login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Regering ging er alweer aan... | Pagina 2

95 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 29/04/2010 12:04
Avatar van Martijn Crew PHP
WimJ schreef:
[..quote..]

Begrijp me niet verkeerd, maar je zou verschieten hoe veel Vlamingen of zouden verhuizen.
Ikzelf zou dus NOOIT van mijn leven op mijn pas het woord Nederlander willen zien staan.


Lol, ook daar zie ik geen probleem Nederland groter, maar evenveel mensen meer land p.p.
Offline Stijn - 29/04/2010 12:05
Avatar van Stijn PHP expert @WimJ: zou het niet weten. We zien wel, mijn stem is blanco.
Offline WimJ - 29/04/2010 12:06
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Zoals een comment op onderstaande pagina zegt ..
'Nou breekt mijn klomp'..

http://www.zita...schap.html

Ook zoals een ander persoon zegt, 'Als er ook maar 1 Waal premier wordt, dan ontploft Vlaanderen denk ik'

Help ? !
Offline Abbas - 29/04/2010 13:14
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Stijn, blanco stemmen is het domste wat ge kunt doen. Wie echt wil dat Belgie (en BHV) gesplitst wordt weet wat hij moet stemmen. Maar blanco stemmen is geen oplossing!

Elio di Rupo wordt helemaal geen premier. Wanneer is het al gebeurd dat er een Waalse politicus premier van Belgie wordt?! 
Offline WimJ - 29/04/2010 13:17
Avatar van WimJ Grafische gevorderde @Titjes dan weet je wat je moet stemmen inderdaad.
Maar dan dacht ik toch dat er nog altijd het Cordon Sanitair(e) is?
Meerdere partijen voegen samen om de meerderheid te creëren en de partij met de meeste stemmen heeft al niks meer te zeggen of te doen.
Offline cx1213 - 29/04/2010 13:40
Avatar van cx1213 Lid de oplossing jullie gaan worden en onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden met de status:"status aparte"
---------------------------------------
voor de mensen onder ons die niet weten van status aparte is http://nl.wikipedia.org/wiki/Status_aparte_(Koninkrijk_der_Nederlanden)
Offline Wim - 29/04/2010 13:44
Avatar van Wim Crew algemeen
Stijn schreef:
@WimJ: zou het niet weten. We zien wel, mijn stem is blanco.


waal 
Offline WimJ - 29/04/2010 13:49
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
cx1213 schreef:
de oplossing jullie gaan worden en onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden met de status:"status aparte"
---------------------------------------
voor de mensen onder ons die niet weten van status aparte is http://nl.wikipedia.org/wiki/Status_aparte_(Koninkrijk_der_Nederlanden)


Droom lekker verder.  
Offline UpLink - 29/04/2010 14:38
Avatar van UpLink ... Het feit dat je blanco stemt, gaat je stem automatisch naar de meerderheid.

Als er dus meer blanco stemmen zijn dan partij-stemmen, dan gaan alle blanco stemmen naar de partij die op die moment de meeste partij-stemmen heeft...
Het komt er dus op neer dat je wel degelijk stemt, want anders stem je op een partij waar je eigenlijk niet op wil stemmen.

Stem dus gewoon op een partij waar je jezelf het best bij voelt. Ik denk dat het eens tijd word da 2 bepaalde partijen aan de macht kunnen komen die WEL waarmaken wat ze zeggen en die hun wil wel durven doordrijven.

Ik denk dat het het beste is da Belgie splitst en Vlaanderen onafhankelijk word. Vlaanderen bij Nederland voegen is zeker geen oplossing. Gewoon onafhankelijkheid zou al veel oplossen. Dat spaart ons 6 miljard euro uit en het feit dat Frans geen "verplichte" landtaal meer zal zijn, dat zou ik dan weer HEEEEEEEEEEL fantastisch vinden. 
Offline WimJ - 29/04/2010 15:42
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Breaking News:

http://www.hln....niet.dhtml
Offline Ontani - 29/04/2010 16:26
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
WimJ schreef:


Niets wat er nie te verwachten was
Offline Maarten - 29/04/2010 17:03
Avatar van Maarten Erelid
UpLink schreef:
Het feit dat je blanco stemt, gaat je stem automatisch naar de meerderheid.

...

Klopt. Een ongeldige stem gaat echter niet naar de meerderheid. Onder ongeldige stemmen verstaat men bv. alle bolletjes inkleuren, of een huisje tekenen, of in het groot over heel dat blad "www.sitemasters.be" zetten. Als je dan toch niet wilt deelnemen aan een stemming stem je dus beter ongeldig dan blanco, want dan zal jouw stem ook niks betekenen in de eindresultaten.
Offline Stijn - 29/04/2010 20:08
Avatar van Stijn PHP expert In 2002 maakt de regering nieuwe kieskringen. Waarom hebben ze het dan van de eerste keer niet goed gedaan?
Offline Koen - 29/04/2010 20:45
Avatar van Koen PHP expert
Maarten schreef:
[..quote..]
Klopt. Een ongeldige stem gaat echter niet naar de meerderheid. Onder ongeldige stemmen verstaat men bv. alle bolletjes inkleuren, of een huisje tekenen, of in het groot over heel dat blad "www.sitemasters.be" zetten. Als je dan toch niet wilt deelnemen aan een stemming stem je dus beter ongeldig dan blanco, want dan zal jouw stem ook niks betekenen in de eindresultaten.


I like! 
Offline WimJ - 29/04/2010 21:47
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Kan je eigenlijk 'ongeldig' stemmen met elektronische dingen?
Offline vinTage - 29/04/2010 21:48
Avatar van vinTage Nieuw lid
Koen schreef:
[..quote..]

I like! 


omg addict 
Offline Koen - 29/04/2010 22:52
Avatar van Koen PHP expert Iedereen blij om den 13de gezellig massaal naar de stembus te stappen? =)
Offline Filip - 29/04/2010 22:58
Avatar van Filip IRC guru
WimJ schreef:
Kan je eigenlijk 'ongeldig' stemmen met elektronische dingen?


Nupe.. Aangezien je daar geen huisje kan op tekenen, en zeker niet sitemasters kan invullen ofzoiets.. Electronisch is correct of blanco.. Beter correct stemmen dus.
Offline WimJ - 30/04/2010 00:48
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Dan stemmen we op het Vlaams Belang, als je wilt onafhankelijk worden.
Hoewel .. stemmen op die partij is ongeldig stemmen eigenlijk maar gaat ie te minste niet blanco naar een ander partij laat staan die walen 
Offline UpLink - 01/05/2010 00:53 (laatste wijziging 01/05/2010 00:56)
Avatar van UpLink ...
WimJ schreef:
Dan stemmen we op het Vlaams Belang, als je wilt onafhankelijk worden.
Hoewel .. stemmen op die partij is ongeldig stemmen eigenlijk maar gaat ie te minste niet blanco naar een ander partij laat staan die walen 


Ik wou het niet zo vernoemen omdat VB geassocieerd word met racisme. Ik ben geen racist, integendeel. Maar op dit moment lijkt Vlaams Belang mij wel de beste keuze om te stemmen aangezien dat DE partij is bij uitstek die HUN wil WEL zullen doordrijven. En dat zouden de andere Vlaamse partijen beter ook doen.

nephilim schreef:
Nupe.. Aangezien je daar geen huisje kan op tekenen, en zeker niet sitemasters kan invullen ofzoiets.. Electronisch is correct of blanco.. Beter correct stemmen dus.


Met die electronische dingen kan je niet meer ongeldig stemmen?
Dus je kan ook niet meer alle bolletjes invullen zodat het ongeldig is?
Offline WimJ - 01/05/2010 03:16 (laatste wijziging 01/05/2010 03:16)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
Koen schreef:
Iedereen blij om den 13de gezellig massaal naar de stembus te stappen? =)


Breng ik wel de koffie koeken mee, jij de koffie en thee?  
Offline UpLink - 01/05/2010 10:58
Avatar van UpLink ...
WimJ schreef:
[..quote..]

Breng ik wel de koffie koeken mee, jij de koffie en thee?  


En ik een fles Jack Daniels...
Offline WimJ - 03/05/2010 13:55 (laatste wijziging 03/05/2010 13:56)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Lees even mee.
http://www.nieu...=GE82PMI0J

Iemand anders dan ik dat dit ook zal doen (niet gaan stemmen dus, of als je dan toch gaat stemmen dan op NVA, LDD, VB (lees bovenstaande reacties voor meer uitleg))*


*Je hoeft niet te zeggen op welke partij je gaat stemmen ofzo .. dat is strict privé
Maar geef even je mening, en of dat jij dit voorbeeld gaat volgen.
Offline Abbas - 03/05/2010 14:35
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik ga sowieso stemmen. Het gaat ons een pak geld kosten als er niet genoeg stemmen zijn die tegenover Open VLD en SP.A staan! Op u gat blijven zitten en liggen mekkeren helpt niet, dat het "kindjes zijn in Brussel", die mening deel ik ook maar dan moet ge maar moeite doen om er iets aan te veranderen en niet lijdzaam aan de zijlijn staan jammeren!
Offline Martijn - 03/05/2010 16:12
Avatar van Martijn Crew PHP
titjes schreef:
Ik ga sowieso stemmen. Het gaat ons een pak geld kosten als er niet genoeg stemmen zijn die tegenover Open VLD en SP.A staan! Op u gat blijven zitten en liggen mekkeren helpt niet, dat het "kindjes zijn in Brussel", die mening deel ik ook maar dan moet ge maar moeite doen om er iets aan te veranderen en niet lijdzaam aan de zijlijn staan jammeren!


Vindt ik ook. "de beste stuurlui staan aan wal"
Offline UpLink - 03/05/2010 16:51
Avatar van UpLink ... Ik zal dan toch maar met mijn luie reet naar de stembus gaan... MAar mijn stem gaat dan onverbiddelijk naar Vlaams Belang...

Dat is de enige partij die publiekelijk toegeeft dat ze Vlaanderen onafhankelijk willen... En die mening deel ik ook...
Offline Abbas - 03/05/2010 20:59
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
N-VA en CD&V geven dit ook publiekelijk toe alleen staan zij blijkbaar niet hard genoeg achter deze stelling om hun mening door te drijven en van hun wil wet te maken!
Offline WimJ - 03/05/2010 21:10
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Leterme I, ten val gekomen.. Leterme II ten val gekomen.
Een Leterme of CD&V III dat gun ik noch de andere Vlamingen hun NIET.
Offline Abbas - 03/05/2010 22:58
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dat is waarom ik aangeef dat N-VA / CD&V niet de partijen zijn waarop je moet stemmen als je een verandering wil in deze politieke waanzin. Maar als je niet zo extreem wil gaan als het Vlaams Belang is N-VA nog altijd veel beter dan CD&V!
Offline Stijn - 03/05/2010 23:05
Avatar van Stijn PHP expert LDD 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s