login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mening over Longhorn | Pagina 2

53 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Cywood - 29/05/2005 18:15
Avatar van Cywood Lid Er zijn 2 methodes (Letterlijk gecoppieerd van de WR programmeur):

Of je maakt een installatie waaruit je IE wist: nLite
Of je pakt een betaald pakket zoals XPlite en sloopt het daarmee uit.

Ikzelf heb er niet veel verstand van, maar kheb het even voor je gevraagd.
Offline ElCheapo - 29/05/2005 18:57
Avatar van ElCheapo PHP beginner
Citaat:
Onderbouw alsjeblieft. Het is algemeen bekend dat de meeste crashes binnen het windows operating system veroorzaakt worden door 3rd party software en drivers.
daar hebben we weer zo'n ms nerd.

over het algemeen zitten de problemen in software van microsoft. dat kan windows zelf zijn, maar bijv. ook office of IE.
En als crashes al door 3rd party software veroorzaakt wordt, komt dat door het os waar het op draait (ja ok, niet altijd, kan ook aan de software liggen, maar ik heb het over normale programma's).
Offline vinTage - 29/05/2005 19:19
Avatar van vinTage Nieuw lid @zwobbel, IE eruitslopen als webdesigner vind ik een stomme move.
Als jij voorjezelf voor 1000% zeker weet dat je paginas zonder fouten kan maken, dan zou je kunnen overwegen om het zonder te testen in IE je zaakje online te zetten, maar heb gewoon IE als 2e of 3e browser, en dan kan je je designs bekijken in de browser die 95% van de surfers gebruikt, en ik wed erom dat als je je site maakt op firefox alleen dat je dus 95% van je bezoekers een beroerde indruk geeft.

ps, ik gebruik zelf ook firefox als primairy browser, maar ik heb ook nog IE en opera eropstaan

Offline ElCheapo - 29/05/2005 19:25
Avatar van ElCheapo PHP beginner
Citaat:
Als jij voorjezelf voor 1000% zeker weet dat je paginas zonder fouten kan maken, dan zou je kunnen overwegen om het zonder te testen in IE je zaakje online te zetten
dan JUIST NIET. als er geen fouten in zitten doet IE weer raar en moet je via een of andere (slordig) omweggetje weer zorgen dat het er nog normaal uitziet.

alleen als je met frontpage werkt ofzo kun je IE weggooien (als frontpage IE niet nodig heeft)
Offline nemesiskoen - 29/05/2005 19:54
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
frontpage gebruikt de src van IE om een previeuw weer te geven, denk'k toch.

En over IE... als je een site transitional maakt en al je tags alle mogelijke atributen meegeeft (dus een foutloze website) dan zal IE niet raar doen hoor.
Offline prorsoft - 30/05/2005 19:15
Avatar van prorsoft PHP gevorderde ik denk dat je als je FrontPage hebt IE er niet zomaar af moet gooien.
Want IE heeft een ActiveX Control, genaamd Internet Explorer Browser, die die zelf ook gebruikt en die andere programma's ook kunnen gebruiken. Dus als je IE eraf gooit gooitie ook die control eraf en kan FrontPage die dus niet gebruiken.
Tenzij FrontPage zelf die control heeft meegekregen in de installatie.
Maar ik zou dus zo een eigen browsertje kunnen maken met gewoon een IE control erin.
Offline stoffel87 - 08/06/2005 21:03
Avatar van stoffel87 HTML interesse ik heb ook ooit een Longhorn Beta gehad, gedownload via Bittorrent. Was idd heeeeel traag, echt ondoenbaar, had em er dezelfde dag nog afgezwierd.

Persoonlijk vind ik dat Microsoft euh, wel ja, ZUIGT. De hele policy van dat bedrijf is anti-IT. "Alles voor mij en nix voor een ander" doen ze. Maar je moet toegeve dat je voor sommige taken niet zonder kunt.

Internet Explorer bijvoorbeeld staat, zoals eerder vernoemt, op een heel groot percentage van de surfers. En dus moet je websites maken die VOORAL daar op werken. En ook Office vind ik een heel goed pakket, ik gebruik ook OpenOffice, maar daar kan ik bijlange niet alles mee wat ik met de M$-equivalent kan. En hoe je het ook draait of keert: Gamen doe je met de Raamekes, niet met de Pinguin of met de Appel... Nu, dat ligt niet aan Microsoft, maar aan de ontwikkelaars van games. Zij moeten meer aandacht schenken aan deze alternatieven.

Maar, DE oplossing voor het Micro$-probleem is ... Linux
Waarom?
- Eerst en vooral: HET IS GRATIS
- Ten tweede draait het perfect op je Windows-pc: intel, amd, 32 bit, 64 but, zelfs Apple's Power PC. Maakt ni uit
- Ten 3de: Geen, maar dan ook GEEN virussen. nul, nada, noppes. Virussen scheuren em in Linux
- Ten 4de: Stabiel als nen bunker
- Ten 5de: Heropstarten hoeft niet, zelfs na installeren van drivers
- Ten 6de: Alles zit er al in: Als je een goede distro pakt, zoals SuSE (Novell), dan heb je 1 DVD (of een resem cd's) waarop zowat alles staat
- Ten 7de: grote support: steeds meer en meer programma's werken op Linux. Eigelijk allemaal, als je een Windows emulator gebruikt (maar dat doe je dus NIET!!!!)
- Ten 8ste: zo kan ik nog uren blijven verder gaan ;)

Zodus: Ge moet ni Longhorn downloade: Download LINUX legaal en gratis en enjoy the Penguin !!!


(ps: ik weet dat dit hier TOTAAL niet bijhoort, mar ik wou et toch mar even zegge ;))
Offline Ontani - 08/06/2005 21:20
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
en dan heb je linux gedownload en blijkt 80% van je games en applicaties niet meer te werken, laat staan dat je in vb.net programeerd, werkt die zooi ook al niemeer op je pc. daar sta je dan met je linux computertje waar je niets mee kan aanvangen
Offline Xfader - 08/06/2005 21:41
Avatar van Xfader Lid er bestaan ook programmas waarmee je een ander OS kan draaien alsof het een gewoon programma is zoals bijv word. als het dan helemaal fout loopt met virussen ofzoiets druk je gewoon op kruisje en dan is alles weg.
Offline Ontani - 08/06/2005 22:01
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
de windows emulators werken niet voor alle programma's en games
Offline nemesiskoen - 08/06/2005 22:04
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
tja... een argument als: 'als je een vbs applicatie hebt geschreven, dan ben je gejost als je linux of mac os x gaat gebruiken'
valt natuurlijk makkelijk te weerleggen met:

'als je een applescript of Cocoa applicatie hebt geschreven ben je gejost als je windows gaat gebruiken'

en btway... .net, daar is een alternatief voor: .mac
Offline stoffel87 - 08/06/2005 22:13
Avatar van stoffel87 HTML interesse de grootste reden waarom games niet werken in linux is omdat ze gebouwd zijn rond directx, wat (natuurlijk) van Microrommel is. In de tijd van de eerste Half Life, toen het hele games-gebeuren op 3d-niveau nog niet helemaal op punt stond, werd veel meer OpenGL gebruikt, wat volledig compatibel is met Linux. Vandaag de dag gebruikt men spijtig genoeg zo goed als alleen DirectX.

En idd, veel programma's werken niet met elke emulator, maar voor de meeste programma's heb je ook een Linux-equivalent die even goed, of vaak nog beter is dan de Windows-versie.
Offline nemesiskoen - 08/06/2005 22:15
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
doom3 werkt op linux:)

mja, as ik wil gamen dan ga ik wel in de zetel liggen en start ik men playstation... nu kan je gaan zeggen dat de besturing daarvan niet zo goed is voor shooters. Maar een keyboard is rap aangeschaft!
Mijn PC word grotendeels gebruikt om te coden, photoshop (MAC!!) en op internet te zitten:)!
Offline Ontani - 08/06/2005 22:17
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
ik heb anders nooit problemen met m'n pc, ik kan je zeggen dat zeker 70% van alle problemen met een windows pc is omdat de gebruiker gewoon niet weet wat ie doet en daardoor vanalles laat mislopen, op't net gaan zonder firewall of virusscanner, op elke interresante banner klikken die ze tegenkomen.
dat sluit je met linux allemaal uit, omdat je al een beetje ervaren moet zijn om met linux om te gaan (buiten te GUI's die tegenwoordig al op de markt zijn)
Offline stoffel87 - 08/06/2005 22:24 (laatste wijziging 08/06/2005 22:25)
Avatar van stoffel87 HTML interesse neen, je hebt gewoon geen virussen op linux, BESTAAT NIET. bij linux heb je met standaard gebruiker de mogelijkheid niet om 'gevaarlijke' applicaties te runne omdat de beveiliging veel groter is. en firewall is geintegreerd, dus daar heb je ook al geen probleem mee. de enige reden waarom er virusscanners voor linux zijn is, omdat als je je linux gebruikt als fileserver voor windows-pc's, je deze bestanden zou kunnen scannen op virussen van WINDOWS. en adaware bestaat btw al evenmin ;)
Offline lau - 08/06/2005 22:31
Avatar van lau HTML interesse offtopic: over dit had ik nou maandag een betoog gehouden en kreeg een dikke 8 op mijn cijferlijst.. 
Ik heb mijn flash presentatie nog wel liggen voor geinteresseerden 
Offline nemesiskoen - 08/06/2005 22:35
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
aanwezig!
kan je die is uploade en url geven?
of mss sturen naar nemesiskoen@gmail.com 
Offline lau - 08/06/2005 22:52
Avatar van lau HTML interesse Op http://ned.4dimension.nl/ staan *.doc betoog en *.swf (moet eigenlijk exe zijn, omdat ik het gewoon laad vanaf pc)
Offline Bouli - 08/06/2005 23:11
Avatar van Bouli HTML interesse
Citaat:
neen, je hebt gewoon geen virussen op linux, BESTAAT NIET


En what about rootkits?

Kunnen ook vrij lastig zijn....
Offline lau - 09/06/2005 00:48
Avatar van lau HTML interesse Virussen bestaan zowel voor Windows en Linux.. maar voor Linux in mindere mate (+/- 1%). Daarbij zijn meestal de lekken snel gedicht. In principe heb je niet veel aan om virussen te schrijven voor Linux, heeft geen groot effect voor het systeem.. tis alleen lastiger voor jezelf. Bij windows is het zo dat het onbestuurbaar kan raken.
Offline EclipX - 09/06/2005 13:49 (laatste wijziging 09/06/2005 13:51)
Avatar van EclipX Lid Ik heb ergens gelezen dat Longhorn ten minste 2GB aan RAM zal nodig hebben een processer tussen 4 & 6 Ghz, en ten minste een terabyte harde schijf!!!

Bill gates denkt dat dit in 2006 zo zal zijn.

Denk nu eens logisch na, we zijn nu halverwege 2005, denk niet dat iedereen meteen zo'n systeem zal kopen, ben niet eens zeker als zulke processers al bestaan!! RAM wel, maarja => €€€!! Zal ook een duitje kosten hoor

Link => http://encyclop...20Longhorn

Ps: Ik heb build 4074 al eens gedownload, geinstalleerd, maar is totaal nutteloos op mijn pc => Athlon Xp 2600+ @ 1.96Ghz/1Gb RAM, longhorn valt tijdens de installatie gewoon uit! Dusja....
Offline Celehahn - 09/06/2005 16:32
Avatar van Celehahn Lid den bill denkt altijd vooruit^^
Offline o0witte0o - 11/06/2005 21:19
Avatar van o0witte0o Nieuw lid Mmm, in het magazine 'netwerk' van elkele maanden terug stond dat ergens in oktober Windows Longhorn al zou komen... Ik heb pas een versie van longhorn gedownload ' Windows XP Longhorn' die gaat best wel goed. en het is al een nederlandstalige versie. Maar veel kan je er nog niet mee doen omdat de meeste software op gewoon windows xp draait.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s