login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Het was fijn jullie gekend te hebben... (Opgelost)

Offline Ontani - 10/09/2008 09:10
Avatar van OntaniGouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Want misschien is er straks niemand meer.

De eerste test van de LHC zouden vandaag starten. Voor wie het niet kent: http://en.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider

Één van de problemen die zouden kunnen voorkomen is het ontstaan van een zwart gat na de botsing van de atomen. Als dit zwart gat zou blijven bestaan kunnen we hier op aarde wel eens een probleem gaan krijgen.

23 antwoorden

Gesponsorde links
Offline shibble - 10/09/2008 09:19
Avatar van shibble MySQL interesse damnnn 

zo heb ik niks van me leven kunnen maken neeh dat gaat egt niet gebeuren 


waarom moeten mensen altyd nieuwe shit uitesten:(
Offline Kr4nKz1n - 10/09/2008 09:37
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Ach het zal wel allemaal goed gaan.

Toch.. 

Ik las het in de krant Misschien hebben we dan toch nog een aardbeving in Nederland.

Ik vind dat er beduidend weinig aandacht is besteed de afgelopen paar dagen in de kranten over deze stuff.
Offline shibble - 10/09/2008 10:02
Avatar van shibble MySQL interesse ik snap niet waarom mensen zo'n groot risico willen nemen stel je tog is voor..... het gaat toch fout... dat heeft niet alleen een gevolg op hun maar ook op de samenleving togh?
Offline Ontani - 10/09/2008 10:14 (laatste wijziging 10/09/2008 10:15)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik twijfel er ook niet aan dat dit goed zal lopen maar er inderdaad enorm weinig media aandacht geschonken aan de gevaren die aan dit experiment verbonden zijn.

@shibble: als dit experiment zwaar fout loopt zullen er geen samenlevingen meer zijn.
Offline Kr4nKz1n - 10/09/2008 10:17
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend De eerste technische mankementjes zijn al waargenomen bij het opstarten 

Volg alles live: http://webcast.cern.ch/

Betere processor kopen 
Offline shibble - 10/09/2008 10:19
Avatar van shibble MySQL interesse ik twijfel er ook niet aan hoor, dit zal vast wel goed gaan ze doen het niet zomaar, en ik denk ook dat ze een goedkeuring gehad moeten hebben toch?

en jah zoals je al zegt als de media er veel aandacht aan ging schenken dan zul je zien met allemaal protesten dit dat zus zo:p,

maar er hebben wel artsen brieven gestuurd naar die Jos Engelen maar hij zegt erop "Het getuigt van totaal natuurkundig onbenul" 

heb ik uit de krant!:P de stentor! dat laatste stukje van jos van engelen
Offline Kr4nKz1n - 10/09/2008 10:24
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Niet zomaar? Ze weten de gevolgen niet en kunnen ze niet voorspellen 
Offline Ultimatum - 10/09/2008 11:39
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik las het vandaag ook pas voor het eerst, wat ik helemaal zo idioot vind is dat ze niet eens weten wat voor resultaten ze verwachten te krijgen. Dus of het wel resultaten zijn waar wij wat aan hebben of dat we misschien voor neits uitgeroeid worden omdat een paar wetenschappers wat meer over de oerknal willen leren.

Ik vind de resultaten van het projecten tegevenover een bij effect die er kan onstaan niet opwegen maar blijkbaar zien andere mensen dat niet zo inclusief de rechter die heeft besloten dat het gewoon mag doorgaan..
Offline Ontani - 10/09/2008 11:42
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
je moet natuurlijk wel weten dat de kans op een zwart gat: 1/10E^40 is
Offline Ultimatum - 10/09/2008 11:52
Avatar van Ultimatum PHP expert Misschien wel maar zodra wetenschappers met isotopen enzo gaan experimenteren dan word de kans waarschijnlijk wel een stuk groter. En ook als dde wetenschappers die betrokken zijn bij het project het zelf ook aangeven dat de kans er is. Maar we zullen zien, ze zijn nu ook nog aan het testen en willen aan het eind van het jaar pas gaan proberen de oerknal "na te maken". Volgens nu.nl
Offline Kr4nKz1n - 10/09/2008 12:08
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Klopt duurt allemaal nog even, ik las het.

Maar dat zwarte gat wordt supz klein, te klein, zal gelijk verdampen.

Maja je weet ut niet !! 
Offline Abbas - 10/09/2008 12:14
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Maar dat zwarte gat wordt supz klein, te klein, zal gelijk verdampen.
Sinds wanneer verdampt een zwart gat?! 
Een zwart gat blijft tot hiertoe het sterkste ruimte-element dat er is. Het is zodanig sterk dat het alles opslokt, zelfs licht. Dus ook enorm klein is een zwart gat hier op aarde, als het er van zou komen, een kans op het einde van dit alles wat we nu kennen.

Ik heb het altijd voor het CERN gehad: de deeltjesversneller, hun testen met anti-materie, ... heb ik altijd geweldig gevonden. Maar dit project gaat er een beetje over. Ook omdat, zoals al gezegd, er bijna geen / veel te weinig aandacht aan is besteed via diverse media!
Offline Stijn - 10/09/2008 12:44
Avatar van Stijn PHP expert Dan voeren we toch gewoon oorlog tegen dat zwart gat (zou Bush zeggen )
Offline marten - 10/09/2008 13:09
Avatar van marten Beheerder ach big momma's hebben toch ook zwarte gaten, die hebben ons ook nog niet opgezogen 
Offline Koen - 10/09/2008 13:18
Avatar van Koen PHP expert http://wwwc.aft.../wmp5.html
Deze werkt ook =)
Offline Kr4nKz1n - 10/09/2008 16:17
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend
titjes schreef:
[..quote..]Sinds wanneer verdampt een zwart gat?! 
Een zwart gat blijft tot hiertoe het sterkste ruimte-element dat er is. Het is zodanig sterk dat het alles opslokt, zelfs licht. Dus ook enorm klein is een zwart gat hier op aarde, als het er van zou komen, een kans op het einde van dit alles wat we nu kennen.
Dat zeiden de wetenschappers.

http://tweakers...-feit.html
Offline mathiasB - 10/09/2008 16:30
Avatar van mathiasB HTML interesse Ik ga een engelsman quoteren, vertaal maar:


Citaat:
a completely useless experiment!
people are starving all over the world!
there are allready so many uncontrolable disasters, and we don't give up playing GOD!
I'M REALLY SICK OF THESE INSANE SCIENTISTS!
give me the money they spent on this experiment and i'll save people and animals!
that's a good thing to do, not this dangerous action with unpredictible damage!
Offline Ontani - 10/09/2008 16:38
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
"Survival of the fittest" zeker
Offline Martijn - 10/09/2008 17:15
Avatar van Martijn Crew PHP wat ik heel grappig vind is dat mensen zich er zo verschrikkelijk druk om maken.

Het hele 'zwart gat' gedoe is maar een theorie. Dr is nog nooit een zwart gat waargenomen, gezien,nagebootst of iets in die zin 
Offline Dlol - 10/09/2008 17:59
Avatar van Dlol Lid Mij maakt het allemaal niet uit zwart gat of niet, als er een zwart gat zou zijn en iedereen zou verdwijnen, wat maakt het dan uit? Wie zal het zich nog herinneren als er niemand nog is?  
Offline Erwt - 06/10/2008 14:10
Avatar van Erwt PHP beginner
Dlol schreef:
Mij maakt het allemaal niet uit zwart gat of niet, als er een zwart gat zou zijn en iedereen zou verdwijnen, wat maakt het dan uit? Wie zal het zich nog herinneren als er niemand nog is?  


Daar heb je inderdaad gelijk in, maar waarom denken jullie dan dat wij dit liever niet willen? is dan alles voor niets geweest of zijn er andere redenen?
Offline smoos - 02/04/2009 17:07
Avatar van smoos PHP gevorderde In ontspanning zet hij dit dan :')
Offline ibmos2warp - 02/04/2009 17:09
Avatar van ibmos2warp PHP interesse
smoos schreef:
In ontspanning zet hij dit dan :')

Dude, weet je hoe dikke bump dit is :-/
En waar anders?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.216s