login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

amd of intel

Offline Mythic - 28/03/2005 20:08
Avatar van MythicHTML interesse njah kben van plan om nieuwe pc te kopen. heb budget van 1500€ het geen ik zo van plan ben is
case : nxzt nemesis black elite
2 x 512 ram
3x 250gig HD 
1 x cdrw
1 x dvdrw
radeon 9600 pro 256mb
creative audio 5.1 live

maar mijn cpu blijft een grote twijfel. ik game veel maar doe ook veel aan webdesign en 3d rendering dus wat zou nu best zijn een amd ahtlon 64 3600+ of pentium IV 3.2

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 28/03/2005 20:09
Avatar van Maarten Erelid AMD Ahtlon 64? Ik dacht dat de helft van de software daar toch niet op draaide?

Ohja, en nu ik eraan denk, waarom is het hardwareforum eigenlijk weg? Omdat het dus offtopic is, en als je het PERSÉ wilt posten, doe het dan in ontspanning. Ik zal het nu verplaatsen, plaats het volgende keer juist.
Offline MechaVore - 28/03/2005 20:14
Avatar van MechaVore Gouden medaille

PHP gevorderde
correctie: zet het de volgende keer maar helemaal niet neer. ga daarvoor maar naar e.o.a. computersite ..
Offline SlashDotCom - 28/03/2005 20:14
Avatar van SlashDotCom Lid waarom zou software niet draaien op amd? het ligt toch altijd aan het soort os en niet aan de CPU?
ik zou voor intel kiezen als het softwarematig gericht is en amd als het meer game gericht is daarbij dat AMD iets beter is in het gamen
Offline NCube - 28/03/2005 20:25
Avatar van NCube HTML beginner Voor zover ik weet kan alle software gewoon met de 64bit processors werken, alleen maakt de software niet echt gebruik van de voordelen van 64bit processors. Ik zou zelf gaan voor een AMD64 maar ook voor een betere videokaart, want die 9600 pro 256 is nogal oud, dan kan je beter een 9800 pro 128mb nemen of gewoon een X6/800 serie kaart nemen.
Offline Frederic - 28/03/2005 20:37
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde
Citaat:
Ohja, en nu ik eraan denk, waarom is het hardwareforum eigenlijk weg?

Waarmo is dat eigenlijk weg ja?
Offline Maarten - 28/03/2005 20:49
Avatar van Maarten Erelid Dat was een retorische vraag...

Het is weg omdat het niks met websites te maken heeft... Sitemasters, remember?
Offline BigBug - 28/03/2005 20:59
Avatar van BigBug PHP expert Amd, kunnen meer processen tegelijkertijd draaien
Offline cowbeast - 28/03/2005 23:59
Avatar van cowbeast Onbekend Ik kies persoonlijk voor intel! AMD warmd zeer snel op! dus vraagt meer cooling!(nadeel) AMD is goedkoper! Indel zen clock snelheid ligt ook hoger dan die van intel! dus laat je niet misleiden een AMD Athlon 3000+ is niet gelijk aan Intel Pentium 4 3,0 !!
Offline RobbyTown - 29/03/2005 00:09
Avatar van RobbyTown HTML interesse Indel zen clock snelheid ligt ook hoger dan die van intel!
Zelfde merk .

dus laat je niet misleiden een AMD Athlon 3000+ is niet gelijk aan Intel Pentium 4 3,0 !!

Waar ligt hij dan ongeveer gelijk aan?
Pentium 4 2,8 ofzo?
Offline Ontani - 29/03/2005 01:01
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
kloksnelheid is totaal niet het geen waarop ge moet letten. AMD gebruikt z'n instructie set totaal anders al Intel, er is een grote kans dat een AMD van 1 Ghz sneller is dan een Intel van 2 Ghz.

Amd is betrouwbaarder, idd zoals eerder gezegd sneller opgewarmt.
amd heeft de mogelijkheid om op hetzelfde moederbord meerdere proccesoren te gebruiken.

en van die software die niet met de 64 bit instructie-set kunnen draaien weet ik eigenlijk nog niet zoveel van. maar der is allesinds toch al een Windows Xp 64-bit, dus daar kan je al mee starten
Offline BigBug - 29/03/2005 08:21
Avatar van BigBug PHP expert
Citaat:
kloksnelheid is totaal niet het geen waarop ge moet letten. AMD gebruikt z'n instructie set totaal anders al Intel, er is een grote kans dat een AMD van 1 Ghz sneller is dan een Intel van 2 Ghz.

Amd is betrouwbaarder, idd zoals eerder gezegd sneller opgewarmt.
amd heeft de mogelijkheid om op hetzelfde moederbord meerdere proccesoren te gebruiken.

en van die software die niet met de 64 bit instructie-set kunnen draaien weet ik eigenlijk nog niet zoveel van. maar der is allesinds toch al een Windows Xp 64-bit, dus daar kan je al mee starten


Precies, ik heb ook amd thuis, en dat loopt heerlijk Amd wordt idd anders gebruikt, bij AMD kunnen meerdere processen tegelijkertijd draaien, bij intel, als je over het limiet gaat wat ie aankan crasht ie al, AMD laad dan wat langer, maar trekt het wel, zonder dat ie crasht
Offline Slipie - 29/03/2005 10:27 (laatste wijziging 29/03/2005 10:31)
Avatar van Slipie PHP beginner Is dit een onzin topic ofzo?
Amd kan niet meer processen aan dan intel en intel is niet sneller dan amd door clocksnelheid.
Uiteindelijk presteren ze bijna identiek.
Intel processoren draaien op een hogere clocksnelheid maar amd kan de processen sneller verwerken.
de athlon 64 is inprinciepe een 64bit processor maar als jij een 32bit os hebt draaien draaid deze gewoon op 32bit dus zal je geen winst hebben met die 64 bit.
er is bijv. een xp 64 editie maar die loopt practisch gelijk aan de "normale" 32bit versie.
Alleen Linux disto's die op de nieuwe kernel draaien hebben echt profijt van de 64bit "functie" van de athlon 64.
uiteindelijk kom je er dus op neer dat het puur en alleen om persoonlijke smaak en geld gaat.
En die hitte moet je je ook niet al te druk om maken want heb je een dikke zalman kooler op je processor zitte dan komt het wel goed 

edit:
Owja dat crashen is afhankelijk van je os en niet van je processor.
Het hangt dus van je os af wat hij doet met deze overload.
Het is niet zo dat de amd processor plotseling zelf haat nadenken en denk: mwa ik doe het wel even wat rustiger aan dan komt het wel goed.
En dat de intel totaal in paniek raad en een kamikaze aktie opzichzelf doet.
Das dus bullshit
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s