login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Iron Man Technologie

Offline larssy1 - 14/06/2009 17:00
Avatar van larssy1MySQL beginner Hey mensen,

Ik ben benieuwd wat jullie van Iron Man vinden.
De technologie is echt geweldig in die film, ik ben dus eigenlijk best wel benieuwd of die technologie al bestaat xD

Hoe zijn computer, touchscreen toetsenbord, software etc werken, vind ik echt ideaal om mee te kunnen werken.

Maja, wat vinden jullie ervan? :O

Mvg
Lars

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 14/06/2009 17:31
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Droom nog maar effe verder. Holografische interactieve projecties zoals in iron man lijken me nog commercieel realistisch de eerste 5 jaar.
Offline nemesiskoen - 14/06/2009 17:35
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
1 iron-man suit please 
Offline vinTage - 14/06/2009 17:38
Avatar van vinTage Nieuw lid foert, geef mij maak twiki uit Buck Rogers
Offline larssy1 - 14/06/2009 17:39
Avatar van larssy1 MySQL beginner @ontani

Ja best jammer xD lijkt me chill om op die manier met computers te werken weet ik gelijk mijn doel voor later wanneer ik mijn HBO programmeur opleiding afsluit XD
Offline Joost - 14/06/2009 17:41 (laatste wijziging 14/06/2009 17:42)
Avatar van Joost PHP expert
larssy1 schreef:
@ontani

Ja best jammer xD lijkt me chill om op die manier met computers te werken weet ik gelijk mijn doel voor later wanneer ik mijn HBO programmeur opleiding afsluit XD
En dat is? Universiteit eerst?  
Offline larssy1 - 14/06/2009 17:44
Avatar van larssy1 MySQL beginner xD zit momenteel op MBO  studeer eerst voor Medewerker Beheer ICT, dan ga ik doorstromen naar niveau 4 (Applicatie ontwikkelaar) en daarna HBO opleiding voor programmeur XD

onderhand zijn we dus al wel een kleine 5jaar minimaal verder xD
Offline Gerard - 14/06/2009 19:12
Avatar van Gerard Ouwe rakker De afgelopen jaren zijn we bijzonder goed bezig op het gebied van user interfacing. Maar kijkende naar de huidige UI, zoals bijvoorbeeld de Surface Table van Microsoft, is het nog een lange weg te gaan voor dit beschikbaar komt voor consumenten. Microsoft verwacht dat men pas met enkele jaren de Surface kan produceren zodat deze financieel aantrekkelijk wordt voor consumenten.

Op het gebied van holografische projectie komen we ook steeds verder. Cisco is ook goed bezig om hiermee te experimenteren.

Het nadeel van een concept als die uit de film, die ik overigens niet heb gezien, is dat er interactie dient te zijn met iets wat niet fysiek aanwezig is (hologram). Dat soort zaken wordt nu al wel gedaan met behulp van laser, maar dat werkt toch net wat anders.

We zijn dus nog een hoop jaren verwijderd van de toepassing van een dergelijke technologie. Tevens denk ik dat je als programmeur niet bijzonder veel hiermee van doen zal hebben. De hologrammen zullen straks gewoon aangestuurd worden als een extern beeldscherm en de instructies krijg jij gewoon aangeleverd als ware het een toetsenbord. Je zal dan toch echt een baan/opleiding moeten zoeken die zich meer op de Human Interfacing richt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.307s