login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Opdracht

Offline SvenP - 24/10/2005 12:45
Avatar van SvenPPHP interesse k verveel me de laatste tijd best wel dood..
k wil weer es een opdrachtje hebben,
duz als iemand iets voor me weer te doen.
dit is duz puur scripting, niet gravies.

40 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timmie_loots - 24/10/2005 12:47
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Maak een AI systeem, en kom pas terug als je klaar ben.


:P
Offline Wijnand - 24/10/2005 12:47
Avatar van Wijnand Moderator Ik vraag me sterk af of dit het goeie forum is hiervoor.
Offline SvenP - 24/10/2005 12:48
Avatar van SvenP PHP interesse @tl: als je me wil vertellen wa een AI systeem is 

@wijnand: vast wel, aangezien ik alleen maar php/mysql script..
Offline vinTage - 24/10/2005 12:51 (laatste wijziging 24/10/2005 12:54)
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
k verveel me de laatste tijd best wel dood..
k wil weer es een opdrachtje hebben,
duz als iemand iets voor me weer te doen.
dit is duz puur scripting, niet gravies.

cursusje nederlands mischien ? 

edit: verplaatst naar ontspanning.
Offline SvenP - 24/10/2005 12:52
Avatar van SvenP PHP interesse @vt... 
Offline Thomas - 24/10/2005 12:54
Avatar van Thomas Moderator Maak een spellingschecker .
Offline b4nkr0bz0r - 24/10/2005 12:57
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde OMFG fangorn daar ben ik mee bezig met pspell();
^^
Offline timmie_loots - 24/10/2005 13:00
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Artificial Intelligence, kortom, simuleer een menselijk brein 
Offline SvenP - 24/10/2005 13:40
Avatar van SvenP PHP interesse jaaa...jaa.... *-) da zie je me ook nog wel doen cker... 

vraag aan php-n00bs: wie kan ik helpen? 
Offline blokexcuses - 24/10/2005 15:21
Avatar van blokexcuses Onbekend sven ik ben een site aan het designen voor een rap groep en ik mis nog iemand die can scripten heb jij daar interesse in het word een photoshop gecreerde site die gesliced is en wat jou taak dan zou zijn de invulling enzo geven
Offline lau - 24/10/2005 17:08
Avatar van lau HTML interesse Maak een goed usergroup systeem met ledensysteem, met makkelijk klikbare knoppen voor het selecteren van de personen in een group met verschillende rangen/ranken. En uiteraard nog instelbare pagina's hierop aansluiten en laten weergeven als je de goede rangen/ranken hebt.
Offline SvenP - 24/10/2005 17:22
Avatar van SvenP PHP interesse waar zou het voor moeten zijn?
Offline Rens - 24/10/2005 17:23 (laatste wijziging 24/10/2005 17:23)
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Je wil toch iets te doen hebben?
Nou, daar kan het voor zijn?

Om het dan later in bij de scripts toe te voegen zodat we allemaal kunnen zien wat je gemaakt hebt^^
Offline Gerard - 24/10/2005 17:26
Avatar van Gerard Ouwe rakker een GD image create systeem welke een plaatje creeert met willekeurige 1line tekst welke ingestuurd wordt in de functie. Ik zou het dan willen gebruiken om email adressen van gebruikers in een plaatje weer te geven.
Het plaatje zou niet statisch moeten zijn maar moet meerekken met de tekst zodat wat langere email adressen ook getoond worden.

Daar zou je me erg mee helpen 
Offline nemesiskoen - 24/10/2005 17:35
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Proximus, ik denk dat je dat beter zelf doet, hij zegt dat hij phpnoob vragen wil oplossen, dat is nu niet meteen noob.

Voor uit te rekken kan je strlen nemen van email en dan de breedte vergrootte met het aantal percent dat de strlen toeneemt.


Maak een gastenboek dat data wegschrijft naar textfiles (dus geen mysql) en dat je het kan bewerken en verwijderen (posts). 'k Heb dit ooit gedaan voor vinTage, dit is gelukt, maar het heeft me het hele weekend gekost (denken + scripten). Dit is echt ambetanter dan het lijkt.
Offline SvenP - 24/10/2005 17:49
Avatar van SvenP PHP interesse nem, das te simpel, k wil ook graag wa bijleeren, dan met gd wa prox al zecht, heb ik nog nooit gedaan, duz da kan ik wel probeeren.
da over een 'phpnoob' helpen, vind het gewoon leuk om iemand wat te leeren op het gebied van php, maar als ik er zelf iets van kan leeren, zou ook fijn zijn.

zoals wa jij vraagt, een gastenboek zonder php, is best simpel, en mss in een half uurtje klaar..
als je het zelf nodig hebt, wil ik het best voor je maken.
maar leer ik eig ook nix van..

ofwel: helpen, of geholpen worden 
Offline Dolfje - 24/10/2005 17:58 (laatste wijziging 24/10/2005 18:18)
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Je mag voor mij veel maken hoor,

- ik wil best met je meehelpen een rpg maken,
- ofwel kan je nog eens snuffelen in http://www.alasal.be/developer
Offline nemesiskoen - 24/10/2005 18:00 (laatste wijziging 24/10/2005 18:03)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Een gastenboek zonder php is simpel zeg je? Dit is ONGELOOFLIJK moeilijk (als je ook nog een ASP, JSP en coldfusion (maar die talen ken je niet zeg je) uitschakeld, dus het begrip server side scripting). Ik wil jou wel eens een gastenboek met javascript en vbs in een zien rammen.

Ik bedoelde zonder MySQL MET bewerk en verwijder opties.
Dus dat vind je simpel?
Mja... ik zou het je toch graag zien doen, het is echt moeilijker dan je denkt als je alles zelf gaat uitvissen. Ik weet dat hiervoor wel ergens een of andere tutorial over bestaat (weet zelfs over een nederlandstalige site) maar zo kan iedereen het.

Leer btway aub eerst nederlands.
'bijleeren', 'zecht', 'duz', 'probeeren', 'leeren'... Het is gewoon zielig hoe weinig moeite je doet.

Voor of mag btway geen komma staan en die heeft daar ook helemaal geen betekenis (idem met en) maar over zo'n kleine dingen ga ik niet lopen zeiken.

Citaat:
en mss in een half uurtje klaar..

Ik durf die uitdaging dolgraag aan gaan. Als jij dit kan maken: "gastenboek in php zonder mysql met bewerk en verwijder opties", dikke chapeau dan! Ik betwijfel het. Good luck in ieder geval.


Citaat:
als je het zelf nodig hebt, wil ik het best voor je maken.

lezen doe je precies ook niet goed he. Ik zeg dat ik het ooit heb gedaan voor vinTage en hier enorm op heb gesukkeld maar uiteindelijk wel af heb gekregen. Geloof me, de trots die je dan voelt is ongelooflijk. Niet dat het ZO verschrikkelijk moeilijk maar het is echt niet iets van 'een half uurtje'.
Offline Gerard - 24/10/2005 18:09
Avatar van Gerard Ouwe rakker @Koen

Het ging mij er niet zozeer om dat ik zelf niet weet hoe het moet maar vond dat het misschien wel een mooie opdracht was voor Sven omdat hij zich verveelde. De huidige scripts welke op SiteMasters staan bevatten dit dynamische element geen van allen (zover ik kon zien).

Ik deel daarnaast jouw mening 100% dat het gastenboekscript zoals jij het beschrijft wel even zwaar onderschat wordt hier.
Offline nemesiskoen - 24/10/2005 18:11 (laatste wijziging 24/10/2005 18:23)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
@Proximus: was ook niet zo bedoeld, schoot me ff te binnen en wilde sven op pad helpen mocht hij het willen proberen. Thnx for sharing my opinion.

hihi, daar gaan mijn rechten^_^
Offline Gerard - 24/10/2005 18:29
Avatar van Gerard Ouwe rakker mijn excuses
Offline SvenP - 24/10/2005 20:27 (laatste wijziging 24/10/2005 20:30)
Avatar van SvenP PHP interesse @prox: je gd dingetje: klikje

*kan offline zijn als me pc uitstaat

@koen, k kan wel andere programeertalen behalve php..
k werk ook wel met vb(.net/6) duz..
maar gastenboek zonder mysql hoeft niet moeilijk te zijn
per bericht maak je een nieuw bestand aan.
dezen staan in een map, en word herkend door de bestandsnaam als id ofzo, zo kan je ze ook makkelijk bewerken/verwijderen..

ok, mss is een half uurtje wel wa snel.. maar meestal voelt het als je iets snel klaar hebt, omda je je niet verveelt, gaat de tijd snel..

en plz niet gaan klage over me spelfouten.. ik typ op me eigen manier.. en aangezien het niet een belangrijk (zakelijke) brief ik, kunnen er wel spelfouten enz in zitten 
tensei het echt neit te snappe is wa k zeg, danpas mag je gaan klaage.... 
Offline vinTage - 24/10/2005 20:30
Avatar van vinTage Nieuw lid @SvenP zitten fouten in probeer maar eens
http://bleach.no-ip.biz/gd/?email=kwak

dan geeft hij "kwa"
Offline SvenP - 24/10/2005 20:31 (laatste wijziging 24/10/2005 20:33)
Avatar van SvenP PHP interesse hmm.. issi te kort:p
moet effe goede berekening hebben waarbij hij kijkt hoeveel tekens er zijn en hoegroot ze zijn.. en via zoiets de img grooter maakt.
k heb nu het aantal tekens * 8 ofzo..
maar da moet nog beter.. 

klikje
Offline Maarten - 24/10/2005 20:38 (laatste wijziging 24/10/2005 20:39)
Avatar van Maarten Erelid Das gene vette 
http://linuxmasters.be/ver_code.php

Watch this: de positie van de tekst en de bg is altijd verschillend, zelf de tekstgrootte is in 3 (zeer weinig verschillende) formaten. Is niet zo moeilijk, maar toch iets meer dan een blauwe bg met letterkens op 

Natuurlijk staat er nu "fout!" omdat er geen code meegegeven is.
Offline vinTage - 24/10/2005 20:39 (laatste wijziging 24/10/2005 20:42)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik heb daar al eens een spectaculairdere gezien 

edit @ hieronder, yep 
Offline Maarten - 24/10/2005 20:40
Avatar van Maarten Erelid http://linuxmasters.be/ver_code.swf

Deze 
Offline SvenP - 24/10/2005 20:41 (laatste wijziging 24/10/2005 20:56)
Avatar van SvenP PHP interesse hoe geef je code mee?

edit: [url=http://bleach.no-ip.biz/gd/?email=boew!!]done[/url] met de juiste berekening kan je alles 
Offline nemesiskoen - 24/10/2005 20:57 (laatste wijziging 24/10/2005 20:58)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
per bericht maak je een nieuw bestand aan.
dezen staan in een map, en word herkend door de bestandsnaam als id ofzo, zo kan je ze ook makkelijk bewerken/verwijderen..

Ja hoor, dit is de manier om zo'n dingen op te lossen, zwier je server ff vol met 1000+ bestanden (wat meer dan 1MB is voor een lomp gastenboek datafile'tje dient).

Dat is echt NIET de oplossing hoor.
Je hebt 3 manieren
1) De niet werkende manier
2) De werkende manier
3) De goede manier

Moet zeggen dat het niet slecht is gedaan vd GD.
Offline SvenP - 24/10/2005 20:59
Avatar van SvenP PHP interesse maak je een filecounter wat telt hoeveel bestander er zijn, als er meer dan x aantal bestanden zijn, worden de oudste gedelete.. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.223s