login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP cursus op school

Offline Dark_Paul - 02/10/2007 11:43 (laatste wijziging 02/10/2007 11:55)
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde Het niveau daalt...
Ik kwam net mijn les Informatica binnen. Niets aan de hand.
Er werd uitgelegd dat we een systeem moesten gaan bouwen voor school, met PHP en MySQL. Nou ben ik de enige in de klas van 12 leerlingen die hier enige ervaring mee heeft.
Goed, we kregen een cursus voorgeschoteld. Een vriend van me vroeg om wat hulp, hij kwam er niet uit. Toen ik de code zag, moest ik bijna huilen...
Variabelen die uit de URL worden niet door middel van $_GET opgeroepen, maar gewoon rechtstreeks, variabelen binnen quotes etcetera..
Toen ik mijn leraar er op aansprak, kreeg ik als commentaar dat dit de enige gratis Nederlandse PHP cursus was die hij had gevonden..
Klik hier om de cursus te bekijken
Ik heb de meeste gelijk duidelijk gemaakt dat je dingen uit de url op moet halen dmv $_GET, dat echo en print niet per se haakjes nodig hebben, dat in geëchode HTML-tags wél dubbelle quotes moeten (en je daarom dus beter kan echoën met enkele quotes) en dat variabelen buiten quotes moeten.
Ik vind dat je als beginner gelijk een goede basis aan moet leren. Eerst zus aanleren, maar later vertellen dat het zo moet, werkt imo niet.
Eens kijken of ik alle cursussen hier in elkaar kan gieten tot één grote turorial, want als ik een betere Nederlandstalige cursus wist, mocht ik hem dat melden en zou hij er eens naar kijken.

//Edit
Mijn excuses, de link naar de cursus is gefixed.

41 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 02/10/2007 11:46
Avatar van ranco PHP gevorderde De link naar de curus werkt niet  
Offline marten - 02/10/2007 12:12
Avatar van marten Beheerder Nog steeds niet.
Offline Rens - 02/10/2007 13:25
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Nu doet hij het wel.
Opzich geen vekeerde beginners-curss, alleen jammer dat er enkele dingen nog verouderd zijn.
Zoals dat $var i.p.v. $_GET['var']/$_POST['var'].
Een ook dat de gegevens maar meteen gebruikt worden in een SQL query zonder het eerst te beveiligen...
Offline Dark_Paul - 02/10/2007 17:25
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Toen ik dat eerste zag ($vars ipv. $_GET['vars']) snapte ik écht niet dat ze zoiets durfden te leren op school.
Het ergste is dat een aantal ook zegt dat te gaan gebruiken, 'omdat het makkelijk is'.
Offline Rens - 02/10/2007 17:26
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Moet je een keer voor de grap een DROP TABLE invoegen.
Kijken of ze het dan nog blijven gebruiken "omdat het makkelijk is".
^^
Offline Dark_Paul - 02/10/2007 17:42
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Hehe, dat is eigenlijk wel leuk ja 
Bij sommige dingen heb ik echt mijn vraagtekens. Net zoals de SQL-cursus eerst, zo hard verouderd. Tabellen koppelen (joinen). De leraar snapte het woord wel, maar niet hoe je 'JOIN' in een query kon gebruiken. Hij kende alleen de oude manier uit het boek. Ik heb het hoofdstuk 3x door moeten nemen om te voorkomen dat ik op de toets een nieuwe vorm gebruikte, alles moest zoals in het boek stond..

Achja, ik moet dadelijk samen met een andere jongen een systeem ontwikkelen. Ik heb hem alvast even geleerd dat alle, maar dan ook echt alle input (moet) word(en/t) beveiligd. Zoveel mogelijk dichtspijkeren.
Offline Stijn - 02/10/2007 18:10
Avatar van Stijn PHP expert Haha Het is misschien wel veroudert maar het zal werken hoor. Daarbij mag je $variablen in dubbele quotes echoën maar niet in single quotes (het oogt niet mooi maar da's mijn mening).

Leer hen de basis aan en dan moet je daarop ZF manual uitdelen Als ze de begrippen van OOP gezien hebben kan je hen eigenlijk ZF geven ipv PHP.

Trouwens, waarom geven ze php als ze geen cursus hebben? Ik zou eens kijken voor een PHP boek en die als cursus gebruiken.
Offline gothmog - 02/10/2007 19:22 (laatste wijziging 02/10/2007 19:24)
Avatar van gothmog Lid Wij krijgen niet eens PHP met informatica, alleen JAVA en databases (waarschijnlijk SQL).
Voor een gratis php cursus is hij zo slecht nog niet, wat wil je hier eigenlijk mee zeggen????

Ik heb als beginner ook maar geprutst met die quotes, maar dat is toch altijd zo als je een nieuwe taal leert?
Offline Koen - 02/10/2007 19:26
Avatar van Koen PHP expert Het enige wat wij krijgen ivm programmeren is 'algoritmen' en dan nog in excel..
*zucht*  
Offline vinTage - 02/10/2007 19:28
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik kreeg "metaal bewerken" dus niet zeuren stelletje verwende nesten

^^
Offline ikki007 - 02/10/2007 19:30 (laatste wijziging 02/10/2007 19:36)
Avatar van ikki007 Gouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Ik krijg.. frans, duits, engels, nederlands, wiskunde, natuur-/scheikunde, biologie, aardrijkskunde, geschiedenis en gym..

Daar word je blij van  

Citaat:
Rens edit:
Back ontopic dames.
Offline Dark_Paul - 02/10/2007 20:12
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde
gothmog schreef:
Voor een gratis php cursus is hij zo slecht nog niet, wat wil je hier eigenlijk mee zeggen????

Dat ik het raar vind dat een dergelijke cursus als echte les wordt gegeven, op een school die nota bene 2 weken geleden nog is gewaardeerd als excellent.
Als je dan PHP geeft in de lessen, pak dan tenminste een cursus die up-to-date is. Of betaal voor een goede cursus, we hebben ook al geen boeken.
Om misverstanden te voorkomen, waarom wij geen boeken hebben:
Het boek was al erg verouderd. De firma waar wij de boeken bij bestellen heeft de boeken ook afgeschreven, met als gevolg dat wij ze niet konden bestellen. Overstappen op de nieuwe methode gaat niet, omdat wij deel 1 van het 'oude' boek al uit hebben en deel 2 hier op aansloot. Nu werken we dus met stapels stencils.
Offline gothmog - 02/10/2007 20:23
Avatar van gothmog Lid Wij hebben turing, waar ze het nog hebben over diskette's en allemaal oude pruttel...
Informatica heeft inderdaad niet echt superboeken, is gewoon zo. Of het zal wel te duur zijn...
Misschien moet er een site komen voor gratis cursusen Informatica gemaakt voor en door jongeren:p
Offline Wim - 02/10/2007 20:37
Avatar van Wim Crew algemeen ik heb een gelijksoortig probleem op school.... ook een te simpele cursus met sommige dingen slecht uitgelegd (maar wel in boek-vorm, PHP5 & MySQL)

Achjah, een van de eerste lessen (de 2de denk ik) al op de gang gevlogen (voor meer dan een lesuur!) omdat ik een spelletje aan het spelen was.... als dat voor zoiets stoms is ga je je leerkracht ook niet helpen, maar gewoon wat handige uitleg aan je medeleerlingen geven voor de les begint...
Offline Rens - 03/10/2007 08:55
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
gothmog schreef:
Misschien moet er een site komen voor gratis cursusen Informatica gemaakt voor en door jongeren:p


Is niet eens zo'n heel gek idee...  
Offline Koen - 03/10/2007 17:40 (laatste wijziging 03/10/2007 17:41)
Avatar van Koen PHP expert Misschien kan Sitemasters.be hier de eerste in zijn?
Ik denk wel dat er genoeg leden zijn die hieraan willen bijdragen!

Ik tenminste   
Offline Dark_Paul - 03/10/2007 18:00
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Een aantal tutorials hier, waaronder de beginselen van PHP, kunnen erg goed worden samengevat tot één cursus.
Ik ben ook wel voor!
Offline Koen - 03/10/2007 18:45
Avatar van Koen PHP expert Sommige tuts zijn wel een beetje verouderd, zoals variabelen binnen de quotes enzo
Offline gothmog - 03/10/2007 18:51 (laatste wijziging 03/10/2007 18:51)
Avatar van gothmog Lid Je kan dan posters op scholen rondhangen met sitemasters.be erop en dan verwijzen naar de cursus php...
En scholen e-mailen etc. gratis klinkt iedere NL'er goed in de oren en als de kwaliteit goed is waarom niet?

Is ook meteen een extra boost voor de bezoekers als je het ook op scholen bekend maakt.

Moeten admins natuurlijk wel mee eens zijn^^
Offline Koen - 03/10/2007 18:53
Avatar van Koen PHP expert Admins zouden dit in de volgende poll kunnen zetten? (a)
Offline Dark_Paul - 03/10/2007 19:04
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Het zou een nieuwe toevoeging zijn aan Sitemasters, echte cursussen ipv. wat losse tutorials.
Offline Simon - 03/10/2007 19:10
Avatar van Simon PHP expert http://www.site...amp;id=163
voila 
Offline gothmog - 03/10/2007 19:14
Avatar van gothmog Lid Owja, herrinner ik me weer...:p
68% voor ? waarom is het er nu nog neit?:p
Offline WimJ - 03/10/2007 20:07 (laatste wijziging 03/10/2007 20:08)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
gothmog schreef:
Owja, herrinner ik me weer...:p
68% voor ? waarom is het er nu nog neit?:p


mischien omdat het een peiling is, dan nog overleg volgt, en dan nog voor het materiaal gezorgd moet worden  
Offline Dark_Paul - 03/10/2007 22:19
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Omdat de moderators gewoon te lui zijn..






*:P
Offline Flex1986 - 03/10/2007 22:29
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Hehe morge ben nog niet helemaal wakker zit gewoon te reageren in een topic van bijna jaar oud  
Offline Abbas - 03/10/2007 22:38
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Omdat de moderators gewoon te lui zijn..
Ik heb daat niets mee te maken! 
Offline WimJ - 03/10/2007 22:46
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
Flex1986 schreef:
Hehe morge ben nog niet helemaal wakker zit gewoon te reageren in een topic van bijna jaar oud  


blind ofzo ??

zie de datum van dit topic  
Offline Stijn - 03/10/2007 23:23
Avatar van Stijn PHP expert Is geen slecht gedacht voor zo'n dochtersite op te richten Misschien wel leuk als je zou zeggen hoeveel jaar jullie Informatica hebben in het middelbaar en hoeveel uur per week dat zo is.

In zoiets kruipt veel tijd. De website voor zo'n ding maken is al een tijdje werk en de cursussen maken is ook niet van de poes. Want een cursus is toch minimum 100 pagina's.
Offline WimJ - 04/10/2007 00:03
Avatar van WimJ Grafische gevorderde uhu voledig eens met stijn..
MAAR

het is tegenwoordig in en je hoort het overal ..

Start to bike
Start to run
Start to design

Awel als wij nu eens > Start 2 Script opstarten ?
dit zou kunnen inslagen als een bom ..

Ik wil gerust de hosting, domein, en medewerkingen verlenen ..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.259s