login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Dropbox

Offline Gerard - 07/07/2009 12:14 (laatste wijziging 07/07/2009 12:14)
Avatar van GerardOuwe rakker Normaliter ben ik niet zo'n fan van schaamteloze reclame maken, maar ik ben een applicatie tegengekomen die het verdiend om even onder de aandacht gebracht te worden.

Dropbox geeft je de mogelijkheid om bestanden eenvoudig op te slaan in 'the cloud'. De toegevoegde waarde van het Dropbox systeem is dat de bestanden gesynchroniseerd worden met andere computers waarop jouw account is ingesteld. Wanneer je dus het programma installeert op je laptop en je desktop, zullen alle bestanden die je in de Dropbox map plaatst van je laptop, ook direct in je map komen staan op je desktop.

Je kunt ook zo eenvoudig mappen met elkaar delen. Alle bestanden in een gedeelde map zullen dan op dezelfde manier worden gesynchroniseerd. Wanneer je stop met een map delen kan je dan kiezen of de gekoppelde andere gebruikers kopieën mogen houden van de bestanden, of dat de mappen daar verwijderd moeten worden.

Zelf gebruik ik het op mijn netbook, computer en werk pc. Op deze manier heb ik overal alles beschikbaar. Het is dus zelfs mogelijk om hier portable apps in te plaatsen. Dropbox geeft zelf ook aan dat het zichzelf ziet als een USB stick vervanger.

Je kunt tevens te allen tijden bij je bestanden middels de web-interface, waar je ook verwijderde bestanden kunt terughalen en revisies kunt zien van je bestanden.

Het is gewoon een knap staaltje werk en ik vind dat het bestuderen van een applicatie als deze ook wel interessant is voor web/applicatie ontwikkelaars hier op Sitemasters. Het is een mooi concept.

Zoals je ziet bevat bovenstaande link wel een referral code. Wanneer je aanmeldt met deze code zal je 250MB extra krijgen, bovenop de gratis 2GB.

Benieuwd wat jullie hier van vinden. 

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 07/07/2009 12:15
Avatar van Koen PHP expert Heel tempting om nu je link te veranderen in mijn referer 
Offline ibmos2warp - 07/07/2009 12:20
Avatar van ibmos2warp PHP interesse Ik vind dropbox niet zo handig, je moet per se alles in één bepaalde directory hebben. Ook liet ie bij mij explorer.exe crashen.
Daarom gebruik ik syncplicity, veel fijner, veel meer vrijheid.
Offline Pieter - 07/07/2009 12:30
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik gebruik al langer dropbox om in groepswerken alle files altijd samen gesynced te hebben. Je kan ook zien wie waar wanneer welk bestand gemaakt heeft.
Inderdaad een aanrader. Een alternatief kan ook Mozy zijn. Ze bieden dezelfde service, maar aangezien mijn groepsleden sneller weg waren met dropbox...
Offline Ontani - 07/07/2009 13:04
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik maak al een kleine 2 jaar gebruik van dropbox. Daarvoor was het Lemon's One Click Share (http://www.oneclickshare.com/)
Offline Thijs - 07/07/2009 13:25
Avatar van Thijs Crew hosting Ook ik ben een gelukkige gebruiker van dropbox 
Offline Mario - 07/07/2009 14:05
Avatar van Mario Crew algemeen kende dropbox niet, nu dus wel en ga er zeker gebruik van maken  

thx !
Offline valles10 - 20/01/2011 21:58
Avatar van valles10 HTML interesse Ik kende dropbox ook niet, ik gebruikte steeds tortoise SVN, maar deze voegde steeds nutteloze .svn mappen in ELKE directory toe.

Ik been zeer tevreden van dropbox, echt een aanrader!
Offline Abbas - 20/01/2011 22:00
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Gebruik het nu toch ook al meer dan een jaar en zeer tevreden over dit handig tooltje! 
Offline Stijn - 20/01/2011 22:06
Avatar van Stijn PHP expert nice bump valles10...
Offline Abbas - 20/01/2011 23:20
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Owh, zelfs niet gezien... 
Offline Sitebase - 20/01/2011 23:52
Avatar van Sitebase PHP expert
valles10 schreef:
ik gebruikte steeds tortoise SVN, maar deze voegde steeds nutteloze .svn mappen in ELKE directory toe.

 


Ik denk dat jij eens moet gaan nalezen waarvoor SVN gebruikt word.
Om gewoon wat bestanden te delen daar moet je echt geen SVN voor gebruiken. Daar is dropbox perfect voor.

Ik ben zelf ook een zeer tevreden dropbox gebruiker.
Offline Emonk - 22/01/2011 10:14 (laatste wijziging 22/01/2011 10:14)
Avatar van Emonk Lid Dropbox is een fijn programma dat ik al tijden gebruik. En wat betreft het alles-moet-in-één-map... dat is geen probleem toch? Dat is normaliter ook al zo: alles in C: 
Offline Ricky - 22/01/2011 14:46
Avatar van Ricky PHP beginner Vind het een fantastisch programma, het scheelt een hoop gezeul met usb-sticks 
Verder is ook uitwisselen met vrienden erg eenvoudig en bovenal: snel.

Ben er al een tijdje fan van!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s