login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

prijzen

Offline Mythic - 04/04/2005 17:28 (laatste wijziging 04/04/2005 17:51)
Avatar van MythicHTML interesse voor de mensen hier die nu en dan sites maken en daarmee ook nog iets verdienen. hoeveel rekenen jullie ongeveer? ik heb overlaatst voor een bedrijf een zuiver html site met stuk of 20 pagina's gemaakt en kreeg daarvoor 500€ maar ik weet enkel goeie designers die voor hun flashsites 900€ vragen (index + 15 pagina's) per extra pagina 50€ bij wel is alle design en effecten orgineel dusja. maar ik blijf het toch veel geld vinden 

25 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Klopper - 04/04/2005 17:36 (laatste wijziging 04/04/2005 17:39)
Avatar van Klopper HTML interesse Bij mij ligt het eraan of het een bedrijf of particulier is. Bij een particulier reken ik vanaf € 250,- en voor een bedrijf vanaf € 300,-.
Dit is een index, designs en 5 pagina's. Voor elke pagina extra reken ik € 50,-.
Hou d'r maar een rekening mee dat wij, de designers/bouwers, ook veel moeten leren en blijven leren. Probeer ook te realiseren dat wij, ik tenminste, ook de webhost regelen en al het papierwerk.
Dus in principe vallen de prijzen nog mee 

EDIT: Over zelfgegenereerde pagina's ga ik niet moeilijk doen. Pagina's zoals bij profielen en gastenboeken...
Offline Fenrir - 04/04/2005 17:39
Avatar van Fenrir PHP expert Wel veel zeg, zoiets maak je toch in 1/2 uur?
En een extra pagina in 5 min?

Of is dat toch veel werk?
Offline Mythic - 04/04/2005 17:41
Avatar van Mythic HTML interesse kan wel verstaan voor flashpagina's dat je bij iedere pagina een ander effect ofzo insteekt dat daar toch nog werk in gaat. maar idd ik vind het ook veel. der zijn zelf bedrijven die boven de 1000€ gaan met prijzen 
Offline Klopper - 04/04/2005 17:42 (laatste wijziging 04/04/2005 17:44)
Avatar van Klopper HTML interesse @Fenrir: Hoeveel zou jij d'r dan voor vragen?
Bij mijn werk wordt ook een admin-panel geleverd, en per pagina is dat dus nog extra werk...

Ik heb trouwes een opmerking gehad van een klant dat ik nog te weinig vroeg voor m'n werk 

€ 1000,- ? Ach, dat valt wel mee... Moet je 'ns bij die professioneel bedrijf navragen wat ze verrekenen per website... Voor een paar flutpagina's vragen ze gerust 1800,- , en vaak staat de bedrijfsnaam ook nog aangegeven op de site. Ik vind zelf dat ik dat wel mag doen voor zo'n klein bedrag, maar altijd overleg met de klant of hij daarmee instemt
Offline Fenrir - 04/04/2005 17:46
Avatar van Fenrir PHP expert Geen idee.

Citaat:
Bij mijn werk wordt ook een admin-panel geleverd, en per pagina is dat dus nog extra werk...
Je kunt ook een CMS schrijven, zodat een extra pagina maar 5 sec kost. Dan hoef je er niet veel voor te vragen.

Ik denk dat het voor klanten ideaal is als jij op je server de sites van je klanten host. Die staan dan allemaal onder 1 cms, en de klanten kunnen zelf pagina's aanpassen (gratis uiteraard) of jou dat laten doen (niet gratis).

Offline Legolas - 04/04/2005 18:04
Avatar van Legolas Onbekend Ik zou doen: 35 euro voor een bedrijf met CMS.
Nieuwssysteem zou ook nog 5 euro kosten.
en een membersysteem 20 euro.
Power van dynamische sites is dat je klanten alleen maar ongeveer hoeven te weten hoe het toetsenbord, een browser en een muis werkt.
Voor een site van een particulier gewoon persoonlijke site zou ik hem via een database structuur geven en 'm 25 euro laten kosten. ben het met Fenrir eens, afzetten is ook een vak;-) .
Maar ja mijn designs staan nog op localhost kga vanaf zomervakantie pas m'n "Elftec Designs" oprichten. 
Offline jarro - 04/04/2005 18:43
Avatar van jarro HTML interesse meestal vraag ik ongeveer 500 euro.. gewoon een "nou-kan-iedereen-zien-dat-wij-bestaan"-site, met een mail pagina, mooi photoshop design, eventueel cms systeem, waarmee je bijvoorbeeld een aanbiedingenpagina kan aanpassen.. een pagina met alleen een index durf ik egt niet meer dan 100 euro voor te vragen.. En ja, bedenk dat wij altijd up to date moeten zijn, en een site soms zelf meerdere keren moeten maken voor hij compitable is voor ALLE browsers:)

Andere vraag, hoe komen jullie aan opdrachten? ik ben veel bedrijven langs geweest, maar iedereen heeft al. Ik ben 17 jaar, en sommige bedrijven betalen zich liever scheel aan een flutsite van een "proffesioneel" webdesign buro:P
Offline Mythic - 04/04/2005 19:00
Avatar van Mythic HTML interesse kben ook 17 jaar en ik heb toch zo 2 projecten per maand heb tesamen met paar vrienden een mini onderneming opgestart 
Offline Klopper - 04/04/2005 22:07
Avatar van Klopper HTML interesse Als je een prachtig design hebt gemaakt zou ik zelf ook zo'n prijsje bedenken... Mahjah, aangezien ik geen held ben met PS, zal het rond die prijs blijven 

Ik kom meestal aan klanten door op de welbekende vraag 'zit je nog op school?' in te gaan, en dan te vertellen dat ik ICT doe en dat ik ook websites bouw... en 9 van die 10 keer is aan de ogen van de klant te zien of hij/zij geïnteresseerd is of niet . Zodra je verder gaat over dat je het ook voor bedrijfjes enzo doet, dan heb je bijna altijd kassa 
Offline vinTage - 04/04/2005 22:28
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik reken nooit niks, maar als de lui tevereden zijn met wat ik gedaan heb dan word ik (om eoa duistere reden) beloond met een fles whisky.
Ik vind het gewoon nog allemaal te leuk om er echt geld voor te vragen, bovendien heb ik nog lang niet genoeg kennis qua php om echt interesante websites te maken, als ik iets in php wil maken dan moet ik daarvoor ook op hotscripts zijn oid, en om mensen nou te gaan berekenen omdat ik een script heb gedowned vind ik nogal zout.

samenvatting: Mijn prijs is die van een fles whiskey 
Offline Maarten - 04/04/2005 22:31 (laatste wijziging 04/04/2005 22:32)
Avatar van Maarten Erelid @vinTage: van mij die van een fles amaretto... 

En ik vind die hoge prijzen pure afzetterij, als je een beetje kan scripten heb je daar echt niet veel werk aan.
Offline nemesiskoen - 04/04/2005 22:39
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
ik vraag niets...
'k maak het gewoon als het niet te groot is.
en anders maak ik het ook maar dan heel hard op men gemak.
Offline MothZone - 04/04/2005 22:46
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde heb nu voor de eerste keer is voor iemand anders tegen betaling gedaan (ale, ben nog bezig)
is voor een kinderopvang, dus paar paginatjes met inhoud, gastenboekje, fotoalbum, zo van die simpele dingen
en met €100 ervoor ben ik tevreden:cool:
Offline ikkedikke - 04/04/2005 23:03
Avatar van ikkedikke PHP expert met heel vele peg ben je 4 uur bezig met zoiets, hoe kan je dr dan 200 euro voor vrage:o
Offline DownForZ - 04/04/2005 23:12 (laatste wijziging 04/04/2005 23:14)
Avatar van DownForZ HTML interesse Ik heb een site gemaakt, design + 8 pagina's oid, niet al te moeilijk en er 50€ voor gekregen (en er was 35€ afgesproken dus 15€ bonus omdat hij tevreden was (dat is dus wel meer dan 40% bonus)Aangezien ik het leuk werk vind, en niet al te lang mee bezig ben. Verder is het ook leuk voor mijn nog te bouwen portofolio 

Verder als iemand zegt dat hij 500€ geeft voor een website die ik moet maken zeg ik geen nee , maar die mensen zijn nog niet langsgekomen 
Offline vinTage - 05/04/2005 00:10 (laatste wijziging 05/04/2005 00:13)
Avatar van vinTage Nieuw lid Nou het er hier toch zon beetje over gaat, wil ik wel eens zien hoe een pagina die jullie zelf hebben gemaakt en 500 euro kost, hoe dat eruit ziet, mss een paar linkjes hier ?

:!: niet repleyen voor sites onder de 200 euro (op mijn vraag dan he)
Offline lau - 05/04/2005 10:34
Avatar van lau HTML interesse Jemig... €500,- is dat niet een beetje veel. Ik vraag standaard €50 voor wat dan ook. Vind ik meer dan zat.

Ik wil die €500,- dure website wel zien...
Offline Ontani - 05/04/2005 11:19
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
der zijn mensen genoeg die zelfs $ 2000 voor een site durven vragen.
Offline Mokka - 05/04/2005 11:32
Avatar van Mokka Onbekend
Citaat:
der zijn mensen genoeg die zelfs $ 2000 voor een site durven vragen.
En die dat dan erg genoeg ook nog eens krijgen omdat mensen daar echt veel te weinig soms vanaf weten!
Offline Sasuke - 05/04/2005 11:36
Avatar van Sasuke HTML interesse baaaaaah je weet nooit he...
als je 500€ vraagt, dan heb je er wrrs heel hard aan bezig gezeten..
een origineel cms enzovoort...
ook zitten daar de kosten volgens mij in van de Host en de Domeinnaam of vergis ik mij??
gaat gewoon van geval tot geval...
voor vrienden is het "gratis" allei je krijgt wel een beetje drinken (een beetje veel  ), maar ik moest er alleens een kleintje maken voor mij nonkel en die gaf mij 50€, hij wou er zelfs 100€ voor geven maar 50 was meer als genoeg 
Offline lau - 05/04/2005 14:21
Avatar van lau HTML interesse
Citaat:
der zijn mensen genoeg die zelfs $ 2000 voor een site durven vragen.


Das wel genoeg voor 1x.. kan je maanden op leven 
Offline vinTage - 05/04/2005 14:25
Avatar van vinTage Nieuw lid Vragen staat vrij he !
Maar tot nu toe heb ik nog geen sites gezien van 200 of meer 
Offline Fenrir - 05/04/2005 14:32
Avatar van Fenrir PHP expert http://www.astra-design.com/pricing.html

Daar links staat een menu, met de prijzen + voorbeeld sites.
Offline vinTage - 05/04/2005 14:41 (laatste wijziging 05/04/2005 14:41)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik doelde eigenlijk meer op mn post op pagina 2
Citaat:
Nou het er hier toch zon beetje over gaat, wil ik wel eens zien hoe een pagina die jullie zelf hebben gemaakt en 500 euro kost, hoe dat eruit ziet, mss een paar linkjes hier ?

niet repleyen voor sites onder de 200 euro (op mijn vraag dan he)
Offline gijs - 05/04/2005 17:04
Avatar van gijs HTML beginner ik heb poosje geleden een site gemaakt voor een opstartende platenmaatschappij. Per bestelde cd via de site krijg ik 3 euro, dus als dat lekker gaat lopen...^^
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.272s