login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Regering ging er alweer aan...

Offline Koen - 26/04/2010 22:42
Avatar van KoenPHP expert
Citaat:
Koning Albert II heeft maandagavond het ontslag van de regering-Leterme II aanvaard nadat hij institutioneel bemiddelaar Didier Reynders (MR) heeft ontheven van zijn taak. De regering wordt belast met het afhandelen van de lopende zaken. Mogelijk moeten we nog voor de zomer vervroegd naar de stembus.

Leterme bood vorige donderdag het ontslag van de regering aan. Dat gebeurde nadat Open Vld had laten weten het vertrouwen in de regering op te zeggen.

Bron: http://www.gva....me-ii.aspx

Daar gaan we alweer... Hoe denken onze dierbare leden hierover?

ps: hou het netjes of het topic gaat dicht 

95 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Mario - 26/04/2010 22:46
Avatar van Mario Crew algemeen beginnen het gewoon te worden  

Nee, zielig eigenlijk...
Offline Stijn - 26/04/2010 23:32 (laatste wijziging 26/04/2010 23:45)
Avatar van Stijn PHP expert De walen pikken Vlaams grondgebied in om meer stemmen te kunnen krijgen. Snap niet waarom er zo'n heisa is rond BHV. Splits die handel want het is niet juist. Op Vlaams grondgebied wordt op Vlaamse partijen gestemd en in Waals gebied op Waalse partijen. Get over it. Die walen zouden beter een voorbeeld nemen aan de Duitse kant van België. Dit eisen toch ook geen grondgebied in Vlaanderen op. Splits of ga wenen in de bossen van de Ardennen.

Punt twee. Ik heb het altijd al gezegd toen Leterme weer eerste minister was en het is uitgekomen. Hij heeft terug ontslag gevraagd bij de koning. Wat is dat met die gast? Als je die functie niet aankan, dan moet je hem ook niet uitvoeren. Den eerste die nog op hem stemt moet volgens mij het IQ van Leterme hebben. Ik hoop dat we nu eens een deftige minister kunnen kiezen en dat die Walen maar de grondwet eens nalezen (en ja die is in het Frans beschikbaar). Vlaams == Vlaams && Waals == Waals.

(Van een boze burger)

ps: waarom lacht Leterme, jezus christ! Ik snap die gast niet.
Offline Abbas - 26/04/2010 23:50 (laatste wijziging 26/04/2010 23:51)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Die Stijn heet! 

In feite kunnen we al lange tijd niet meer praten van een wettelijk geldige regering aangezien het geval BHV al moest opgelost zijn voor de laatste federale verkiezingen. Als dit niet opgelost was zou er na een volgende verkiezing geen wettelijk geldende regering kunnen gevormd worden, wat dus toch gebeurd (lees: geprobeerd) is.

De Vlaamse politici hebben altijd veel verhalen en praatjes over "het been stijf houden" en "geen enkele toegevingen meer". Ook hier kunnen de Walen met ons spotten want nog niet één dag nadat meneerke De Wever zei dat hij voet bij stuk zou houden (dag van de verkiezingen waarbij N-VA veel winst behaalde) hield hij toch maar weeral zijne *** in.

Zo is het al meer dan 30 jaar aan de gang dat de Walen dwarsliggen, Vlaamse politici die zeggen dat ze er iets aan doen maar dan toch toegeven en dan de Walen die toch op z'n minst half hun zin krijgen doordat er niets in "hun nadeel" verandert.

Er is maar een oplossing en dat is : splitsen!
Offline vinTage - 26/04/2010 23:53
Avatar van vinTage Nieuw lid Bewijs 9700839937335^e5552235 dat de belgen toch iets minder slim zijn  


[secure myself = 1]
dat was wel een geintje he 
Offline Abbas - 26/04/2010 23:54
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Op politiek vlak is het hier een bananenrepubliek dus ik kan u ni echt ongelijk geven! 
Offline Stijn - 27/04/2010 00:08
Avatar van Stijn PHP expert Dat de koning het eens oplost. "Kijk mannen ik splits BHV en gulle gaat luisteren" (waarschijnlijk zal die uitspraak van de koning in het Frans zijn )
Offline WimJ - 27/04/2010 01:35
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
titjes schreef:
Op politiek vlak is het hier een bananenrepubliek dus ik kan u ni echt ongelijk geven! 


Heerlijk die comment  
Wat kan ik zeggen .. streepje trekken dan maar, een iron wall bouwen mischien ?
Maakt me eingelijk niet zoveel uit, alleen weer **** dat we naar die stembus moeten trekken op een zondag en dit nog voor de zomer waarschijnlijk YAY  
Offline Ontani - 27/04/2010 08:31
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ge kunt al raden wie er een vakantie gepland heeft op de 6e juni. Eikels
Offline UpLink - 27/04/2010 12:30 (laatste wijziging 27/04/2010 12:32)
Avatar van UpLink ... Het is toch altijd hetzelfde hier in Belgie.

Wat de bevolking wil, daar hebben ze in de wetstraat te Brussel geen oren naar.

Wat BHV betreft, splits die handel gewoon. Of nog beter, splits Belgie. De cijfers spreken voor zich. Wallonië krijgt miljarden toegeschoven vanuit Vlaanderen terwijl ze in Wallonië niet eens de moeite doen om een economie op te bouwen.

Wat krijgen we verder nog in de plaats terug van die Walen?
- Tegenwerking.
- Hebzucht
- Zeik en zever

Ze zijn daar over de taalgrens ook nergens mee akkoord. Er zal pas een akkoord komen wanneer die Walen ook in Vlaanderen hun zeg mogen doen zodat ze nog meer geld naar Wallonië kunnen trekken.
Waar gaan we naartoe.

Hoe verhelpen we al die problemen?
Juist... Splits Belgie gewoon op, dan zullen we zien hoever die Walen nog gaan komen als er geen Vlaams geld meer naar hen gaat...
Offline kilian - 27/04/2010 19:49
Avatar van kilian Lid
Ontani schreef:
Ge kunt al raden wie er een vakantie gepland heeft op de 6e juni. Eikels


En bij wie de examens dan beginnen...
Is het trouwens niet mogelijk om een onthouding te krijgen tijdens examens?
Offline Koen - 27/04/2010 19:51
Avatar van Koen PHP expert
kilian schreef:
[..quote..]

En bij wie de examens dan beginnen...
Is het trouwens niet mogelijk om een onthouding te krijgen tijdens examens?


Vergeet dat maar ;)
Offline Martijn - 27/04/2010 20:11
Avatar van Martijn Crew PHP lol, ik heb altijd al een 'hekel' gehad aan franse (dingen), dit is nr zoveel 

Gewoon heel België in tweeën, de ene helft fijn bij Nederland (niveau van minister president is ongeveer gelijk) en de wallen mogen naar frankrijk.
Offline WimJ - 27/04/2010 20:24
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Belgïe bij Nederland ?
Vergeet het maar dan verhuis ik naar de UK dat staat toch wel vast.
Offline Pieter - 27/04/2010 20:28
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Koen schreef:
[..quote..]

Vergeet dat maar ;)

De student die zich, om studieredenen, in de onmogelijkheid bevindt zich in het stembureau te melden. Dit moet blijken uit een attest afgeleverd door de schooldirectie.

Maw, ga even langs je schoolsecretariaat en laat je ouders stemmen in volmacht. 
Offline TotempaaltJ - 27/04/2010 21:10
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
WimJ schreef:
Belgïe bij Nederland ?
Vergeet het maar dan verhuis ik naar de UK dat staat toch wel vast.
Nationalist.
Ik ben voor Martijn's idee. Waarom niet? Iedereen spreekt Nederlands en met die Walen werkt het toch niet. Ik snap het probleem niet. (Nationalisten zijn gewoon veel te egoïstisch )
Offline WimJ - 27/04/2010 21:20
Avatar van WimJ Grafische gevorderde 1. Maak vlaanderen tesoods onafhankelijk we trekken onze plan wel (zie naar de waalse geldstromen)
2. België (Vlaanderen) bij nederland voegen keer je al terug naar 1830/1831 wat was het nut dan achteraf.
3. Ben een Nationalist idd (dat is geen racsist), maar ik en nederlanders is juist het zelfste als turken tegen marokanen dat werkt ook niet.
4. Spijtig dat het nooit zal splitsen dit apenland.
Offline TotempaaltJ - 27/04/2010 21:57
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Het werkt niet? Geef me een goede reden? Onafhankelijkheid vind ik ook best, btw 
Offline kiwi - 27/04/2010 22:05
Avatar van kiwi Nieuw lid Omdat Brussel centrum van europa is, en die walen zijn niet slim genoegd om het te krijgen,
en te egoistisch om het af tegeven.

dus hoe dan ook, problemen
Offline Stijn - 27/04/2010 22:51
Avatar van Stijn PHP expert Laten we stemmen voor een president ipv die bullshit waarin wij nu in zitten. Het werkt voor Amerika, Frankrijk, Duitsland, ... Nu gaan we terug miljoenen euros de deur uit jagen voor verkiezingen! Ik stel voor dat de schuldige (Leterme) dit betaald met zijn geld. Het is zijn fout dat er (ongeldige) verkiezingen moeten komen.
Offline Filip - 27/04/2010 22:55
Avatar van Filip IRC guru Voor de mensen die zitten te zeggen dat er een geldstroom is naar walonie:

Misschien eens de geschidenis van belgie leren..? In de tijd van de mijnen in walonie was het andersom. Toen kwam een groot deel van het vlaamse geld uit waalse zakken.. Nu is het andersom en iedereen schreeuwt moord en brand..

Nieuwe verkiezingen zijn trouwens niet mogenlijk wegens europa, die hebben opgelegd dat BHV moet gesplit zijn VOOR er nieuwe verkiezingen mogenlijk zijn..
Offline Abbas - 27/04/2010 23:05
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Nationalist.
Ik ben voor Martijn's idee. Waarom niet? Iedereen spreekt Nederlands en met die Walen werkt het toch niet. Ik snap het probleem niet. (Nationalisten zijn gewoon veel te egoïstisch )
Nationalisten zijn niet egoistisch, ze zijn gewoon meer gericht naar de welvaart van hun eigen land. WimJ, als je voor Vlaanderen bent ben je een Vlaams Nationalist (zoals ik) en geen nationalist, een nationalist is voor de Belgische staat en niet voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Citaat:
Nieuwe verkiezingen zijn trouwens niet mogenlijk wegens europa, die hebben opgelegd dat BHV moet gesplit zijn VOOR er nieuwe verkiezingen mogenlijk zijn..
Dat zei ik al 10 posts geleden. 

@nephilim: doe nu niet alsof je de geschiedenis kent want je laat blijken dat je ze zelf niet kent. Vroeger was er inderdaad een geldstroom, een zeer grote zelfs, van Wallonie naar Vlaanderen. Maar wat je er moet bij vertellen, is dat Vlaanderen hier nuttige dingen mee heeft gedaan zoals investeringen doen in nieuwe bedrijven en technologien waardoor Vlaanderen zelfstandig ging groeien en bloeien en waardoor die geldstroom ook niet meer nodig was (hoe zou het anders kunnen dat die geldstroom gestopt is). Nu is het andersom en is die schuld van het verleden allang afgelost. Het wordt eens tijd dat Wallonie met dat geld iets nuttigs doet en niet ontvangt om het maar op te smossen. If you want to correct other people: at least get your facts straight!
Bedankt door: UpLink
Offline vinTage - 27/04/2010 23:34 (laatste wijziging 27/04/2010 23:34)
Avatar van vinTage Nieuw lid [onwetendheid ++]

Stuur gewoon al het "nutteloze" volk naar wallonie en stop ze in die mijnen zodat ze WEL "zichzelf" kunnen bedruipen  
Offline Koen - 27/04/2010 23:42
Avatar van Koen PHP expert
nephilim schreef:
Voor de mensen die zitten te zeggen dat er een geldstroom is naar walonie:

Misschien eens de geschidenis van belgie leren..? In de tijd van de mijnen in walonie was het andersom. Toen kwam een groot deel van het vlaamse geld uit waalse zakken.. Nu is het andersom en iedereen schreeuwt moord en brand..

Nieuwe verkiezingen zijn trouwens niet mogenlijk wegens europa, die hebben opgelegd dat BHV moet gesplit zijn VOOR er nieuwe verkiezingen mogenlijk zijn..


Zo dacht ik er ook over, en toen ik wat meer research deed om onze Abbas stevig van repliek te dienen (voor de lol ) kwam ik echter uit op dit interessant artikel:
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/b4.htm
De domeinnaam geeft misschien wel een kleine bevooroordeelde bijklank maar er zal wel iets van waar zijn zou ik denken.
Offline WimJ - 28/04/2010 12:10
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Ik wist het hé !

http://www.zita...elgie.html

Aan BHV hebben ze niet genoeg ze willen meer !
Offline larssy1 - 28/04/2010 12:56
Avatar van larssy1 MySQL beginner lol, de franse denken altijd tegelijk te hebben wanneer ze liegen, en na een tijdje beginnen ze zichzelf echt te geloven =)
Offline Abbas - 28/04/2010 13:05
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Had het ook al gezien. Toont nog maar eens aan hoe achterlijk sommige mensen daar wel niet zijn!
Offline cx1213 - 29/04/2010 10:43 (laatste wijziging 29/04/2010 11:52)
Avatar van cx1213 Lid
Martijn schreef:
lol, ik heb altijd al een 'hekel' gehad aan franse (dingen), dit is nr zoveel 

Gewoon heel België in tweeën, de ene helft fijn bij Nederland (niveau van minister president is ongeveer gelijk) en de wallen mogen naar frankrijk.

ok, maar als jullie(beglie) vuurwerk regels hier worden ingevoerd. in ruil daar voor krijgen jullie ons drugs beleid en de internetproviders met onbeperkt data verkeer.
Offline larssy1 - 29/04/2010 11:23 (laatste wijziging 29/04/2010 11:24)
Avatar van larssy1 MySQL beginner Nederlandse vuurwerk regels in belgie?? dat is best raar opzich, gezien belgie daar juist veel en veel vrijer in is. (Voor zover ik heb gemerkt.. alle illigale komt uit belgie)..

Ookal geef ik zelf totaal niks om vuurwerk.

Ik snap niet echt waarom sommige vlamen er tegen zijn om bij nederland te horen, snap niet waarom hun zo anti-nederland zijn..
Qua betere levensverzekering in belgie etc, valt toch over te praten? =)
------------
Om nog even terug te komen op de link..

Fransen zijn niet slim, ze draaien Walonie en Vlaanderen om..
Offline Stijn - 29/04/2010 11:57
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
Ik snap niet echt waarom sommige vlamen er tegen zijn om bij nederland te horen, snap niet waarom hun zo anti-nederland zijn..
Leer de geschiedenis. Voor 1830 hoorden wij het laatst bij Nederland. Na een kleine discussie zijn we dan onafhankelijk geworden.

Trouwens, ik heb een idee. Als we nu allemaal blanco stemmen. Dat gaat vonken geven .
Offline WimJ - 29/04/2010 11:59 (laatste wijziging 29/04/2010 12:01)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
larssy1 schreef:
Nederlandse vuurwerk regels in belgie?? dat is best raar opzich, gezien belgie daar juist veel en veel vrijer in is. (Voor zover ik heb gemerkt.. alle illigale komt uit belgie)..

Ookal geef ik zelf totaal niks om vuurwerk.

Ik snap niet echt waarom sommige vlamen er tegen zijn om bij nederland te horen, snap niet waarom hun zo anti-nederland zijn..
Qua betere levensverzekering in belgie etc, valt toch over te praten? =)
------------
Om nog even terug te komen op de link..

Fransen zijn niet slim, ze draaien Walonie en Vlaanderen om..


Begrijp me niet verkeerd, maar je zou verschieten hoe veel Vlamingen of zouden verhuizen.
Ikzelf zou dus NOOIT van mijn leven op mijn pas het woord Nederlander willen zien staan.
Waarom .. Denk het accent etc ik kan het gewoon niet uitstaan en ga maar verder.

Zal het ooit zo ver komen .. neen al een geluk en nu SPLITSEN DIE HANDEL!

EDIT: @ Stijn stel nu dat we meer blanco dan partij stemmen hebben..
Wat kan er dan eventueel gebeuren ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s