login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IE 6 ondersteunen of niet

Offline Ontani - 31/05/2008 20:47
Avatar van OntaniGouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik ben bezig met een project dat zeker nog een jaar in ontwikkeling gaat zijn. Omdat IE 6 zo zwaar tegenwerkt stel ik mij de vraag of ik hem nog wel ga ondersteunen. IE 7 zit tegenwoordig standaard in de windows updates en over een jaar zal iedereen zijne pc wel eens geupdate hebben.

Wat is jullie mening hierover, stel ik volgens jullie te veel mensen buitenspel of is het gewoon nog absurd om deze browser te ondersteunen.

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 31/05/2008 20:50
Avatar van Koen PHP expert IE6 zit standaard bij windows XP installaties, die nog wel eens gebruikt worden aangezien Vista zo'n ramp is :-)
Aangezien sommige mensen geen idee hebben hoe ze IE moeten upgrade via Automatische updates/Downloaden, denk ik dat je het best nog een tijdje compatibel met IE6 houdt, niet? 
Offline vinTage - 31/05/2008 20:54
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik denk dat je vooral rekening moet houden met je doelgroep.
Als je doelgroep een groep reuma lijdende bomma's is, zou ik er wél rekening mee houden, mocht je doelgroep een resum scripters zijn, dan loop je al minder risico dat je een ontevreden bezoeker hebt.

Is je doelgroep "average" dan zou ik persoonlijk echt wel rekening houden met ie6.
Offline Joost - 31/05/2008 20:56
Avatar van Joost PHP expert Je kan ook kijken welke browser ze gebruiken, en als dat IE6 is, ze gewoon een duidelijke uitleg geven hoe ze IE7 / FF downloaden.
Offline Koen - 31/05/2008 20:56
Avatar van Koen PHP expert
Medieval schreef:
Je kan ook kijken welke browser ze gebruiken, en als dat IE6 is, ze gewoon een duidelijke uitleg geven hoe ze IE7 / FF downloaden.

Dan 'verplicht' je de gebruiker om iets te downloaden.
Offline Joost - 31/05/2008 21:01
Avatar van Joost PHP expert Dan zet je erbij:
Wij adviseren U een nieuwe webbrowser te downloaden.
Dit omdat de site dan beter te bekijken is.

Zullen best mensen zijn die dat doen dan denk ik...
Offline Pieter - 31/05/2008 21:10
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Of je hebt mensen die niets van hun XP laten updaten, en zo ken ik erheel wat.
De XP die ik gebruik laat ik ook niet updaten, aangezien me dat meer miserie dan goeds brengt. En zo kan ik ook nog eens de IE6 browser testen  .

Ik vind dat je met IE6 rekening moet houden indien er zaken fundamenteel niet meer kloppen. Dat mensen vb niet kunnen inloggen (omdat er vb een image boven een form hangt ofzo).
Voor kleine layoutverschuivingen zou ik er al wat milder in zijn.
Offline vinTage - 31/05/2008 21:13
Avatar van vinTage Nieuw lid
pieterc schreef:
knip
En zo kan ik ook nog eens de IE6 browser testen  .
knip


evolt.org
tredosoft.com
Offline JBke - 31/05/2008 21:21
Avatar van JBke PHP gevorderde Omdat ik niet echt voor het gebruik ben van allerlei hacks en IE6 inderdaad veel tegenwerkt op grafisch gebied en veel meer zoals transparante png enz... zorg ik ervoor dat de functionaliteit van de site goed blijft overkomen maar hou voor de rest al niet echt veel rekening meer met IE6. Het kan soms zijn dat ik op het einde van een project IE6 css toevoeg maar ik zal nooit echt hacks of extra afbeeldingen gaan gebruiken om IE6 te ondersteunen. Ik begin development in FF en Safari voor Mac daarna maak ik een aangepaste CSS voor IE7.

Grtz.
Offline Ontani - 02/06/2008 11:25
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
het betreft deze layout http://storage.purevision.be/secondglobe/ en wie Internet Explorer 6 heeft kan zien dat alles qua functionaliteit perfect werkt, behalve de dynamisch afgeronde drop shadows rond de content vlakken. Maar dit is niet zo'n ramp. Ik verwijder die gewoon voor de IE 6 gebruikers omdat het enkel een graphisch extraatje is. Qua functionaliteit zal ik ook altijd proberen om alles in IE 6 te laten werken. Site zou normaal XHTML 1.0 Strict en CSS 2.1 valid moeten zijn.
Offline Martijn - 02/06/2008 11:58
Avatar van Martijn Crew PHP ik moet zeggen dat ik het best vind meevallen hoeveel ik me aan IE6 moet aanpassen. Alleen de PNG fix heb ik moeten doen, en nadat ik mn css had gevalideerd deed 90% het ook voldoende in IE. Ik heb er bij staat dat FF beter is, maar het werkt meer dan voldoende in IE6
Offline Ontani - 02/06/2008 12:06
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
je mag die borders die ik gemaakt heb eens proberen in IE 6 inorde te krijgen
Offline marten - 02/06/2008 15:34
Avatar van marten Beheerder Hier ondersteunen we het in ieder geval nog wel.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s