login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

HTML genereren

Offline Sweepee - 27/02/2005 16:29
Avatar van SweepeeHTML beginner Hallo iedereeen,

Ik ben pas bezig met ASP en zit met een vraag. Ik heb ooit eens geproefd van PHP en daar weet ik dat je HTML zo genereert:

  1. <?php
  2. echo "<div class=\"klasse\">Hallo wereld!</div>";
  3. ?>


Als je zonder PHP hetzelfde wil bekomen maak je er dit van:

  1. <div class="klasse">Hallo wereld!</div>


ZONDER de backslashes deze keer. Wanneer ik nu hetzelfde wil in ASP, wat moet ik dan gebruiken? Ook iets als die backslashes? Ik vind het nergens. Weet er iemand wat ik bedoel? 

Bedankt voor alle reacties!!! 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gml - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Gml HTML beginner gewoon enkele quotetjes van makenrn[code]rn%rnresponse.write div class='klasse'Hallo wereld!divrn%rn[code]rnrneditrnals je echt dubbele quotes wilt gebruiken kun je het zo oplossenrnrn[code]rn%rnresponse.write div class=klasseHallo wereld!divrn%rn[code]
Offline Sweepee - 30/11/1999 00:00
Avatar van Sweepee HTML beginner Bedankt voor de reactie! Het werkt 
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde je kan het ook omdraaienrn[code]%rnresponse.write 'div class=klasseHallo wereld!div'rn%[code]
Offline Sweepee - 30/11/1999 00:00
Avatar van Sweepee HTML beginner Mooi D. Alle methodes lukken, bedankt voor de reacties allemaal!rnrnDie met dubbele quotes vind ik wel het handigste. rechts
Offline xSc - 30/11/1999 00:00
Avatar van xSc Onbekend @Sweepee, prorsoft geeft de juiste oplossing.rnrnGebruik in HTML-code dubbele quotes [b]maar echo HTML tussen ENKELE quotes[b]
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Waarom dat dan Twee dubbele quotes in ASP-code werkt ook prima - die voorziening is er niet voor niets.
Offline Legolas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Legolas Onbekend Enkele of dubbele maakt volgens mij niets uit, maar ik raad wel aan het niet allebei door elkaar te doen voor de OVERZICHTELIJKHEID.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.231s