoen - 18/06/2005 13:29 (laatste wijziging 18/06/2005 13:30)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
@jasperken: een goede raad: FEEST DOOR! Niet verschieten dat je hier later spijt van zult hebben. Want zoals ik zie ga je de methode om te leren nooit ontwikkelen aan zo'n niveau. Welke richting volg je? (en als het hoger kan: waarom een simpel systeem volgen als je niveau hoger ligt). Have fun aan de unif als je die ooit haalt!

en gebruik aub de edit knop:D
Offline Legolas - 18/06/2005 13:30
Avatar van Legolas Onbekend @prorsoft:
Geen cito toets maar Centrale Proefwerken van de brugklas hè:p
Offline jasperken - 18/06/2005 13:41
Avatar van jasperken PHP interesse @nemesiskoen: dat zegt men ma ook ik wil multimedia gaan volgen na men 6de hopelijk lukt het ... ik ben wel meer gemotiveerd om me daar 100% in te zetten dan nu want nu volg ik technische, elektriciteit ferm tegen mijn zin 
Offline prorsoft - 18/06/2005 13:43
Avatar van prorsoft PHP gevorderde @Legolas: hèhè, dat heet geen Examens,
CP's zijn gewoon supergrote repetities welke je hebt aan het eind van elk jaar

dat hebben we nu ook...
Offline Ontani - 18/06/2005 14:04
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
@jasperken, Technisch Elektriciteit geeft je niet bepaald een goede achtergrond voor multimedia, en leren moet je er al zeker niet, je had beter voor een richting informatica beheer gekozen in je 3e middelbaar dan had je de achtergrond die je gaat missen als je Multimedia gaat volgen.

ik heb er ook spijt van dat ik Elektriciteit Elektronica heb gekozen ipv Informatica, maar als ik zou kijk ik zou nooit naar zo'n les zijn geweest. Eerst alles in pseudo code, je wordt er compleet gek van!
Offline Mythic - 18/06/2005 14:06 (laatste wijziging 18/06/2005 14:06)
Avatar van Mythic HTML interesse omg waarom hebben jullie allemaal zo weining moeite om erdoor te
geraken blok mijn hier heel suf en ga verzekers nog blijven zitten 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.277s