login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Koen in Noorwegen

Offline WimJ - 14/01/2007 17:56
Avatar van WimJGrafische gevorderde Hey Koen,

Ik las net op de nieuwsgroep waar ik en mijn vader op geabboneerd zijn..
Dat er sneeuw ligt in Noorwegen.
Maar vond niet direct terug hoeveel CM of moet ik al zeggen Meter.

En verwachten ze daar nog veel sneeuw, en wat zijn de maximum temperaturen daar overdag ?
Zal wel naar ons komen men denkt juist nog Denemarken paseren.
En dan nederland over voor dan België te treffen hoop ik.

Laat wat van je horen en have fun with all that snow.

Groetjes,
Wim

22 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 14/01/2007 18:38
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Hoi hoi!

In het hoge noorden is al enkele maanden sneeuw, maar gelukkig zit ik in het midden. Het heeft nog niet echt zwaar gesneeuwd, hete hele jaar al niet (af en toe een dag sneeuw, af en toe niet... een beetje zoals Belgie). Een weekje gelegen begon het dan eindelijk te sneeuwen en er ligt nu al sneeuw voor een week. Ik zit een stukje boven de zeespiegel dus hierboven is het besneeuwd, maar als ik naar beneden wandel, naar het dorpje (een goede 10 minuten) dan ligt daar geen sneeuw, of hier en daar een klein restje. Al bij al wachten we dus nog altijd op de grote sneeuwslag waardoor ik die skibroek kan inspringen, dat snowboard bovenhalen en mij voluit laten gaan:-)

Hoe is het weer in België/Nederland?
Offline timo - 14/01/2007 18:40
Avatar van timo PHP ver gevorderde vandaag scheen de zon zelfs hier (en dan een warme zon!), en hier = amsterdam
Offline NTS64 - 14/01/2007 18:43
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Hier scheen de zon ook volop, een blauwe heldere hemel en een aangename temperatuur, het leek wel lente.
Hier = Duffel, Antwerpen
Offline svm - 14/01/2007 18:51
Avatar van svm PHP ver gevorderde In de zon was het vandaag tot 22,5 graden Celcius (Engelen, Noord-Brabant).
Helaas laatst veel storm en regen.

Het wil maar niet vriezen .
Offline Button - 14/01/2007 18:53
Avatar van Button PHP ver gevorderde in belgië voel je echt al die gevolgen van de opwarming van de aarde, want de die weersomstandigheden van de laatste dagen/weken zijn toch echt niet meer normaal voor een winter?

ps: woedi ik woon niet ver van je: Nijlen, Antwerpen
Offline Abbas - 14/01/2007 19:15
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Daar sneeuwt het tenminste  
Hier in Antwerpen heb ik nog geen deftig wit vlokje weten vallen...
Of anders is het zoals vorig jaar: een hele week veel sneeuw maar dan in de krokusvakantie (heel laat in het jaar eigelijk) 

En Koen, ge kunt u altijd verwarmen aan de tijgers die daar rondlopen als het wa te koud wordt!
Offline nemesiskoen - 14/01/2007 19:21
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Zoveel tijgers dat ge ze niet meer kunt tellen:-)
Offline elecomte - 17/01/2007 23:02
Avatar van elecomte Grafische interesse hier in brugge heeft het vandaag gehagelt, en dat deed pijn want ik was met de fiets!
Woont nog iemand toevallig niet in brugge?
Offline marten - 17/01/2007 23:08
Avatar van marten Beheerder
Citaat:
Zoveel tijgers dat ge ze niet meer kunt tellen:-)

Hoe is het met mijn tijger 
Offline nemesiskoen - 17/01/2007 23:11 (laatste wijziging 17/01/2007 23:12)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Vandaag sneeuwengeltje gemaakt:-) weheh. Moest dat gewoon eens doen.
Met Martine gaat het goed, marten! Maandag nog met haar liggen 'joken' tijdens psychologie, hehe:D

maar...

de cheerleaders hebben nog altijd mijn voorkeur. Belachelijk populaire stoten:D
Offline marten - 17/01/2007 23:34
Avatar van marten Beheerder Coowl om te horen doe haar de groeten 
Offline Joel - 17/01/2007 23:51
Avatar van Joel Eigenaar In hoeveel weken/maanden heb je de taal eigenlijk geleerd? Is toch niet echt een gemakkelijke taal?  
Offline Chupskie - 18/01/2007 09:32 (laatste wijziging 18/01/2007 09:34)
Avatar van Chupskie MySQL beginner Even over dat sneeuw gedeelte..
ik hoorde strax op de radio, dat eind volgende week, er eindelijk kans is op sneeuw in nederland..

Zou het er dan toch van komen hier 

edit: In belgie komt het dan ook wel goed hoor  
Offline Abbas - 18/01/2007 09:36
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Het is te hopen he! 
Koen heeft nu ander zaken in z'n hoofd dan sneeuw... 
Offline marten - 18/01/2007 10:33
Avatar van marten Beheerder ja tijgers of niet titjes
Offline Abbas - 18/01/2007 10:34
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
zoizo 
Offline nielsvdwal - 18/01/2007 11:45
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde @chupskie.. ik heb het ook gehoord..maar dan iets anders als jij volgens mij .. ik heb gehoord.. dat er 2 sneeuwvlokjes gaan valle in drente 
Offline Chupskie - 18/01/2007 12:17
Avatar van Chupskie MySQL beginner Haha, nou ja iig het begin is er  
Offline nielsvdwal - 18/01/2007 13:13
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde dat was trouwens bij "de wereld draait door" ..
Offline nemesiskoen - 18/01/2007 14:42
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
In hoeveel weken/maanden heb je de taal eigenlijk geleerd? Is toch niet echt een gemakkelijke taal?


Na een goede 3-4 weken kon ik het verstaan, en na een maandje of twee begon ik met het te spreken (natuurlijk van die babyzinnetjes he), maar per dag ging dat beter en beter, en na een tijd kon ik zelf regels zien waar hoe een nederlands woord wordt getransformeerd in een Noors. En als ik nu een woord wil zeggen dat ik nog nooit in het Noors gehoord heb dan pas ik die regels toe en dan klopt dat meestal wel. Veel woorden zijn ook hetzelfde alleen worden ze een beetje anders uitgesproken. Een voorbeeld van zo'n regel is dat je ten eerste de Franse invloed op een Nederlands woord moet laten vallen. Bv. concentraat, dit heeft duidelijk Franse invloed (zie de 'c'). Wat je doet in het noors is: je veranderd de 'c' door een 'k'. Een dubbele 'a' wordt een enkele. Ze kennen hier geen dubbele klinkers. Je kan een klinker lang of kort laten klinken naargelang het aantal medeklinkers dat er achter komt (net zoals in het nederlands bij bv. 'zonen' en 'zonnen'). Wat je dan krijgt is: 'konsentrat' (uitgesproken als concentraat). Dit is natuurlijk niet met alle woorden zo:-) Er zijn ook woorden die in de verste verste niet op de Nederlandse tegenhanger gelijken. Bijvoorbeeld 'saai' is in het Noors 'kjedelig'... probeer daar maar eens een band tussen te vinden:D
Offline TotempaaltJ - 18/01/2007 17:53
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Vandaag bij mij (=Diemen) STORM (Net als in de rest van Nederland)!!! Kwam een weeralarm (op TV) en er is een hijskraan in een universiteit gevallen! (3 gewonden) Een bouwkeet is van een vrachtwagen gevallen, op de snelweg, en op diezelfde snelweg een endje verder is er ook iets met een vrachtwagen gebeurd, weet niet wat!
Offline Jim - 18/01/2007 19:18
Avatar van Jim Lid Reed daarstraks over de brug over de A2, moest afstappen -.- Waaide veel en veel te hard...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s