login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum
Zoeken  Regels  Help
Categorieën > Ontspanning

The Thirteenth Floor

Ontani – 17/11/2011 16:04
Geen idee of iemand de film "The Thirteenth Floor" ooit gezien heeft. Het gaat over een digitale wereld binnen een fysieke wereld. Een serverpark dat de mens gemaakt heeft waar er entiteiten in bestaan. Digitale simulaties die met elkaar kunnen communiceren en leven alsof het een echte wereld is. Allemaal kleine entiteiten met hun eigen artificiele inteligentie.

Ik was mij wat aan het vervelen en heb een .NET applicatie geschreven waarin een aantal entiteit gegenereerd worden die met elkaar kunnen communiceren.

Een flowchart van wat de applicatie op dit moment al doet: http://dl.dropbox.com/u/79192/AIFlowChart.pdf

Wat zouden jullie die entiteiten nog laten doen?

Alles probeer ik zo random mogelijk te maken zodat er op voorhand niets gedefinieerd is en er misschien wat onverwachte dingen uit de hoek komen.

Pagina:

33 antwoorden

Gesponsorde links

Filip – 17/11/2011 16:11
Je kan ze effectief iets laten maken om te kopen, bv drank of dergelijke en dat dan verkopen aan andere entiteiten, dus een poll maken of die bepaalde entiteit iets te koop heeft en zo verder 

Ontani – 17/11/2011 16:12
Hmmm, diensten en goederen laten verkopen geen slecht idee.

titjes – 17/11/2011 16:15 (Laatst gewijzigd op 17/11/2011 16:16)
Ziet er vet uit, heb je al een soort van demo? 

Je kan je entiteiten 'ziek' laten worden, dit kan bijvoorbeeld het verouderingsproces versnellen indien ze niet genezen.. 

Ontani – 17/11/2011 16:17 (Laatst gewijzigd op 17/11/2011 16:37)
Het is gewoon een console applicatie, niks magisch nog niet.

Ziekte was inderdaad ook de bedoeling, ook levensverwachting van vrouwen hoger als die van mannen. Die van rokers lager als die van niet-rokers. En gewoon random badluck. *poef* dood.

Koen – 17/11/2011 17:43
Citaat:
You were crushed by a piano. Too bad.

Pieter – 17/11/2011 18:35
Vanavond de film eens zien, zodat ik je ook een leuke kan verzinnen 

titjes – 17/11/2011 18:42
@Pieter: ik was hetzelfde van plan! 

Ontani – 17/11/2011 18:46
je kan het vergelijken met "The Sims" maar dan volledig automated.

Pieter – 18/11/2011 07:28
Bij deze. Coole film.

Ik denk dat je het begin van een beschaving moet opbouwen door historisch te kijken en niet at random wat hedendaagse elementen erin te duwen.

Geloof, geld, politiek, macht, economie, gezondheid, sport... Je kan op vele vlakken starten, maar zorg dat de volgorde logisch is. 

Ontani – 18/11/2011 08:42
Inderdaad Pieter, het is wel de bedoeling dat alles autonoom draait zonder input van mij.

Keuze tussen school (uiteindelijk meer verdienen) of direct werken bijvoorbeeld was ik ook vanplan te implementeren.

Ik zal eerst eens zorgen dat de interactie tussen entiteiten op punt staat.

Misschien dat ik daarna de broncode wel online zet.

Gesponsorde links

Pagina:

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten:

© 2002-2012 Sitemasters.be - Regels - Gehost door: Vircon - Laadtijd: 0.027s