login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Iphone4

Offline kiwi - 07/06/2010 22:25 (laatste wijziging 08/06/2010 12:38)
Avatar van kiwiNieuw lid Vandaag is dus de release gedaan van de Iphone 4,
ik heb het een beetje gevolgd en hier zijn de belangrijkste features dat ze verteld hebben op de WWDC (world wide developers confrence)

FaceTime
Je kan bellen met de Iphone 4 naar een andere Iphone 4, maar je kan elkaar zien via de 2 camera's dat er opgemonteerdzijn
je hebt de front-cam, en de backcam (5Mega Pixels).
je kan tijdens het gesprek gewoon wisselen tussen de camera's, zodanig dat je kan tonen wat je ziet zeer gemakkelijk als je iemand iets moet uitleggen, of als een bezorgde vader/moeder de kinderen even wil zien #
Opmerking: dit gaat alleen via WiFi

Retina display
dit is de scherpste display tot nu toe in een telefoon gestoken, tot 4x meer pixels dan de Iphone 3G
het scherm heeft een ook nog eens 326 PPI (pixels per inc) wat voor grafische ontwerpers zeker een leuke
eigenschap (weetend dat mijn projecten vaak op 72 dpi of 100 dpi zijn, ppi = algemeen / dpi = grafische term)

Multitasking
je kan dus zeergemakkelijk switchen tussen meerdere programma\'s dat draaien, zonder enige problemen

Filmen
met de Iphone 4 kan je HD filmen aan 720p aan 30 fps (frames per second)
wat een zeer hoge kwaliteit leverd, er zit ook een ingeboude led in zodanig datje ook in de donker kan filmen.

ook is de Imovie gelanceerd, dit is een filmbewerkingsprogramma waardoor je zeer gemaklijk films kan bewerken

De batterij:
door de nieuwe A4 chip die er in zit, konden ze de batterij vergroten, waardoor ze de volgende eigenschappen kreeg:
3G talk = tot 7u
3G internetten = tot 6u
WiFi internetten = tot 10u
Video = tot 10u
muziek = tot 40u
standby = tot 300u

De prijzen:
altijd gemakkelijk om te weten 
Iphone 4 - 16 GB = $199
Iphone 4 - 32 GB = $299
en de Iphone 3GS daald naar $99

nog wat kleine dingen:
Antenne: de antenne is eigenlijk de volledige zijkant geworden voor een beter ontvangst
Glas: de voor en achterkant bestaat uit een glas, waarvan ze vermelden dat 30x sterker is dan plastiek
Ibooks: Ibooks is volledig compatible met de Ipad, en synchroniseerd automatisch met elkaar, zodanig dat je op bijden al je boeken hebt
Games: voor de facebookfans: er is een speciale app gemaakt voor farmville, yeay
gyroscope + accelerometer: deze dingen zouden er moeten voor zorgen dat de compas, en de GPS goed zouden moeten werken, en natuurlijk ook altijd leuk voor games
Als er nog iets te vragen valt dat ik niet vermeld heb ofzo, kan je ze hieronder vermeleden, en ik zal kijken of ik het antwoord vind/weet

De info kan je hier vinden:
Site apple

grt kiwi

29 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 07/06/2010 22:39
Avatar van Martijn Crew PHP dat videobellen kan alleen via wifi, wel belangrijk kenmerk om erbij te melden
Offline XeriuM - 07/06/2010 23:44
Avatar van XeriuM Lid Nu nog Nederlands leren...
Offline Stijn - 08/06/2010 01:26 (laatste wijziging 08/06/2010 01:26)
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
Je kan bellen met de Iphone 4 naar een andere Iphone 4
 Een telefoon waarmee je kan bellen naar een andere telefoon revolutionair. Ik ga hem direct kopen...
Offline Erwt - 08/06/2010 09:17
Avatar van Erwt PHP beginner
Stijn schreef:
[..quote..] Een telefoon waarmee je kan bellen naar een andere telefoon revolutionair. Ik ga hem direct kopen...


Waar kan ik hem halen? WAAR WAAR?

Zonder gekheid.. ik wil deze telefoon graag in mijn bezit hebben maar eenmalig 199 is ook niet direct niets.
Offline nemesiskoen - 08/06/2010 09:44 (laatste wijziging 08/06/2010 09:47)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Eenmalig 199 is enorm goedkoop. Jammer dat ze die prijs enorm naar boven krikken hier in België... Ik hoop voor de mensen die deze iPhones gaan kopen dat dat multitasken daadwerkelijk werkt. Want hier crasht dat machien wekelijks om god weet welke reden.
Offline nick5556 - 08/06/2010 10:00
Avatar van nick5556 PHP beginner
nemesiskoen schreef:
Eenmalig 199 is enorm goedkoop. Jammer dat ze die prijs enorm naar boven krikken hier in België... Ik hoop voor de mensen die deze iPhones gaan kopen dat dat multitasken daadwerkelijk werkt. Want hier crasht dat machien wekelijks om god weet welke reden.


Bestellen vanuit de VS? 
Offline Erwt - 08/06/2010 10:02
Avatar van Erwt PHP beginner Die eenmalig 199 is naast de abbonnementskosten die je al betaald.. En het verschil tussen 30 euro per maand of 45 euro per maand vind ik ook best veel. 30 euro p/m met 99 euro eenmalig is nog wel te doen 
Offline kiwi - 08/06/2010 12:39
Avatar van kiwi Nieuw lid Ik ga hem gewoon proberen halen uit de VS, zonder abbo,
wie weet lukt dit ;D
Offline voltrex - 08/06/2010 16:33
Avatar van voltrex Lid Amai dat is wel heel goedkoop.  Oftewel begrijp ik iets verkeerds, oftewel kost het inderdaad hier in België schandalig veel meer!

Voor de mensen die het zouden weten, als je het in Amerika koopt en laat overvliegen, op hoeveel kom je dan ongeveer uit? 
Offline cx1213 - 08/06/2010 17:19 (laatste wijziging 08/06/2010 19:06)
Avatar van cx1213 Lid video bellen is in 2010 alleen nog over wifi als de providers hun netwerk upgrade kan het ook over 3G.
199 euro is inc een abbo van 30 euro per maand met een looptijd van 2 jaar, zoals het nu ook al is.
voor 499 of 599 los(zo ver ik weet
Offline Erwt - 08/06/2010 20:14
Avatar van Erwt PHP beginner En dan heb je, neem ik aan, de 16GB versie.

De 16GB versie, 30 euro per maand inclusief 99 euro wil ik nog wel betalen maar 200 euro ;<
Offline cyberninjah - 09/06/2010 09:59
Avatar van cyberninjah Lid in America is apple altijd al goedkoper geweest.

En overvliegen vanuit het america is niet grapig betaal je nog een hoop als het product hier veel duurder is. ( dit is voor nederland ) weet niet hoe belgie daar mee omgaat.
Offline nick5556 - 09/06/2010 18:55
Avatar van nick5556 PHP beginner @cyberninjah valt wel mee, tenminste als je het slim doet! 

Ik heb toevallig een oom die op het moment een aantal maanden in Amerika rond-tourt dus misschien kan hij er een voor mij meenemen (dan is het zijn bagage, dus geen extra kosten )
Offline nemesiskoen - 10/06/2010 13:41 (laatste wijziging 19/06/2010 18:40)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
De 16GB versie, 30 euro per maand inclusief 99 euro wil ik nog wel betalen maar 200 euro ;<

8GB versie als ik me niet vergis. Hier een iPhone 4.0 preview voor de geïnsteresseerden.
Offline Martijn - 10/06/2010 13:48
Avatar van Martijn Crew PHP ik weet wel dat ik t een hip ding vind 
Offline nick5556 - 10/06/2010 14:17
Avatar van nick5556 PHP beginner @nemisiskoen De body van de iPhone 4 was al een paar weken bekend (A)
Offline nemesiskoen - 10/06/2010 14:39
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Nice misspelling... maar euh, wat bedoelt ge daar precies mee?
Offline nick5556 - 10/06/2010 15:36
Avatar van nick5556 PHP beginner Dat er al een aantal weken bekend was hoe de iPhone 4 eruit zou gaan zien.
Offline nemesiskoen - 11/06/2010 12:04
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
So? Wat heeft dat te doen met iets dat ik getypt heb?
Offline Koen - 15/06/2010 22:02
Avatar van Koen PHP expert Ik ga hem niet kopen, moest ik zoiets willen dan koop ik wel een andere smartphone die hetzelfde kan en 100€ goedkoper is 
Offline UpLink - 17/06/2010 06:39
Avatar van UpLink ... Ik volg Koen hier helemaal.

Ik heb het niet zo voor Apple... Kijk naar hun Ipods... Als je ht gebruikt zoals het hoort (met Itunes) dan valt er met je muziek nog weinig aan te vangen...

Je moet al een programma van 3den gebruiken om MP3's op je Ipod te krijgen of er weer af te kunnen halen (bvb: SharePod)

Een Iphone zal dus nooit in mijn bezit komen 
Offline nemesiskoen - 19/06/2010 18:41
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
HTC ftw!
Bedankt door: Abbas
Offline Pieter - 22/06/2010 07:23
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Wel, ik ben blijkbaar de enige die de iPhone4 wel nog leuk vindt. De kostprijs vind ik nog meevallen . Ik moest onlangs een smartphone kopen voor een bedrijfsleider, en het is verbazend hoe moeilijk dat is. Ik wilde een android phone, net om de dure iPhone te vermijden. Onder de 470 EUR is dat gewoon moeilijk vindbaar. (met een speling van 20 EUR waarschijnlijk, buiten de HTC Wildfire Metal Mocha, maar die heeft dan weer te klein scherm)

Als het puur aan mij zou liggen koop ik een iPhone4 omdat alles dan netjes synct met de macs hier in huis. Het is een generatie4 telefoon, dus zouden ook de meeste fouten er al uit moeten zijn. Het is bovendien een erg populaire telefoon, waardoor er gidsen en onderdelen online terug te vinden zijn om hem zelf te maken als hij stukgaat.
Bovendien zijn de apps die voor apple gemaakt zijn nog net iets uitgebreider in aantal èn beter van kwaliteit. Voor 100 EUR extra doe ik daar niet moeilijk over. Telefonie in België kost toch al veel geld. Wat is het verschil dan, 2 maanden beltijd?
De Google Nexus One kost trouwens 700 EUR.
Offline Mroseboom - 15/07/2010 12:20 (laatste wijziging 15/07/2010 12:24)
Avatar van Mroseboom Lid Huh sins wanneer zijn de iphone`s maar 99 euro waard?
Uplink sorry maare ik kon het niet laten om er tegen in tegaan.
Ipod`s hebben super goede batterije zijn super sterk ene itunes werkt perfect ermee,
Offline Bertjuh - 15/07/2010 14:51 (laatste wijziging 15/07/2010 14:51)
Avatar van Bertjuh HTML interesse
Citaat:
ik heb het een beetje gevolgd en hier zijn de belangrijkste features dat ze verteld hebben op de WWDC (world wide developers confrence)

Citaat:
Multitasking
je kan dus zeergemakkelijk switchen tussen meerdere programma's dat draaien, zonder enige problemen

Het is toch verschrikkelijk. Multitasking een nieuwe feature in de iPhone 4.
Offline Maarten - 15/07/2010 15:43
Avatar van Maarten Erelid Ik vind het in het algeheel maar een bescheten toestand dat Apple nu met "nieuwe features" uitkomt die ik 3 jaar geleden ook al had op m'n Nokia N95...

En om te reageren op iemand die hier een paar berichten geleden zei dat videoconferences enkel werken op WiFi: is dat dan HD video misschien? Ook dat werkte al met m'n Nokia via Proximus, en nu bij Base werkt het ook gewoon. Het enige dat je nodig hebt is een data-abonnement. Nu is het wel zo dat ik dat een paar keer gedaan heb, enerzijds om te zien of het werkt, anderzijds omdat het stoer oogt op café of zo, weet ik veel, maar ik zie er niet echt het nut van in. Let op, ik zeg niet dat het nutteloos is, maar voor mij en voor nog heel veel mensen wel.

Een goeie telefoon heeft IMO
- Gemakkelijke bediening
- Goeie integratie met e-mail/synchronisatie/Microsoft Exchange
- Degelijke spraakherkenning
- Deftige surfcapabiliteiten
- Goeie batterijduur
- Standaard laders etc (bv. mijn HTC is gewoon met een USB-kabel) zodat je niet telkens dure en speciale brol moet kopen als je eens een ladertje moet hebben, en dat je geen advanced shit autoladers nodig hebt
- GPS
- Uitbreidbaarheid (= een deftig OS waar je op gooit wat je wilt - à la Symbian, Android, Windows Mobile - en niet waar je alles uit 1 plaats moet halen die goedgekeurd en nagekeken wordt door de fabrikant).

Nu, ik zou hem misschien wel aanschaffen, die aajfoon, omdat ie nu toch over bovenstaande features beschikt, alleen is de prijs dan wel belachelijk (hier toch).
Offline Bertjuh - 15/07/2010 15:46
Avatar van Bertjuh HTML interesse Er staat een perconferentie gepland voor morgenavond. Er gaan geruchten dat nu al alle toestelen weer terug kunnen. http://www.spit...bloot.html
Offline Ontani - 16/07/2010 22:27
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
ze gaan gratis cases weggeven.
Offline Koen - 16/07/2010 23:13
Avatar van Koen PHP expert Daar zat iedereen op te wachten, wat met de mensen die helemaal niet gevraagd hebben om zo'n case?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s