login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gekke status

Offline MaartenUreel - 31/12/2006 18:55 (laatste wijziging 10/01/2007 10:00)
Avatar van MaartenUreelOnbekend Ik zag vandaag op het profiel van xSc de status 'Medewerker / Taalkundig expert / Neerlandicus'. Wat een belachelijke status is dat?

Omdat iemand toevallig wèl zonder fouten kan schrijven en niet dyslectisch is wordt die 'Taalkundig expert' genoemd? Hier heet dat gewoon een 'opgeleid persoon'. Als hij dan daadwerkelijk afgestudeerd is in die richting, wat de term 'Neerlandicus' overigens betekent, dan zeg je niet alleen twee keer hetzelfde maar ook nog eens twee TOTAAL irrelevante zaken. Wat is het nut van dergelijke vermelding op deze website? Iedereen hoort behoorlijk te kunnen schrijven, Neerlandicussen zijn er om de ietswat meer complexe zaken te gaan oplossen, iets waar je als webontwikkelaar normaal amper mee in contact komt (als je te moeilijk gaat schrijven snapt je publiek er toch geen fuck meer van...).

Bij vinTage, de toen nog oudste van de crew die dus bijgevolg vast werk had, was z'n beroep toch ook niet uit zijn status af te lezen? Tuurlijk niet, omdat het totaal irrelevant is.

In mijn ogen is een status om de bezoeker een idee te geven wie welke 'taak' of 'functie' heeft in het kader van de website. Nu kan ik enkel afleiden dat hij de persoon is die moet mekkeren over ieder leesteken dat fout staat.
Als iemand de status 'Hoofdredacteur' (op deze site niet relevant omdat er geen echtte nieuwssectie is zoals je die vindt op tweakers.net etc) krijgt kan je daar tenminste iets mee, dan weet je welke persoon je moet gaan aanspreken in geval van een probleem met betrekking tot een specifiek onderdeel.

Ik vroeg me af hoe jullie hier tegenover stonden. Met dit topic haal ik overigens NIET uit naar xSc, maar dus wel naar de manier waarop de statussen worden toegewezen.

Ach ja, wat zit ik toch te mekkeren Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Murfy

In het kader van professionaliteit: topic gesloten

32 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 31/12/2006 19:49
Avatar van Thomas Moderator /agree

Ben benieuwd wie die status heeft aangebracht?

Trouwens, hier mensen aanspreken op spelling en interpunctie is vechten tegen de bierkaai. Wellicht kun je met klachten over dit soort zaken terecht bij hem - stuur hem een PM als je hierover vragen / opmerkingen / klachten hebt .
Offline Gerard - 31/12/2006 19:57
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik heb xsc hier een keer over gepmd (kan nu ivm bug niet zien wat hij terugzond) maar hij vond het zelf niet zo vreemd.

Zelf vind ik het ook een beetje overtrokken/belachelijk om iemand dit als taak te geven.
Offline marten - 31/12/2006 23:34
Avatar van marten Beheerder Aangepaste statussen moeten gewoon allemaal gedisabled worden op de medewerkers na......
Offline Ibrahim - 31/12/2006 23:43
Avatar van Ibrahim PHP expert marten, hij IS een medewerker 
Offline Gerard - 31/12/2006 23:46
Avatar van Gerard Ouwe rakker Nou wil ik er trouwens wel even aan toevoegen dat ik menig maal zelf statussen van mensen heb veranderd naar onzin 
Offline W0etah - 01/01/2007 00:28
Avatar van W0etah PHP beginner er is precies wat verandert?
Nu kan je links boven ook inloggen en zie je een welkomsbericht
Offline marten - 01/01/2007 11:18
Avatar van marten Beheerder
Citaat:
marten, hij IS een medewerker


Dan nog hoort hij een normale aangepaste status te hebben 
Dat bedoel ik ermee te zeggen.
Offline Kr4nKz1n - 01/01/2007 16:49 (laatste wijziging 01/01/2007 16:49)
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Dat je, je daar over drukt maakt, lol
Offline Scythen - 01/01/2007 16:52
Avatar van Scythen PHP gevorderde xSc - viewt topic
xSc - ziet veel spellings fouten
xSc - kraakt af en maakt ze goed.
Iemand - xSc lol, je bent echt zo'n neerlandicus.. alles mekkere enzo , haha .. lool!1!
xSc - hey, neerlandicus.. LEUKE STATUS.. ik zal het erop zetten.



Zo gaat dat, niks om je druk over te maken.
Offline vinTage - 01/01/2007 23:53 (laatste wijziging 01/01/2007 23:53)
Avatar van vinTage Nieuw lid Nah, ik vind dat statusjes zo hier en daar wel voor mogen komen hoor 








<=(ongeveer daar) 
Offline marten - 01/01/2007 23:54
Avatar van marten Beheerder lol het word pas echt leuk als statussen je naam worden 
Offline nemesiskoen - 01/01/2007 23:55
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
er is precies wat verandert?
Nu kan je links boven ook inloggen en zie je een welkomsbericht

Dit topic gaat over relevantie... ga jij ff de grapjas uithangen en het meest irrelevante bericht posten.

Hij maakt zich overigens niet druk, maar hij vraagt het zich gewoon af 'waarom'.
Offline vinTage - 01/01/2007 23:55
Avatar van vinTage Nieuw lid khad het liever als naam, maja swat (oid)  
Offline WimJ - 02/01/2007 01:08
Avatar van WimJ Grafische gevorderde mensen seg waar zijn we mee bezig  
Offline vinTage - 02/01/2007 01:15
Avatar van vinTage Nieuw lid met nog onzinnigere replys dan de mijne ?
Offline marten - 02/01/2007 01:23
Avatar van marten Beheerder
Citaat:
met nog onzinnigere replys dan de mijne ?


kan dat dan?
Offline vinTage - 02/01/2007 01:29
Avatar van vinTage Nieuw lid lees die opmerking van coolcoke...he beats me 
Offline WimJ - 02/01/2007 02:02
Avatar van WimJ Grafische gevorderde @ Jvriet, had het over het gehele 'topic' niet over jou opmerking  

Tis gewoon iets waar dat over kan blijven gediscusieerd worden.
En uiteindelijk staan we nog even ver..

 
Offline Wijnand - 02/01/2007 09:41
Avatar van Wijnand Moderator Ach het kan mij niet zozeer boeien. Als je een prof. community wil opstarten dan is dit wel zo'n puntje waar je op moet letten... maar voor sima, nee daarvoor maakt het niet zoveel uit.

Ikzelf ben wel meer voor wat betere statussen zoals:
- PHP moderator
- Forum moderator
- etc. etc.

dat je weet wat iemand nou precies doet.
Offline Kr4nKz1n - 02/01/2007 09:42
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend En welke specialiteiten die gene heeft.
Offline Nrzonline - 08/01/2007 19:39 (laatste wijziging 08/01/2007 19:42)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Hey Murfy, ook jij nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Als iemand daadwerkelijk een serieuse status krijgt (kijk dus niet naar de mijn status, alhoewe.. Nrzonline <3 appelflappen!), moeten de overige gebruikers bij hem terecht kunnen met vragen i.v.m zijn kennis, en zal hij die kennis ook moeten delen op het forum. Tenminste, dat zal logisch zijn.. Maar echt veel kan mij het niet schelen ;)
Offline timmie_loots - 08/01/2007 20:07
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Ik vind die statussen soms sowieso raar. Volgens mijn status ben ik HTML beginner, nou wil ik niet opscheppen ofzo, maar ik ben absoluut geen HTML beginner :{
Offline vinTage - 08/01/2007 20:11 (laatste wijziging 08/01/2007 20:11)
Avatar van vinTage Nieuw lid @timmy_loots
Als ik registreer in 1999, mezelf 8 jaar lang niet laat zien heb ik ook status "nieuw lid"....

(niet hier, maar je begrijpt me wel denk ik )

^^
Offline Abbas - 08/01/2007 20:17
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
inderdaad, hangt beetje af van je activiteit hier op sima...
ik was na nog geen half jaar .net gevorderde, dit heeft ook zo z'n reden denk ik...

maar een tijdje terug was ik .net gevorderde / asp.net expert en nu terug gewoon .net gevorderde, wat daar de reden van is weet ik ook niet!  
Offline timmie_loots - 08/01/2007 20:35
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Ik snap het wel, maar ik vind vooral die statussen als beginner en gevorderde etc. nogal nep. Doe dan gewoon per postaantal (10, 50, 100, 200, 500, 1000, 1500 .. etc, allemaal een status), en een enkeling een aparte status (bijvoorbeeld alleen crewleden).
Offline gothmog - 08/01/2007 20:37 (laatste wijziging 08/01/2007 20:38)
Avatar van gothmog Lid Die statussen kloppen niet helemaal, die worden op quizzen afgestemd die ik 3 jaar geleden (was ik nog een noob) heb gemaakt...
Jammer dat er nu nog: php beginner staat...:p
Offline Abbas - 08/01/2007 20:39
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Als het puur op de quizzen wordt afgestemd vind ik het een beetje dom...
iemand kan een slechte quiz over iets doen, maar eigenlijk gevorderd zijn in dat deel...
Als je zo iemand een status geeft moet er ook gekeken worden naar geposte tuts, scripts en forumreacties ofzo!

ik weet nu niet of dat gebeurt   
Offline vinTage - 08/01/2007 20:46 (laatste wijziging 08/01/2007 20:47)
Avatar van vinTage Nieuw lid De statussen worden ook per forumpost, maar ook adh van tutorials en ook door quizen etc bepaalt.
Dat is ook de reden dat je status kan veranderen.
Stel je hebt xAantal forumposts in de cat php en een paar minder in de andere cats, dan ga je een stapje omhoog in de ladder en krijg je een php gerelateerde status.
Als je dus (bijv) 100 posts hebt in php en hebt de status php beginner in de andere cats heb je 60 posts, MAAR levert een HTLM tutorial in, dan ben je inneens weer een html geintresseerde (oid).

Dus de de status word berekend door categorie waarin je het "actiefst" in bent (ook qua tuts en quizen).



Mijn status is een uitzondering, want ik chanteer ze hier gewoon
^^
Offline marten - 08/01/2007 21:02
Avatar van marten Beheerder en dat weten we
Offline Duikboot - 09/01/2007 00:24
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde
Citaat:
Ikzelf ben wel meer voor wat betere statussen zoals:
- PHP moderator
- Forum moderator
- etc. etc.

dat je weet wat iemand nou precies doet.


(kuch)Check crewpagina(kuch)  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s